Het 1:12 Topic

Vraagje aan de 1:12 goeroes hier;)........
Wat is een beetje een body die voor de beginnende 1:12 gek een beetje normaal rijd?
Protoform? Blitz? Blackart?
Voor welke kan ik het beste gaan?

Mvg Roy

Vraagje aan de 1:12 goeroes hier;)........
Wat is een beetje een body die voor de beginnende 1:12 gek een beetje normaal rijd?
Protoform? Blitz? Blackart?
Voor welke kan ik het beste gaan?

Mvg Roy

Ik zou zeggen BlackArt, maar dat maakt niet echt zo veel uit voor een beginner denk ik.

Ik zou voor een Parma speed 8HD gaan,
Parma maakt de dikste bodies, en daarmee zal deze body het dus het langst uit houden. Black Art (BA005) zijn wel bodies welke vaak het meeste grip geven, maar zijn flinterdun, Protoform (AMR) ligt er weer tussen in :)

Banden, ik ben, na meerdere banden getest te hebben, gewoon onwijs fan van de Mobgums (Jaco gebaseerde) banden. Ik vind het Jaco rubber de beste grip geven, zonder te veel verloop, zonder dat ze snel stuk gaan.

Groet Robert

Thanks Robert en Ben.
Ik heb nog wat banden liggen die ik van iemand gekregen heb.
Deze zouden gebruikt zijn tijdens de worlds dit jaar.
Of dit wat is voor mij....Who knows.
De body ga ik morgen ffies voor kijken en wie weet kan ik dan van de week eens wat gaan proberen.
Op de macht word in de 1:12 met de 10.5 gereden toch?
Welke rollout als ik vragen mag?

mvg Roy

Roy,

Op de Mach rijden ze 13,5T Boosted. 10,5T boosted rijden ze in België en Duitsland.

Roll-out verschilt heel erg van motor en regelaar. Met de ene motor zit ik op 45mm, met de andere motor op 68mm, en dat is dan met de zelfde regelaar ;-)

Groet Robert

M7H thanks voor dat :)
Robert, mag ik vragen met welke motor je rijd/ of heb gereden dan?
Ik heb verschillende 13.5 motoren liggen namelijk.

mvg Roy

M7H thanks voor dat :)
Robert, mag ik vragen met welke motor je rijd/ of heb gereden dan?
Ik heb verschillende 13.5 motoren liggen namelijk.

mvg Roy

- Nosram Stock Spec X12, 13,5T
- Team Orion VST Pro Stock 13,5T

De laatste bevalt mij erg goed, blijft veel koeler, loopt mooier, geeft een rustigere auto, maar ben ik nog niet helemaal klaar met het fine tunen van de ESC Software.

Groet Robert

- Nosram Stock Spec X12, 13,5T
- Team Orion VST Pro Stock 13,5T

De laatste bevalt mij erg goed, blijft veel koeler, loopt mooier, geeft een rustigere auto, maar ben ik nog niet helemaal klaar met het fine tunen van de ESC Software.

Groet Robert

Robert, bedoel je niet de "LRP" i.p.v. "Nosram" X12 13,5turns?

Maakt niet uit Ben,
Zijn voor zover ik weet het zelfde.
Heb hier nog een SP,LRP X12 en dacht ook nog een LRP X11 13.5 liggen.
Anders eens gewoon voor de heb een Turnigy Trackstar er bij bestellen;)
Kosten niet veel en bevallen tot nu toe in de Pro10 prima.
Worden niet heet en lopen als de brandweer.

Mvg Roy

Roy, snelheid is in het begin het minst van de zorgen :D. Persoonlijk zou ik beginnen met je LRPx11 aangezien je die al hebt. Dan veel rondjes rijden en setup veranderingen doen om te begrijpen welke afstellingen wat doet binnen. En vooral proberen de balken niet raken. ;)

Lol@balken raken;)
Is mijn favoriete bezigheid....NOT:rolleyes:
Of gewoon met de 17.5 beginnen tot ik een beetje sturen kan en dan wat sneller.
Anders instellingen op regelaar terug schroeven.
Allemaal mogelijkheden om de snelheid naar beneden te krijgen.
Ik ga ffies zoeken wat ik precies heb liggen en dan een kap en slijp adaptor regelen voor de banden.
Daarna maar eens een dag uitzoeken wanneer ik eens langs kom op de MACH om wat rondjes te draaien.

Mvg Roy

Welke regelaar Roy?
Hobbywing?
Dan gaat ie met zowel de SP, X11 als X12 best goed, alleen verschillende firmwares voor de motoren, maar die heb ik wel voor je.
SP en X11, ...930_STOCK
X12 ...224_STOCK

Met een 13.5 kan je ook gewoon rustig beginnen, en dan later de regelaar verder openzetten.

Het is idd de Hobbywing 1S regelaar.
X11 die ik dacht te hebbem liggen is naw:confused:
SP heb ik wel en ook een LRP X12 met een alu achterkant voor extra koeling.
Ik ga gewoon rustig beginnen en heb de motor al reeds om de minste timing stand gezet.
Regelaar moet ik ffies kijken hoe deze staat daar ik die van John heb overgenomen.
Eerst maar ffies een kleine servosaver scoren en wat 64dp spurs daar ik deze totaal niet heb.
Nog een advies qua spurs?.

mvg Roy

ServoSaver van Kimbrouh,

Spurs, rond de 88T (64P) kom je bijna overal wel goed op uit.
Xenon en Asso zijn in mijn ogen goede spurs

Groet Robert

Back