Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En de machinedelen met motorolie.
Smeren met stoomolie doet ook wonderen, dat zou wel bevorderlijk zijn.
Oké goeie tip, wel diepgaande maar oké. (Jaren mee gesmeerd en goede resultaten.)Nooit motorolie gebruiken voor bewegende delen
Het enige, dat ik kan voorstellen, daar de machine nog steeds "stoom honger" heeft.wat zal ik nu doen?
beste Stoompomp,
dat lijkt mij een prima idee! ik ga kijken of ik er een op de kop kan tikken en laat het weten!
groet, Harry
Dank voor alle adviezen!
Ik heb de motor gedemonteerd, ketel ontkalkt
De krukas loopt heel mooi en licht, de zuigers (mn 1 van de 2) geeft wel wat weerstand, andere lijkt soepeler. Ook stoomschuiven geven wat weerstand.Ik gebruik altijd Wilesco stoomolie in de potjes, hij heeft natuurlijk wel vele jaren op zolder gelegen
Na montage eigenlijk geen enkele verbetering!
wat zal ik nu doen?
groet, Harry
hoi Bert,
net jouw verhaal gelezen over de brand en restauratie van the Old Lady, indrukwekkend! Scheepje ziet er heel mooi uit! Wel heb jij duidelijk een andere brander en gastank, mogelijk zit daar de bron vanher probleem.
Ander vraagje; bij mij zijn veel oppervlaktes geoxideerd, en met poetsen worden ze toch niet zo mooi als die van jou. Heb jij daar nog een truc voor?
oh ik dacht ik schroef er een in plaats van de vuldop maar dat is dus niet ok?
Maar ik zie niet 123 kans om er aan te komen.
oh ik dacht ik schroef er een in plaats van de vuldop maar dat is dus niet ok?
deze bv