Het 1:12 Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Robert K, 4 okt 2006.

  1. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vandaag eerste M-auto modified cup gereden. Jammer genoeg gingen mijn kwali's bar slecht, maar het was wel gezellig! En weer veel geleerd. Binnenkort eens Lipo in mijn 1:12 proberen op Groningen.

    Groet Robert
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Lipo? Mag dat tijdens de M-auto cup? En waren de 7-min een probleem?
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Lipo mag niet tijdens de M-auto cup. daar in tegen vind ik het persoonlijk wel leuk om te rijden. Voor mij waren 7 minuten met 4300 Vapextech cellen geen enkel probleem. ik heb (nog) niet gekeken wat ik over had, maar dat was meer dan genoeg :wink:

    Groet Robert
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
  5. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ziet er gaaf uit!
    Hier een foto van mijn Corally SP12m, binnenkort testen op rcindoorgroningen.

    [​IMG]
     
  6. 4 cellen met een spektrum ontvanger???

    Als ik het goed heb gaat dat niet lekker samen, zonder extra ontvangerpack.
     
  7. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ah, bedankt voor de tip! Meer mensen die hier een mening/ervaring over hebben?
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nou, ik dan ook maar even een update, zit nog wel een accu in die ik gebruikt heb voor het testen thuis.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op naar Ronse voor de 2de M-auto cup!

    Groet Robert
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Robert wat voor servo heb jij er inzitten?

    Je foto's zijn wat groot ;)
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    RobertOooooooo

    als ik jou was zou ik aan die accuelastiek iets grotere washer steken, gewoon om meer zekrheid te hebben dat ze er niet kunnen over schieten.
    En eventueel eens nakijken of je die kogelkopjes niet aan de andere kant vd servosaver kan zetten zodat de stuurstangen iets rechter lopen :)

    enneuh knap gedaan die servo zo!
    Lang leve de Dremel!
     
  11. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Als ik jou was zou ik er ook een mini-servo inleggen, scheelt weer gewicht...
    Zie ik nou een 19T Orion?
     
  12. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Nee is een 12T Steenari van Team Orion.
     
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z

    het is ook een mini :wink:
     
  14. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Klopt, ik train met V2 motoren en rijd wedstrijden met mijn 9T of 7T GM. Het is inderdaad een Steenarie 12x1 motor.
    Ook cooper heeft gelijk, ik had er eerst een Futaba 9550 in zitten maar deze was zwaar, groot, en langzaam op 4 cellen. dit is een kleine futaba 9650 servo gemaakt voor 1:12 en deze is snel, klein (mini formaat) en ligt. enige nadeel vind ik de plastic tandwielen. Misschien had ik toch voor de 9602 moeten gaan. Volgends mij heeft deze wel metalen tandwielen. Goed deze is wel bloed snel.

    Ik de foto's trouwens ge-upload via Image Host onder aan deze post. Maar kon ze niet verkleinen.

    Groet Robert
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    De foto is zo groot dat de servo ook "normaal" leek :).
    Voor een 9T en zeker 7T moet je even komen trainen bij ons in Groningen, daar redt je de 7 min niet mee (met afdoende snelheid).
     
  16. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hmm reed met 12T op Heemkerk en had nog erg veel over met mijn 4300mah pakketten. Denk zo dat groningen ook wel te redden valt met 9T 7 minuten.

    Groet Robert
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tis moeilijk om iets aan te nemen ...
    Jij gaat minimaal 7 minuten rijden met een 9T, 10-sec per rondje, laat ik niet iets anders zien!
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Laat ik het anders zeggen, de rij tijd die ik uit de huidige accu's haal is immens. Ik heb met een snelle 12T die goed vertimed stond (en dus aardig verbruikt) de 7 minuten op Heemskerk uit kunnen rijden. Heemskerk rijd met ook ronden van 8 á 9 seconden. en dat 7 minuten lang. Natuurlijk is een 12T en een 9T niet het zelfde, maar ik denk als de 9T niet super ver vertimed staat, dat de 7 min echt wel te halen zijn. Ik wil best wel dingen aan nemen van mensen, maar volg niet zo maar klakkeloos iedereen. Ik denk dat het anders is, en dat zeg ik dus ook :wink: Dat jij er ook weer anders over denkt, mag, en dat mag jij ook zeggen.

    Groet robert
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ah, dat is al een heel ander antwoord. Wij hebben een aantal weken getest met "normale" motoren, in ons geval een 8x4 (niet vertimed), een 10x2 (niet vertimed) en met een 12x2 (4mm vertimed) icm IB4200 cellen. Uiteindelijk kwamen wij niet verder dan 6:50 met de 8x4 tegen erbarmelijke rondetijden van 11 sec.
    RC indoor Groningen is een snelle 1:10 baan, vergeet dat niet, het vraagt om andere oplossingen.

    Uiteindelijk door wat creatief te zijn kwamen we op 9:30 minuten met een rondetijd van 11 sec. A.s. weekend gaan we de overbrenging aanpassen of de motor vertimen om onder de 10 sec te komen.
     
  20. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Nismo, spreek je nu ook over 2wd 1:12e auto's ?

    even voor duidelijkheid natuurlijk want de aandrijving van een 1:12 is veel efficienter dan die van een 4wd TC
     

Deel Deze Pagina