Herbouwverslag Kyosho burns

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 4 aug 2008.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    nog even een paar overzichtsfotootjes terwijl het zonnetje zich eens toonde vandaag.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ging als test het protech motortje dat op de burns staat even overzetten, maar het is een vervelende setup om de motor vast te maken. Wss zaten de bevestigingsgaten van oude motortjes anders gepositioneerd. Bij de burns en deze inferno staan de blokjes ook niet meteen op het chassis, er zitten nog 2 plaatjes tussen. Vandaar die grote gaten ter hoogte van waar de motor moet komen.
    De gaten in de origine plaatjes zijn dus niet bruikbaar. Ik ben al nieuwe plaatjes aan het maken maar met de motorsteunblokjes die ik heb, wordt dat nog wat vijlwerk en zo denk ik.
    Enfin, hij staat nu wel eventjes stil terug. bij mij.
     
  2. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Mooi gedaan, en geen haastwerk, maar zeer gedegen opgebouwd en elk onderdeeltje onder handen genomen.
    Zoals het hoort, mijn complimenten. :thumbsup:
    Dat met die motorsteun(en) ga je ook nog netjes oplossen, weet het zeker. :yes:
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    thx
    Ik weet het ook wel zeker hoor :)
    Alleen het licht moet ik nog zien, of er gewoon eens terug voor gaan zitten.
    Momenteel even te druk met andere dingen, maar op een bepaald moment zal dat weer lukken.

    Zelf geen bijkomende opmerking ivm de radioplaten, blokjes voor- en achteraan en dat staafje voor de stijfheid dat centraal zit?
    Ik experimenteer maar wat, wat meningen zijn altijd welkom.

    En: eerst vergeten, maar in bovenstaande foto's zijn de remmen gemonteerd, alle aandrijfassen en het nieuwe teflon witte tandwiel.

    Was aan het twijfelen of ik voor het gemak de originele zeskanten en wielen even terug monteer of toch ook zo'n bout-zeskanten maak zoals op mijn burns (zie vroeger in dit topic). Er zo nog 4 maken is wel beetje werk. Mocht mijn burns dan toch niet meer rijden, haal ik ze misschien daarvan af. Gewon kwestie dat met de 17mm het makkelijker is om van wielen te wisselen gezien al wat ik heb 17mm is.
    Leuke hieraan is dat je altijd terug kunt natuurlijk.
    Wacht & see.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    deze kwam ik nog tegen: Kyosho inferno DX - Te koop | 2dehands.be
    Erg verleidelijk en eigenlijk niet zo erg duur. Maar ja, ik heb er nu al ene. Leuk wel voor de banden, de kap, motor, tank, stabilisators,...
    Oh well...
     
  5. Prince-_-

    Prince-_-

    Lid geworden:
    14 dec 2007
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Oudenaarde, België
    Weet je dat ik wat spijt heb dat ik de onderdelen van mijn burns verkocht heb als ik dit zo allemaal lees :oops:
    Binnekort heb ik een peugeotmeeting en daar had ik graag eens rondgereden met mijn 1/8 205 kap, maar aangezien die compleet leeg is ben ik terug op zoek naar een ander onderstel :lol:
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    ha.
    Ja maar er is wel heel wat werk aan om rijdend te krijgen hoor.
    Ik denk dat ik van jouw onderdelen een paar plastic stukjes gebruikt heb en een tandwiel.
    Om met je kap te rijden zou ik zelf eerder kijken naar een recenter chassis, eventueel elektro. Het is je vooral om de kap te doen, en zo ouder chassis heeft toch heel wat aandacht nodig hoor. Aan de andere kant: koop en cheap 2de hands buggy chassis. Gezien je toch rustig cruist, zal er niet meteen wat stuk gaan, dus mag al oud zijn.
    Desnoods chassis zonder motor, koop er een goedkoop motortje bij, maar wel nieuw, zodat je daar ook geen problemen mee hebt.
    Jouw burns was ook niet meteen meer rijdbaar dacht ik? En ook 2WD, niet gelagerd,...
    Enfin, ik zou minder voor vintage gaan in uw geval, maar eerder voor betrouwbaarheid.
    Laat zeker eens weten! En als je de rest van je chassis zou weg doen, heb ik misschien nog interesse hoor.
    Al ben ik er paar weken niet mee bezig geweest, die inferno komt nog.
    Heb er net een 2dehands maar nieuw motortje voor gekocht voor €25 :) Ik dacht, al is het geen top motor, voor €25 vind ik het nog niet erg.
     
