Het 1:12 Topic

Nieuwe 1/12 van crc
Xti-back1.jpg

Xti-profile-800.jpg
3mm-slider-400.jpg

Ik heb deze auto al gezien en in m'n handen gehad tijdens de wk 1/12! Maar die had magneetjes i.p.v. zijveren en hij had ook nog een diffuser achter de auto. En het mooie is dat de servo helemaal voorin zit en gedraaid!
Mooie auto...:-)

wat ik gelezen heb prefereren ze een aantal servo's wat wellicht kan betekenen dat andere servo's wat lastiger te monteren zijn omdat de ruimte ombreekt tussen de ophanging. Je moet dan nog één kant van de servo de oor weg halen omdat het anders niet past. Die rijhoogte instellingsblokjes zitten er niet standaard bij wat ik heb gelezen. Niet echt schokkend allemaal maar wel iets om rekening mee te houden als je die auto koopt.

Hey manne nog maar eens een paar vraagjes,

Met welke banden diameter ga ik het best van start voor en achter?

En met welke rollout kan ik het best beginnen, of met welke rollout rijden jullie het meest.

Nu weet ik ook dat deze 2 vragen verschillend zijn van rijder, conditie's, circuit, enz...

En welke rijhoogte neem ik het best voor en achter?

Dan nog een vraag over de side tube's, moet ik deze gewoon lichtjes oppervlakkig invetten?

Dan de laatste vraag hoe regel ik de rijhoogte af en begin ik aan het tweaken van de auto?

Dit alles gaat over een TOP REBEL12 auto.

Alvast bedankt mannen ;)

En met welke rollout kan ik het best beginnen, of met welke rollout rijden jullie het meest.

Nu weet ik ook dat deze 2 vragen verschillend zijn van rijder, conditie's, circuit, enz...

Dan nog een vraag over de side tube's, moet ik deze gewoon lichtjes oppervlakkig invetten?

Dan de laatste vraag hoe regel ik de rijhoogte af en begin ik aan het tweaken van de auto?

Alvast bedankt mannen ;)

43 / 41,5
Rollout? Wat voor motor / regelaar?
Rijhoogte, 3,2 voor - 3,5 tot 3,7 achter
Stugheid tubes is erg afhankelijk van de auto en baan.
De rest? ... Lezen maar.
Mark Payne's 1/12th Scale RC Notes

Wat Nismo zegt.
Sterk afhankelijk van boosted of niet enz. ?

3.2 voor en 3.5 achter, niet een te groot verschil tussen voor en achter geven. een halve mm verschil is te veel voor een 1:12
CRC beschrijft dat je de drie gleufjes vol moet doen, dat doe ik ook altijd en een klein beetje op de top zodat er geen krassen binnen in de tube komen.

Rijhoogte voor is door middel van shims, rijhoogte achter is door middel van as hoogte spacers (bij Asso e.d.) Bij de T.O.P. weet ik het niet precies. Tweaken is de laatste stap voor je gaat rijden :). Tweaken doe je met de zijveertjes.

Alvast bedankt mannen ;)

Groet Robert

Iemand ervaring met de rm-01 van tamiya ? De Rm 956 rothmans was vroeger mijn eerste rc car. En heb eigenlijk wel zin om deze nu weer nieuw te kopen.

Grt Dennis

Leuk en mooi chassis maar volgens mij zelfs met alle TRF onderdelen nog steeds niet echt competatief in vergelijking tot de gevestigde orde die in de top mee rijd aan merken. Tamiya loopt op het gebied van 1/12 gewoon wat jaartjes achter...

Idd, gister eentje gezien bij megadrom en het ding is bijna volledig van plastic.
Maar het ligt eraan wat je wil, gewoon wat rondjes draaien lukt wel, maar als je tegen de "echte" 1/12's wil rijden zal dit volgens mij niet lukken (tenzij je weer een hoop hopups koopt).

Ik zal inderdaad ook geen wedstrijden ermee gaan rijden. Maar puur fun. Alleen vond ik jammer dat je niet de veel gebruikte 1/12 velgen met banden erop kan toepassen. (Dacht ik).

En wil ook wel eens een blik gaan werpen bij de megadrom . Heb geen circuit ervaring. En is voor mij op redelijke afstand.

Thanks voor reacties
GroetDennis

De Tamiya RM-01 heeft de mogelijkheid om de 3 gaats 1/12 velgen op de achteras te plaatsen en ze hebben nu geloof ik ook voorassen voor de conventionele 1/12 lagermaat in de voorvelg dus die kan je wel gebruiken.

Tamiya America Item #54366 | RC RM01 Front Axle - For 1/8" x 5/16" Bearing

Oke, dat is inderdaad mooi om te weten. Had net even de manual bekeken van de Rm-01. Maar kom je achter dan wel goed met de breedte uit? Als je er de 3 gaats bevestigde velgen op zet?

Grt Dennis

Ja, de gewone 1/12 velgen achter hebben een compleet andere offset als die van Tamiya. En Tamiya levert ook spacer ringen voor de RM-01 dus.

Simpel dat zeskant opzet stuk weg laten en je kan de normale 1/12 wielen erop schroeven. Dmv de spacers kan je dan de wielen breder of smaller zetten.

Ja, de gewone 1/12 velgen achter hebben een compleet andere offset als die van Tamiya. En Tamiya levert ook spacer ringen voor de RM-01 dus.

Simpel dat zeskant opzet stuk weg laten en je kan de normale 1/12 wielen erop schroeven. Dmv de spacers kan je dan de wielen breder of smaller zetten.

Thanks voor duidelijke uitleg.. Hier kan ik wat mee... Zal me verder eens verdiepen in de mogelijkheden van dit chassis.

Grt Dennis

Op zich als je alle TRF opties erop koopt heb je een redelijk goed chassis lijkt me. Rest alleen de voorophanging die vrij simpel is tov andere auto's.

Volgens mij is het ook niet mogelijk om een andere voorophanging op de RM-01 te schroeven dus de instelmogelijkheden zijn echt beperkt bij dit model. Maar voor de fun zal je er zeker plezier aan kunnen hebben.

Back