Het 1:12 Topic

Had inderdaad nog even gezocht naar mogelijkheden van de ophangen voor. Deze is inderdaad nog hetzelfde als van mijn Rm van meer als 25 jaar geleden:rolleyes:

Dit is eigenlijk de enigige optie wat je kan uitvoeren erop.
gallery_54357.jpg

Hey mannen ik heb een vraagje
Weet iemand waar ik ride height adjusters kan kopen voor de xray X11 en dan de 2.5 de andere heb ik al.
Of als iemand er nog heeft liggen die hij kwijt wil hoor ik het graag.

Deze bedoelde ik van CRC------> CRC Plastic Ride Heights 1-4 1385 :: CRC :: The Border Online RC Shop
Voor het geld hoef je het niet te laten.
Heb net ffies die van Associated geprobeerd in de Xray X10.
Dit is mogelijk met wat licht schuurwerk.
Ze passen wel maar dan moet je ietwat geweld gebruiken en dat is niet de bedoeling.
Qua vorm zijn ze goed maar de buiten maat is een fractie te groot.
Xray pas wel zo in de IRS en asso podplates maar dan moeten ze niet oud zijn.
Dit ivm speling.
Ik zeg doe een poging en je hebt 1 tot 4 er bij.

mvg Roy

Laatst bewerkt:
ik heb ooit tip van robert gehad en ik heb ze besteld tot 2.5 ik weet alleen niet meer welke dat waren. m7h wist ook welke het zijn.

dus joost ze zijn er wel maar even het merk kwijt.

mvg Hans

met mijn oeroude CRC carpet knife red ed. wel.
Moest doorvoor wel de draagarmen voor een beetje aanpassen :)
Bij modernere auto's moet het beter gaan.

Even uit nieuwschierigheid. Kun je met een 1/12 op bijna kale bandjes nog steeds ongeveer 3,5-4mm rijhoogte halen?

Ja dat kan :) er zijn zelfs momenten geweest dat ik "op de velg" zat, maar wel een rijhoogte van 4mm nodig had, vanwege hobbels in het tapijt :-).

Maar! dit is wel 1:12 afhankelijk. Alles met een Asso ophaning kan het, maar de oude Xray X11 heeft er bijvoorbeeld pittig problemen mee.

Groet Robert

Ik heb afgelopen zaterdag 1:12 gereden in Heinsberg met 17.5 blinky mode. Lekker rustig aan :)
Erg leuk!
Met deze setup kon ik me concentreren op het rijden van lijnen ipv de auto alleen tussen het groene in houden.
Is een aanrader voor iedereen die 1:12 wil rijden maar de snelheden met 13.5 vertimed net wat te heftig vindt!

Ik heb afgelopen zaterdag 1:12 gereden in Heinsberg met 17.5 blinky mode. Lekker rustig aan :)
Erg leuk!
Met deze setup kon ik me concentreren op het rijden van lijnen ipv de auto alleen tussen het groene in houden.
Is een aanrader voor iedereen die 1:12 wil rijden maar de snelheden met 13.5 vertimed net wat te heftig vindt!

Lijkt me leuk om daar eens te rijden. Waar in Heinsberg zit het en is het een grote baan?

Volgens mij staan er wel wat foto's op de site van Megadrome.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de nieuwe layout echt een 1:12 layout is. Smal, bochtig en uitdagend!

Back