  7. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    zoooooooo
    ik ben weer terug van weggeweest. Heb ondertusse wel een paar daagjes goed aan de burns/inferno/samenbaksel kunnen werken. En elke keer word het mooier en mooier. Zal binnenkort fotos plaatsen, ze zijn gemaakt alleen de kabel naar de computer is nog foetsjie dus alsk die heb dan komen er foto's op.

    @shadesinblack. Mooie wagen geworden hoor! opzet bevalt me echt en komt me bekend voor van mijn 1ste burns. stangetje voorop zit ik over te denken. alleen bij mij komt deze aan de onderkant van het plaatje te zitten en loopt iets schuiner door naar de bodemplaat. lijkt me net wat effectiever te werken??
    wel een super mooie wagen ondertussen aan het worden! ben benieuwd naar het resultaat. Toevallig een picture van je motortje? ben wel benieuwd voor 25 euro is niet veel man! en die 17mm hex ben ik jaloers op! ik zoek het alleen niet om ze zelf te maken... dus heb gewoon een extra setje banden erbij gekocht. heb nu ondertussen 4 sets banden met 23mm hex.. werkt net zo goed. Maar toch ben ik jaloers op jou verzinsel met dat boutje en moertje en dergelijke. Zeker duimen op!

    @prince: Misschien een mooie elektro aan te raden? Nitro heeft iets meer onderhoud nodig als elektro. en als het om cruisen gaat kan je zeker beter elektro hebben. Tenzij je ook echt dat leuke geluidje erbij wil hebben van een nitro (mijn voorkeur) dan misschien een mooie nieuwere nitro op de kop tikken. Tweedehands met goede motor. Niet al te arm laten lopen zodat vastlopers geen kans hebben. lekker rustigaan met gasgeven zodat tandjes van de tandwielen niet zo hard slijten.

    Ik ben nog wel even bezig in ieder geval met het project. Mede omdat steeds minder tijd begin te krijgen (tsja ook luxe paarden hebben het druk) Maar nog paar daagjes eraan werken en sleutelen en bouwen dan moet bijna alles af zijn. Dan is het nog testen en kijken of het verbeterd kan worden. en dan is het goed geweest. dan gaan we rijden. En misschien mogelijk de andere opbouwen op orrigineel chassis alleen dan op elektro.
    Tips en tricks zijn altijd welkom. dus leef je uit.
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat stangetje voorop: ja logischer is inderdaad schuiner naar beneden maar daar had ik de ruimte niet meer voor.
    Ik maak nog wel fotootje van de motor. Is helemaal nieuw, kan dus niet slecht zijn. Moet er nog een koppeling opzetten, inbouwen en dan eens voor het eerst proberen starten.
    Qua hexen: je kunt er natuurlijk ook gewoon kopen van 17mm. Ik had al een aantal sets van 17mm. Maar ja, zie wel. Ik denk niet dat ik nog eens zo'n setje hexen ga maken, was wel wat werk aan. Die van mijn burns zet ik wss over.
    Nog wat plannetjes hoor, het is gewoon die tijd hé..
    Gestaag maar zeker. We zetten het hier dan wel neer.
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Dit is het motortje. Force, ziet er al wat ouder uit, maar is nog ongebruikt.

    [​IMG]

    Koppeling, klok enz had ik nog liggen als reserve. En alles pastte.

    Die montageplaatjes voor de motor op het chassis, waren dus niet bruikbaar, heb nieuwe gemaakt. En dankzij dit wellicht wat oudere motortje, kon ik de originele motorsteunen weer gebruiken!. De afstand tussen de gaatjes is namelijk net iets korter.
    Toch nog heel wat monteer/demonteer/ en vijlwerk tegen dat alles past. Probleem was dat ik niet dicht genoeg kon schuiven volgens de as van de motor. Bij dergelijke oude motorsteunen kun je dat niet instellen.

    Dit waren nog de originele chassisplaatjes, met gaten erin voor de motorstenen, een mm of 3 niet op hun plaats.

    [​IMG]

    Hier met nieuwe plaatjes, en ook eens andere carb erop gezet. Het afdichtingsrubber was nogal stijf zodat er nogal een sterk veertje nodig was om die gesloten te houden. Misschien wissel ik nog, eerst even proberen.

    [​IMG]

    Die lange stang voor het gas is een oplossing omdat rechtstreeks er maar heel weinig ruimte was: de radiobox zit eigenlijk wat in de weg. Op zich lukt het wel, maar het is vervelend dat de gasschuif kan ronddraaien in de carb. Is dat bij huidige motortjes ook soms zo?

    Je ziet zo dat alu blokje op de servohevel. Ik had anders zo van die kunststof blokjes waar de stang voor het gas door komt. Maar ze waren op, dus maar eens een alu versietje gemaakt uit een blokje. Veel werk voor wat het maar is, maar het werkt goed nu.

