Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Weet er iemand een mooie hellingplek in de buurt van Delft, bij voorkuer met het openbaar vervoer te berijken?

Groeten halmar

Hey

Ik woon in Eindhoven, en wij gaan regelmatig naar een helling wat vroeger een vuilnisbelt was. een aantal jaar geleden is daar zand overheen gestort en deels golfbaan van gemaakt. Ik schat de hoogte een meter of 40 dus altijd een stevige wind. Het enige nadeel is dat de wind uit de hoek NO tot ZO moet komen anders lukt het niet. Ik zal eens ff zoeken voor wat foto's

AHA!

je ziet al, ik ben wat deze dingen betreft een suffert!

:lol: :lol: :lol:

:ontopic:

On Topic maar weer...............

Gr.
Taco.

Gisteren heerlijk gevlogen op de eerder genoemde berg. Ik heb sinds kort een Wolf K10. Lekker stevige wind en een constant stijgen. Ik zal zo even wat foto's uploaden.

P.s. als je even googled op golf club gulbergen kom je al een heel eind. Deze club ligt deels aan/op de berg.

Mark

mooie foto's en leuk filmpje... vroeg me af of je daar verder naar links en rechts kunt gaan met je zwever? Op het filmpje blijf je erg dichtbij.

Kwestie van meer gewicht in de neus (oftewel zwaartepunt naar voren) om meer voorwaartse snelheid te creëren.

De locatie zoals ik het zie is PRIMA!!!!! maar ja die wolf K-10 's vliegen al aan een kleine helling ;-)

MrSat zei:
Kwestie van meer gewicht in de neus (oftewel zwaartepunt naar voren) om meer voorwaartse snelheid te creëren.

Volgens mij is dat niet zo. Je vliegtuig gaat sneller vliegen als je je zwaartepunt naar achteren verschuift.

PascalvO zei:
MrSat zei:

Volgens mij is dat niet zo. Je vliegtuig gaat sneller vliegen als je je zwaartepunt naar achteren verschuift.

Denk eens heel goed na Pascal als er meer gewicht achter zit, wat denk je dan dat deze vleugel doet als je hem in de wind gooit?? idd omklappen naar achteren... ;-)

terug :ontopic:

kwestie van invliegen.
verder naar voor = sneller vliegen ( meer moeten up trimmen )
verder naar achter = vlugger reageren op de roeren (down trim )
ook nog volgens de wind ( tussen 2 bf en 7 bf zit er veel loodverschil )

kracht 3/4 is al gauw een 100 gram aan lood. Gewoon proberen.
Als je genoeg het toegevoegd zal hij naar voren "zweven"

Ik dacht altijd dat je meer weerstand creeerd als je je zwaartepunt meer naar voren legt ten opzichte van het aangegeven punt.

Back