Het 1:12 Topic

Ik zou even door sparen en een fatsoenlijke servo kopen cooper.

Ik hoor slechte verhalen over deze hitec servo. Hij centert niet goed.
 
Jaap J. zei:
Nee, dit is een 1:18 servo

Ja en? Wij hebben een soortgelijkige servo (HS-MG) op de SP12M staan, op een baan met erg veel grip (RC-Groningen). We rijden daar zelf met de hardste Corally banden, en dan nog erg veel grip....

Wel even een andere vraag.

Afgelopen weekend hebben we getest met een 8x4 op 4 gepushte cellen (1,22). Na 3 min rijden ga je een dip merken in je servo-reactie bij het op gas gaan, de motor trekt nl op een bepaald moment te veel stroom (dus spanning) weg van de ontvanger en servo ...

Ik heb vernomen dat je een klein pakketje cellen separaat kan aansluiten op je ontvanger om de dip tegen te gaan. Hoe doe ik dit exact?
 
Frans, mijn maximale stuur uitslag op mijn zender is 100%. Als je dat bekijkt op de zender zul je zien dat het wiel tegen de bovenste draagarm aan komt en daardoor zal afremmen in de bocht. Maar alleen die hoek op 100% is al immens groot. Ben je woensdag avond misschien op de club, dan kunnen we er even naar kijken.

Nismo, een 5 cellen pakket maken
De rode draad uit de servo-draad van je regelaar halen! (dit is namelijk normaal je BEC spanning, maar nu ga je je ontvanger extern voeden).
Een schakelaar maken tussen het ontvanger pakket en de ontvanger. Anders moet je steeds het kabeltje er uit pielen. Probleem is wel dat je het klein en ligt wil houden, daardoor is de capaciteit van de ontvanger accu dusdanig, dat je na zeker 4 accu's weer moet laden. maar je servo en ontvanger zullen een hogere spanning hebben.

Ook een powercap op de regelaar kan geen kwaad, een Condensator van 16V en ongeveer 2200Uf. Direct solderen op de plus en min van de accu.

Groet Robert
 
ik schat zo even snel in dat je toch al snel 30 grdn plus moet hebben. Probleem is namelijk dat als je slechts 15 grdn gebruikt dat als je moet uitwijken dat je de bochten dan soms niet meer kunt halen en crasht.

Veel beter is om volle stuuruitslag te gebruiken op de zender maar tijdens het rijden slechts bv half te sturen. Op het moment dat je meer nodig hebt heb je dat dan ook. Dan kun je echt snel zijn.
 
een interessante foto vande CRC calandra van Roger Wicki:

world12collegno2006rogerwicki4.jpg


zijn die twee gele dingen nou accu-celletjes of niet? dacht dus van wel, voor de servo...
 
Ja als je goed kijkt zie je dat de draden van de celletjes aan 2 lader krokodillen klemmen zitten.
Kan het niet voor zijn PT zijn?
Voor een servo lijkt mij 2.4V een beetje wijnig :?: :idea:
 
Robert K zei:
Nismo, een 5 cellen pakket maken
De rode draad uit de servo-draad van je regelaar halen! (dit is namelijk normaal je BEC spanning, maar nu ga je je ontvanger extern voeden).
Een schakelaar maken tussen het ontvanger pakket en de ontvanger. Anders moet je steeds het kabeltje er uit pielen. Probleem is wel dat je het klein en ligt wil houden, daardoor is de capaciteit van de ontvanger accu dusdanig, dat je na zeker 4 accu's weer moet laden. maar je servo en ontvanger zullen een hogere spanning hebben.

Ook een powercap op de regelaar kan geen kwaad, een Condensator van 16V en ongeveer 2200Uf. Direct solderen op de plus en min van de accu.

Groet Robert

Hmmmm... ik had ook een oplossing gehoord van ... maak een 4 cellen pakket (gelijk voltage) van 350mah cellen en zet een diode in de signaaldraad van de regelaar om stroomterugloop te voorkomen? Of moet deze diode in de voedingsdraad?
Natuurlijk we'll even de enkevoudige schakelaar vervangen door een tweevoudige.

Die powercap gaan we even proberen.

Graag jullie reactie.
 
Deze zou puur theoreties gezien in de Rode (voedings draad) van de regelaar gesoldeerd moeten worden.

Zelf vandaag met ontvanger pakket gereden, en vond het maar 3 keer niks :S het is zwaar aan 1 kant van je auto, het gaat leeg, en zo veel sneller ging mijn servo niet. Ik ga dus gewoon weer zonder ontvanger pakket rijden, veel makkelijker!

Groet Robert
 
Robert K zei:
Deze zou puur theoreties gezien in de Rode (voedings draad) van de regelaar gesoldeerd moeten worden.

Zelf vandaag met ontvanger pakket gereden, en vond het maar 3 keer niks :S het is zwaar aan 1 kant van je auto, het gaat leeg, en zo veel sneller ging mijn servo niet. Ik ga dus gewoon weer zonder ontvanger pakket rijden, veel makkelijker!

Groet Robert

Uitgeprobeerd en toegepast met een gewicht van nog geen 25% van een ontvangerpakket. De servo is nu pas op snelheid en 8 min is veel minder een probleem (8T 15T)
 
Voor zover ik weet verschilt het nog steeds per organisatie.
Zo staat in het EFRA reglement 798gr en in die van de IFMAR staat 860gr, maar die laatste geldt alleen voor wereld kampioenschappen, dus daar zal je weinig mee te maken hebben.
 
De CRC is er! een Hitec HS225 MG servotje erin (servokabel moet wel nog ingekort worden want die is nu nog 75meter lang) m'n brushed electronica en dan kunnen we eens gaan testrijden als het kapje en de banden uit de US aankomen!

't ziet er alvast supervet uit! Gisteren een hele tijd bezig geweest met heel de wagen na te kijken( tot ergernis van m'n vriendin), side dampers, main damper, voorophanging, schroeven vast zetten, diff

als hij al een beetje af is komen er wel fototjes!
 
er gaat een heel groepje rijders de M-auto cup met de CRC 3.2R rijden (het vorige model). 'k rijdt d'r zelf ook mee.. 't ziet er allemaal netjes uit en 't is best betaalbaar allemaal vind ik...
 
Joepieeee !!

hij is klaar!

Nu nog body spuiten en enkele packs bestellen en we zijn klaar om eens te gaan testen! ga je mee Robo? PK of Mol? of ? nog mensen die mee willen ?
 
Hehe... vandaag voor het eerst 9 minuut 30 kunnen rijden op 4 cellen met nog acceptabele rondetijden. Tjonge wat is dat een crime met 4 cellen op een snelle baan...

Nu weer terug naar de 7 minuut 30 ;)
 
Back
Top