    [​IMG]

    Die gasstang zo achterstevoren laten werken is een optie, alleen moet de remstang dan ook achterstevoren werken. En nu net gemerkt dat hiervoor geen ruimte is: de stuurservo zit in de weg.
    Grrr.

    [​IMG]

    Geen idee momenteel hoe dit op te lossen, dus ik laat hem een paar dagen staan.
    Waarschijnlijk zal ik toch de carb weer moeten omdraaien en er wat op vinden...

    verder dan nog wat spul van mijn burns even overzetten zodat ik kan rijden. Nog niet voor morgen in elk geval dus...
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  10. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    Heej shades ziet er goed uit man!!! Ik heb dat probleem niet van mijn carb, aangezien ik zelf een chassis heb gemaakt, en daardoor me radiobox een stukje verder staat. Misschien kun je hem een beetje schuin op het motortje zetten? Dat 'ie tussen tandwiel en radiobox uitkomt. Bij mijn motoren (ook force en nog wat andere merken) kan ik ook de gasschuif ronddraaien.. Van welk model komt dat tankje shades? zoiets zoek ik namelijk ook nog een keer.
    Mijn project ligt even stil. Ga er van de week weer aan verder. Hopelijk dat dan de radio plaat afkomt en ik het voorste diff eens fatsoenlijk werkend krijg. Achter werkt ie perfect, maar voorkant blijft vervelen :help: (robin_phaser helpt mij misschien wel) Dan zal ik gelijk eens foto's plaatsen. Heb me pc-kabeltje gevonden maar ben niet thuis geweest.
     
  11. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Laat maar weten kerel dan kom ik wel ff helpen ;)
     
  12. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    komt goed jonge! vd week ergens want ik ben niet thuis. Koffie staat klaar! en ik heb nog even wat andere dingen tedoen (hard opruimen). Of help je ook mee de puinhoop op te ruimen? haha
    mazzelss kerel
     
  13. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    okeejj na weekendje weg geweest en druk druk druk te hebben gehad hier dan eindelijk de beloofde foto's. Robin_phaser komt nog keer langs voor het voorste diff te shimmen en dergelijke.
    (nog steeds snap ik niks van uploaden dus sorry voor de slechte kwaliteit en verkeerd gedraaide dingen)

    dit was de zoveelste aankoop weer voor onderdelen: Kyosho Inferno dx
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    hiervan word dus de voorkant en middendiff gebruikt.

    nouja hier een bergje onderdelen bij elkaar. zo heb je 1 set banden. en dan heb je opeens een hele hoop banden en te weinig auto's! wel genoeg bodemplaten overigens
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

    nog even passen en meten. een standaart aluminium plaat van conrad van 200x400x3 mm. even kijken of het beetje ging passen.. nou met goed passen en meten past alles perfect! Moest alleen de zijkanten bewerken. (foto vervormd door imgshack)
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

    even passen en meten of het allemaal nog past. de blauwe blokjes naast het diff zijn vervangen door een hoeklijntje die geheen doorlopen. >-zie andere foto-<
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

    nog keer foto dit keer ook om beetje karton malletje te maken voor radioplaat. als je goed kijkt zie je nog hoeklijntje eronder liggen voor het diff. volgende keer goeie foto maken van dat stukje. (camera crashte en alles wazig geworden)
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

    nou nog even een shotje hoe gestructureerd ik te werk ga. Ten tijde van knutselen lijkt mijn werkbank nogal een zooitje (rest van me garage nog maar te zwijgen!) overigens ligt er nu voor 3 auto's aan onderdelen op dus is nog even wat drukker geworden.
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

    bij deze weer de updates! hopelijk binnenkort nog maar eens wat foto's te kunnen schieten want dat betekend dat er weer vooruitgang in zit. maar aangezien vakantie weer voorbij is word het even rustig aan en moet het werk weer voor.
    ->offtopic<- binnenkort weer eens gauw gaan driften met robin_phaser zijn hpi sprint2 en met mijn tamiya tt01d (en halve e versie) ook weer geupgrade dus van alles en nog wat. Kan nooit standaart zijn bij ons. (zie nitro's) en robin_phaser zijn slash bouwverslag hier op het forum.

    Tips altijd welkom!
     
  14. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Even in volgorde zoals in zijn bericht geupload

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    jazekers! bedankt meneer robin_phaser! haha ik ben een kneus met uploaden van die foto's. maargoed ieder zn ding natuurlijk. ik houd het liever bij bouwen. alleen ben wel benieuwd naar tips enzo en hoe andere het aanpakken dus vandaar dat ik hier op het forum ben gekomen. En mogelijk weer robin_phaser te ondersteunen in berichten en dergelijke. en te helpen met zijn modelbouw hobby. (vaste monteur worden bij slash races ofzo? haha)
    Maargoed heeft iemand opmerkingen of complimentjes. of willen ze mij geld geven omdat ik zo aardig ben. ik hoor het wel!
     
