Herbouwverslag Kyosho burns

woehoee!!!! met dank aan marc2 weer wat nieuwe onderdeeltjes voor de burns:D
setje bandjes offroad:D en radiobox:D plus me plastic onderdeeltje die ik even in elkaar moet knutselen nog.
Nu alleen nog een brandstoftankje en allu plaatje en dan kan ik beginnen met bouwen.
foto's volgen nog aangezien het nu te donker is en met flits word het lelijk.

even een fototje van de nieuwe bandjes en radiobox,
de radiobox is zelfs nog mooier als van me oude burns!!
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
De veren ook al in elkaar gezet. mist er eentje die mist nog een schroefringetje.
Volgende plan: Kogellagers kopen / Aluminimun plaatje zoeken / motorsteunen kopen. En dan bouwen bouwen bouwen. De volgende update duurt een tijdje aangezien privé even voor moet laten gaan en dus de hobby even op een laag pitje moet zetten.
Iemand nog ideeën waardoor in mijn burns "beter" kan maken als orrigineel of aanpassingen die ik gelijk mee kan nemen als ik hem opbouw?
Moet er wel voorzorgen dat ik sneller word als robin_phaser met zijn .28 picco.. en ik met een .21 force:P

@marc2 als je ze even wil gaan halen voor mij is dat geen probleem. Maar ik vind het net iets te ver fietsen. En ik heb nog wel een leuke body waar ik mee kan racen. En eerste paar keer rijd ik toch veel zonder waarschijnlijk.

@robin_phaser jonge jou ding is sneller in het verstoffen dan de mijne haha. Als de mijne is opgebouwd en paar keer wat getest is gaan we weer samen keer rijden jonge;) weet zeker dat bij jou ook gaat kriebelen om weer wat nitro te kopen en paar rondjes te rijden int jaar met mij samen:D (want samen rondjes racen is nog niet echt van gekomen:()

Afgelopen week 2 keer een tankje leeggereden, wat voor mijn doen, veel is!
Leuke aan de burns vind ik dat hij net wat hoger op zijn poten staat en heel licht is (daardoor ook wat fragieler natuurlijk). En de motor die er momenteel op staat is (eerder toevallig) heel goed afgesteld, rijdt heel goed. Nog geen evoluties met de body of zo, maar ja, kunt niet alles hebben.
Na zo'n 2 tankjes lijkt het selfmade witte tandwiel mooi in te slijten.

Ik zou het binnenkort eens moeten checken op speling. Al bij al ben ik voorlopig toch tevreden daarvan. Wilde ik toch even delen.

Past hier niet helemaal, wegens inferno DX, maar goed, er zitten toch heel wat burns onderdelen op.
Hier is wat ik verzameld heb voor een toekomstige opbouw, redelijk vergelijkbaar met de spullen van Littlebird:

Bodemplaat is goed, net als al het mechanische. De radiobox is di van een enigma, net als de sideguards die toevallig heel goed passen. En het tankje is van... een enigma.
Ik heb nu eenmaal redelijk wat enigma onderdelen verzameld gezien die moeilijker te vinden (zullen) zijn. Als ik ergens een wrak te koop zie voor weinig, ga ik er snel om. En sideguards en radiobox en zo zijn nu niet meteen de dingen die ooit vervangen moeten worden. Dus gebruik ik ze maar hier.
Ik ben even aan het twijfelen of ik misschien van de inferno DX een elektro maak. Redelijk wat investering, wat tegen mijn principes is. Maar bv even met mijn zoontje rijden met de "grote" auto's, vraagt altijd wat geduld en voorbereiding met de nitro's. En nog geen 3 jaar zijnde, heeft hij dat niet. En de zondag even in de tuin met nitro rijden... nogal wat lawaai.
Ik ga mij dus eens moeten informeren, naast wat hier op het forum te lezen valt. De inferno kan het zeker aan lijkt mij en bovendien heb ik geen nitro motortjes meer in reserve liggen... En ik haal liever geen andere auto leeg, want dan rijdt deze zeker nooit meer...

woooow helemaal gaaf man! inderdaad je hebt de zelfde radiobox als mij. tankje weet ik niet van welk model de mijne afkomt, maar niet van de enigma.
Ben benieuwd wat ervan word gemaakt! elektro zou inderdaad ook heel erg gaaf zijn en zeker voor even gauw te rijden is het perfect. Rijd zelf ook een elektro naast de nitro.
Maar uit de burns herken ik een hoop onderdelen die overeenkomen met de inferno.
De zelfde opzet in ieder geval.
Mijne is nog niet geupdate.
Toevallig weet ik dat Marc2 volgens mij wel wat onderdeeltjes had voor een inferno.....
Zeker gaaf dat je hebt kunnen rijden! hopelijk robin_phaser en ik binnenkort ook weer kennen ploegen door het zand! ben benieuwd naar de updates van je nieuwe waggie

ik rij ook elektro hoor, maar is eerder kleiner en vooral trager. Een 1/8 buggy elektro is toch wat anders. Al is de blitzer beetle met een deftig motortje ook leuk. Daar moet ik toch niet mee proberen wat je met een 1/8 buggy zoals kunt.

En inderdaad, in deze inferno DX komt één en ander nog overeen met de burns, dus handig gezien ik al wat onderdelen heb van de burns. Hij is vooral hier en daar wat zwaarder uitgevoerd.

ja is ook allemaal leuk spul. pfoe als ik allemaal zou kopen wat ik leuk vond aan autotjes kan ik net zo goed een modelbouwwinkel leegkopen..
maar robin_phaser rijd ook met een elektro buggy, een slash 4x4 van traxxas, en moet zeggen dat je met zon ding ook behoorlijk kan stampen voordat ie doord e midden ligt. Leuk om daar naar te kijken misschien? of natuurlijk zelf de buggy bouwen! ik ben benieuwd in ieder geval!

ik ga natuuuuuurlijk geen nieuwe auto kopen, maar bouwen met wat ik heb. Al ben ik er mij van bewust dat zo'n conversiesetje al snel de kost is van een nieuwe kit. We'll see.
En pas op, natuurlijk kan een 1/10 heel snel gaan, die traxassen kunnen tegen veel...
Maar wat moet ik dan met dat inferno DX chassis? ;)

je kan er ook een vliegtuig van maken? geintje,
maar inderdaad shades wat moet je er dan mee, en wie weet als je zelf een mooie beugel kan maken waar een motor in kan hangen en ergens een esc kwijt kan ben je mooi klaar joh. Ikzelf rijd met een ezrun brushless en gaat hard genoeg, alleen die zijn niet geschikt voor offroad gebruik, dus zou je even moet uitzoeken wel setje er wel geschikt is voor offroad. en dan uit hongkong bestellen natuurlijk. (scheelt véél in prijs)

ezrun kan een hoop hebben hoor.
als je ze goed vertand en de temps in de gaten houd doen ze het offroad goed. vooral de esc's kunnen veel hebben.

inderdaad. Al moet ik wel nog een lader en batterij erbij rekenen.
Ik neus de komende wekennog wel eens rond. Hier op het forum zijn ook al wat ombouwverslagen geweest. Eens zoeken dan.

Back