Het 1:12 Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Robert K, 4 okt 2006.

  1. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Die specificaties zien er ook wel goed uit, iig goed genoeg voor een niet-wedstrijd rijder denk ik.
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    28.5 euro in m'n LHS, ik denk dat ik hem deze week ga halen
     
  3. wouter.z

    wouter.z

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    99
    Ik zou even door sparen en een fatsoenlijke servo kopen cooper.

    Ik hoor slechte verhalen over deze hitec servo. Hij centert niet goed.
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ja en? Wij hebben een soortgelijkige servo (HS-MG) op de SP12M staan, op een baan met erg veel grip (RC-Groningen). We rijden daar zelf met de hardste Corally banden, en dan nog erg veel grip....

    Wel even een andere vraag.

    Afgelopen weekend hebben we getest met een 8x4 op 4 gepushte cellen (1,22). Na 3 min rijden ga je een dip merken in je servo-reactie bij het op gas gaan, de motor trekt nl op een bepaald moment te veel stroom (dus spanning) weg van de ontvanger en servo ...

    Ik heb vernomen dat je een klein pakketje cellen separaat kan aansluiten op je ontvanger om de dip tegen te gaan. Hoe doe ik dit exact?
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Frans, mijn maximale stuur uitslag op mijn zender is 100%. Als je dat bekijkt op de zender zul je zien dat het wiel tegen de bovenste draagarm aan komt en daardoor zal afremmen in de bocht. Maar alleen die hoek op 100% is al immens groot. Ben je woensdag avond misschien op de club, dan kunnen we er even naar kijken.

    Nismo, een 5 cellen pakket maken
    De rode draad uit de servo-draad van je regelaar halen! (dit is namelijk normaal je BEC spanning, maar nu ga je je ontvanger extern voeden).
    Een schakelaar maken tussen het ontvanger pakket en de ontvanger. Anders moet je steeds het kabeltje er uit pielen. Probleem is wel dat je het klein en ligt wil houden, daardoor is de capaciteit van de ontvanger accu dusdanig, dat je na zeker 4 accu's weer moet laden. maar je servo en ontvanger zullen een hogere spanning hebben.

    Ook een powercap op de regelaar kan geen kwaad, een Condensator van 16V en ongeveer 2200Uf. Direct solderen op de plus en min van de accu.

    Groet Robert
     
  6. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    ik schat zo even snel in dat je toch al snel 30 grdn plus moet hebben. Probleem is namelijk dat als je slechts 15 grdn gebruikt dat als je moet uitwijken dat je de bochten dan soms niet meer kunt halen en crasht.

    Veel beter is om volle stuuruitslag te gebruiken op de zender maar tijdens het rijden slechts bv half te sturen. Op het moment dat je meer nodig hebt heb je dat dan ook. Dan kun je echt snel zijn.
     
  7. alfaracer

    alfaracer Guest

    een interessante foto vande CRC calandra van Roger Wicki:

    [​IMG]

    zijn die twee gele dingen nou accu-celletjes of niet? dacht dus van wel, voor de servo...
     
  8. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    ja het zijn twee hele kleine celletjes zo te zien
     
  9. marvin

    marvin Guest

    Ja als je goed kijkt zie je dat de draden van de celletjes aan 2 lader krokodillen klemmen zitten.
    Kan het niet voor zijn PT zijn?
    Voor een servo lijkt mij 2.4V een beetje wijnig :?: :idea:
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hmmmm... ik had ook een oplossing gehoord van ... maak een 4 cellen pakket (gelijk voltage) van 350mah cellen en zet een diode in de signaaldraad van de regelaar om stroomterugloop te voorkomen? Of moet deze diode in de voedingsdraad?
    Natuurlijk we'll even de enkevoudige schakelaar vervangen door een tweevoudige.

    Die powercap gaan we even proberen.

    Graag jullie reactie.
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Deze zou puur theoreties gezien in de Rode (voedings draad) van de regelaar gesoldeerd moeten worden.

    Zelf vandaag met ontvanger pakket gereden, en vond het maar 3 keer niks :S het is zwaar aan 1 kant van je auto, het gaat leeg, en zo veel sneller ging mijn servo niet. Ik ga dus gewoon weer zonder ontvanger pakket rijden, veel makkelijker!

    Groet Robert
     
  12. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Uitgeprobeerd en toegepast met een gewicht van nog geen 25% van een ontvangerpakket. De servo is nu pas op snelheid en 8 min is veel minder een probleem (8T 15T)
     
  13. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Wat is het minimum gewicht van een 1:12 met 4 cellen?
     
  14. Thijs van Mourik

    Thijs van Mourik

    Lid geworden:
    7 feb 2005
    Berichten:
    38
    Voor zover ik weet verschilt het nog steeds per organisatie.
    Zo staat in het EFRA reglement 798gr en in die van de IFMAR staat 860gr, maar die laatste geldt alleen voor wereld kampioenschappen, dus daar zal je weinig mee te maken hebben.
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    De CRC is er! een Hitec HS225 MG servotje erin (servokabel moet wel nog ingekort worden want die is nu nog 75meter lang) m'n brushed electronica en dan kunnen we eens gaan testrijden als het kapje en de banden uit de US aankomen!

    't ziet er alvast supervet uit! Gisteren een hele tijd bezig geweest met heel de wagen na te kijken( tot ergernis van m'n vriendin), side dampers, main damper, voorophanging, schroeven vast zetten, diff

    als hij al een beetje af is komen er wel fototjes!
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    er gaat een heel groepje rijders de M-auto cup met de CRC 3.2R rijden (het vorige model). 'k rijdt d'r zelf ook mee.. 't ziet er allemaal netjes uit en 't is best betaalbaar allemaal vind ik...
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Voor de M-auto cup geen voor zover ik kan lezen.
     
  19. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Joepieeee !!

    hij is klaar!

    Nu nog body spuiten en enkele packs bestellen en we zijn klaar om eens te gaan testen! ga je mee Robo? PK of Mol? of ? nog mensen die mee willen ?
     
  20. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hehe... vandaag voor het eerst 9 minuut 30 kunnen rijden op 4 cellen met nog acceptabele rondetijden. Tjonge wat is dat een crime met 4 cellen op een snelle baan...

    Nu weer terug naar de 7 minuut 30 ;)
     

Deel Deze Pagina