  16. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Haha vaste slash monteur. Neuj dat hoeft niet er gaat zelden wat stuk aan dat ding. Maar wat zie ik nu....komt nu eindelijk mijn oude nitromotor van pas? :D
     
  17. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    jonge elke keer gaat er wel iets mis, al is het maar om de banden te wisselen of om hem schoon te maken. En ja je oude nitro komt van pas. Heb er zelf nog eentje liggen waar nieuw zuigerstangetje op moet. dus ik zoek nog een sponsor die mij zon zuigerstangetje wil schenken. en mijn sportuitlaatje en GEEN k&n filter haha. die laten zand door ipv lucht.

    Maargoed intussen nog geen vorderingen met de burns/inferno zelfbouw geval. Misschien iemand nog tips om hem sterker en of beter te maken? Side mud guards zit ik aan te denken alleen vind ik de meeste lelijk. en houd alleen maar vuil vast. maar qua versteviging of iets misschien nog wat te verbeteren?
    altijd open voor optie's.

    En hoe gaat het met shadesinblack zijn projecten? inferno al klaar?
     
  18. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Leuk om te zien dat er met wat afstand tussen toch soortgelijke projecten het licht zien. Nee, ik ben ruim een week weggeweest, en de week ervoor geen mogelijkheid om wat te doen.
    Bij mij is de staat dus nog niet veranderd.
    Mijn tankje is van een protech enigma, staat eerder wel ergens te lezen hoor. Maar ik denk dat je gelijk welk tankje wel kunt gebruiken. Handig is als er zo'n hoekje uit is zodat het beter past bij het midden diff.
    Ik had de bodemplaat misschien iets breder gemaakt en toch symmetrisch om dan de randen een knik te geven. Zo wordt het chassis terug wat stijver. Mudguards ben ik voor de mijne ook nog niet uit, al wil ik er wel. Zonder scheelt echt en ik vind het ook mooier staan. Bij de inferno DX en burns kun je gewoon vlakke plaatjes uitsnijden, maar vind ik ook niet dat.
    Later wellicht meer.

    Jah als ik bezig ben, ziet de werktafel er natuurlijk ook rommelig uit, maar toch probeer ik altijd tussendoor terug wat op te ruimen en om te zien wat er is van alles. Alles op een handdoek, in potjes... En weg wat je zeker r niet meer nodig hebt, of toch niet meteen. Hetzelfde voor de gereedschappen.

    Mooi hoopje onderdelen in elk geval. Maar als je ze dan toch samen gooit, neem dan toch wat meer inferno onderdelen, bv de shocks en zo.
     
  19. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    de shocks van een burns zijn een stukje sterker dus die komen erop. de veren zijn wat harder. en ik wou eigenlijk een burns maken maar aangezien voorstediff nog niet uit ben maar misschien dat die ook terug komt van een burns en anders van de inferno. de middendiff blijft inferno omdat deze stukke beter is als de burns versie.
    Tankje heb je gelijk in. Had idd al terug willen lezen maar was zoveel pagina's terug dat ik niet had gevonden. Ja van dat hoekje zocht ik inderdaad. elke tank kan maar dat hoekje was ik naar opzoek. heb zelf al zon tankje alleen wist niet meer van welk type/merk dat deze was. haha.
    Nou deze week heb ik weinig tijd, volgende week komt minister robin_phaser nog een keer langs voor poging 3 om diff's te bekijken. vorige keer kwam er opeens een sportuitlaat tussen voor de echte auto.
    En daarnaast ook weer wat elektro op gaan starten want dat is ook al lang geleden.
    ik ben benieuwd wat shades voor sideskirts maakt. misschien dat ze bij mij gewoon stukje plastic van 90 graden word en verder neit speciaal. en voor de show eraf schroef ofzo.

    de werkbank is en blijft een rommeltje haha. waar gewerkt word word troep gemaakt. Maar heb geen tijd gehad om op te ruimen. zal binnenkort eens een middagje besteden aan opruimwerk. Als je dan toch niks beters te doen hebt....
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    hoe ik de sideskirts voor mijn burns gemaakt heb, staat hier wel ergens terug te vinden in dit topic. Was een leuk experiment met tof resultaat, maar denk toch niet dat ik dat nog eens zal doen. Beetje veel werk.
    We zien nog wel.
     

Deel Deze Pagina