Het 1:12 Topic

efkes offtopic:

ja, dat ken ik... maar dat is stock.... jakkes

héhé, ik ken deze reputatie betreffende stock, en waar hoorde ik dat nog ?

Er is maar 1 lid in gans onze club die het ook wat flauwkes vind, en als ik hem dan vraag waarom hij zijn Reedy MVP 27t niet in z'n wagen plaatst, (toch ook een van de snellere stockmotoren) vind hij deze motor dan iets té geweldig, hihi !!! En da's dan de 1ste die de Element er zou in ploffen....
Jij rijdt waarschijnlijk in Kampenhout op gras ?
Daar kan je miss. de modified power wat beter benutten, door de grip van je Schumachers in dat groen.
Wel, hier in Oudenaarde is het 'mixed', stukje kunsgras, wat tapijt en meer dan de helft is aarde.
Daar kan je grote vermogens enkel benutten op de rechte lijn, maar met een stock 27 zoals de huidige generatie (meesten hebben hier de Trinity Monster of een GM Pinnacle) rijden we toch ook dik 40km/h op de rechte lijn. En geloof me, voor de rest v/h circuit ben je niks met 'high power' kanonnen!
Je mag je zeker door het woord 'stock' niet laten misleiden, ik ben maar een beginneling, maar hier in de Oudenaardse club zitten zeker getalenteerde kerels tussen, en dikwijls worden duels op het scherp van de snee uitgevochten!
De beslissing om 27t motoren als standaard te gebruiken ,werd gewoon ingevoerd om de kosten wat lager te houden -> minder bandensleet, tandwielen, én veel minder brokken bij aanrijdingen. Maar toch ontbreekt het in deze motorklasse niet aan 'punch' !

Om nog een voorbeeldje te geven : een 5-tal jaren geleden was hier nog een een BNK-wedstrijd, onze voorzitter, Nicky Delmote werd 2de, en kon al die Nederlanders met hun modif. motor horen vloeken, omdat ze hem gewoon niet konden passeren ! !
Zo zie je maar, die vooroordelen over 'stock' ;-)

grtz,
Kurt

Dus als je interesse hebt, wil ik je gerust een motor lenen voor een dag, kom gerust eens kijken volgend jaar.
groet,
Kurt

Wordt er in de stock vooral gebruik gemaakt van een grote of kleine spur? Of hoef je daar niet echt rekening mee te houden zolang je maar op de juiste rollout zit?

klein spur anders kun je niet hoog genoeg vertanden: met een verplaatsing van 50 mm kan je motor dan niet ver genoeg naar voren ( met een groot spur ) omdat er ook een groot pinion op moet bv 96 spur met 40 pinion past in de meeste auto's niet

vraagje

Misschien al eens gevraagd maar ik ben de juiste maten even kwijt:

Welke maat gereedschap heb ik voor een CRC T-fource nodig? 0.093, 0.078, 0.063, 0.05??? en welke nutmaat zit er op deze auto? Volgens mij zijn het drie maten hex-schoevendraaier en één maat nut-driver??

Alvast bedankt,

Eric

Voor je diff sowiso een 11/32" nut driver en voor de kleinere moertjes die op de 4-40 boutjes gaan een 3/16" nut driver...

Joost.

ifmar-istc-112th-038-110th-scale-world-

nieuwe Xray is zo te zien een Tbar auto zonder side demps te zien op red rc bij WK Thailand reports. Teemu Leino houdt de auto genoeg op.

bandjes onderhouden/repareren

Voor wie budget rijdt -zoals ondergetekende trouwens ;-)

Gisteren de fout gemaakt de achterbandjes van zoon John niet te controleren op loskomen, en pas na schade, de loszittende plaatsen terug vast te lijmen met secondelijm -> niet doen, je moet contactlijm gebruiken ! Deze blijft fexibel, anders gaan er nog makkelijker brokjes uitvliegen !
Zelf heb ik een pot Bison-Kit contactlijm , maar da's nie zo handig (en stinkt geweldig) om mee te nemen naar de race.

