efkes offtopic:
ja, dat ken ik... maar dat is stock.... jakkes
héhé, ik ken deze reputatie betreffende stock, en waar hoorde ik dat nog ?
Er is maar 1 lid in gans onze club die het ook wat flauwkes vind, en als ik hem dan vraag waarom hij zijn Reedy MVP 27t niet in z'n wagen plaatst, (toch ook een van de snellere stockmotoren) vind hij deze motor dan iets té geweldig, hihi !!! En da's dan de 1ste die de Element er zou in ploffen....
Jij rijdt waarschijnlijk in Kampenhout op gras ?
Daar kan je miss. de modified power wat beter benutten, door de grip van je Schumachers in dat groen.
Wel, hier in Oudenaarde is het 'mixed', stukje kunsgras, wat tapijt en meer dan de helft is aarde.
Daar kan je grote vermogens enkel benutten op de rechte lijn, maar met een stock 27 zoals de huidige generatie (meesten hebben hier de Trinity Monster of een GM Pinnacle) rijden we toch ook dik 40km/h op de rechte lijn. En geloof me, voor de rest v/h circuit ben je niks met 'high power' kanonnen!
Je mag je zeker door het woord 'stock' niet laten misleiden, ik ben maar een beginneling, maar hier in de Oudenaardse club zitten zeker getalenteerde kerels tussen, en dikwijls worden duels op het scherp van de snee uitgevochten!
De beslissing om 27t motoren als standaard te gebruiken ,werd gewoon ingevoerd om de kosten wat lager te houden -> minder bandensleet, tandwielen, én veel minder brokken bij aanrijdingen. Maar toch ontbreekt het in deze motorklasse niet aan 'punch' !
Om nog een voorbeeldje te geven : een 5-tal jaren geleden was hier nog een een BNK-wedstrijd, onze voorzitter, Nicky Delmote werd 2de, en kon al die Nederlanders met hun modif. motor horen vloeken, omdat ze hem gewoon niet konden passeren ! !
Zo zie je maar, die vooroordelen over 'stock' ;-)
grtz,
Kurt
Dus als je interesse hebt, wil ik je gerust een motor lenen voor een dag, kom gerust eens kijken volgend jaar.
groet,
Kurt