Misschien bestaat er wel een versie van in tube ?

hier de deskundig uitleg (en nog veel meer 1/12 info van deze man) , ook om bandjes waar stukken uit zijn te repareren:
Mark Payne's 1/12th Scale RC Notes: Preventing and Repairing Rear Tyre Chunks

Ik had John het circuit laten afspeuren naar zijn vermist stukje rubber, hij vond er vele, en gelukkig hebben we het juiste puzzelstukje gevonden, kan ik dus herstellen (wij hebben nog geen 'donor' banden om stukken uit te snijden!)

grtz,
Kurt

glasvezeltape

Iemand een ideetje indien er goedkopere alternatieven uit de dhz zaak bestaan voor de dure glasvezeltape die gebruikt wordt om de batterijen vast te leggen ?

Zelf had ik zo'n brede grijze rol Tesa vezelversterkte tape, maar die was te slap en niet sterk genoeg om te gebruiken.
Gelukkig hadden we een bereidwillige clubgenoot, die ons uit de nood kon helpen!

groet
Kurt

Iemand een ideetje indien er goedkopere alternatieven uit de dhz zaak bestaan voor de dure glasvezeltape die gebruikt wordt om de batterijen vast te leggen ?

Zelf had ik zo'n brede grijze rol Tesa vezelversterkte tape, maar die was te slap en niet sterk genoeg om te gebruiken.
Gelukkig hadden we een bereidwillige clubgenoot, die ons uit de nood kon helpen!

groet
Kurt

Glastape is juist al voordeliger, veel toprijders gebruiken de duurdere tape van bijv. Xenon racing, omdat die weer net wat beter blijft zitten (en in leuke kleurtjes te leveren is :p)

Bison Kit is ook in tube verkrijgbaar. Deze stinkt uiteraard ook. :P

Het is wel handig als je "donorrubber" van dezelfde compound is als de band die je wilt repareren.

Een rol glasvezeltape is inderdaad best duur, maar je doet er erg lang mee. Ik knip bij het verwisselen van accu de tape door tussen de twee cellen. Vervolgens zorg ik dat de volgende accu vastzit door met een klein stuk tape (ongeveer 3 cm) de uiteinden aan elkaar te tapen. Zo kun je de hele dag rijden met 30 cm tape.

Een rol glasvezeltape is inderdaad best duur, maar je doet er erg lang mee. Ik knip bij het verwisselen van accu de tape door tussen de twee cellen. Vervolgens zorg ik dat de volgende accu vastzit door met een klein stuk tape (ongeveer 3 cm) de uiteinden aan elkaar te tapen. Zo kun je de hele dag rijden met 30 cm tape.

Heb dit ook op die manier geprobeerd, maar had toch schrik de tape meer dan 2 heats te gebruiken (beschadigingen onderaan en alles vliegt eruit!)

Wat je kunt doen is de rand van je chassis mooi afronden met schuurpapier en vervolgens secondelijm aanbrengen. Dit zorgt tevens dat het carbon niet gaat splijten. Schuur wel in een goed geventileerde ruimte met handschoenen aan en een stofkapje op! Carbonfiber is geen lekker spul!

Ik heb zelf alleen secondelijm op de rand van heet chassis gesmeerd en ik heb nog nooit een stuk tape gescheurd. (Ik rijd echter wel met 19T, misschien dat dit bij snellere auto's anders is. :P)

Wat je kunt doen is de rand van je chassis mooi afronden met schuurpapier en vervolgens secondelijm aanbrengen. Dit zorgt tevens dat het carbon niet gaat splijten. Schuur wel in een goed geventileerde ruimte met handschoenen aan en een stofkapje op! Carbonfiber is geen lekker spul!

Ik heb zelf alleen secondelijm op de rand van heet chassis gesmeerd en ik heb nog nooit een stuk tape gescheurd. (Ik rijd echter wel met 19T, misschien dat dit bij snellere auto's anders is. :P)

Ik had die randjes eigenlijk alleen maar bijgevijld, maar nog niet gelijmd!

Mijn zoon rijdt ook 19t, ik vind trouwens die modif's niet veel harder gaan : scheelt 1" per ronde, acceleratie is gewoon wat bruter, en hebben wat meer top, maar door de bochten zal dat niet veel schelen ! (ben zeker dat een modified een goede 19-rijder niet zal passeren in de bochten, maar op het einde van de rechte lijn!)

Back