Het 1:12 Topic

BMI is met een nieuwe voorophanging uitgekomen voor de Copperhead12 auto. Op dit moment zijn ze de ophanging ook voor de Copperhead10 (WGT) aan het testen én een heuse 235mm Pro10 staat ook op het programma... Ook zal deze ophanging binnenkort passend verkrijgbaar worden voor andere 1/12 pancars.

Samen met de Yokomo R12 is BMI nu de enige die een productie ophanging heeft met onafhankelijke onderste draagarmen. Ik moet zeggen, de nieuwe voorkant van BMI ziet er erg goed uit!!! :mrgreen:

BMIfront9.jpg

BMIfront6.jpg

BMIfront7.jpg

BMIfront8.jpg

Binnenkort een bouwverslagje van dit nieuwe racemonstertje... ;)

Ziet er inderdaad erg goed uit, zijn auto's zijn altijd erg doordacht.
Ik heb zijn draadje ook gevolgd op rctech en het valt me op dat hij het vooral heeft over het feit dat het frontend goed voelt en snel in de bocht is etc. Maar hij heeft het nooit over tijden. Ben benieuwd wat er geschreven gaat worden over dit frontend.

En toch een beetje jammer van de kleur ;-) Smaken verschillen..

wordt er nog iets gedaan aan die twee origineel grijze paaltjes onder die koperkleurige aluminium brace?

Tja, over nieuwe snelheidsregelaars hoor je ook eerst hoe het een "very smooth throttle control" heeft zonder dat er exacte tijden/snelheden/vergelijkingen doorgegeven worden. (blijkt achteraf dat het tijdens een shortcourse race is getest :rolling:)

We zullen het zien tijdens het indoor seizoen hoe die het opneemt tegen de "verouderde" sliding kingpin technologie. Ik ben in ieder geval wel zeer benieuwd :D

Een ding kun je hem ieder geval wel geven, dat het behoorlijk out of the box denkwerk en designwerk is.

wordt er nog iets gedaan aan die twee origineel grijze paaltjes onder die koperkleurige aluminium brace?

Geen idee, laat het je wel weten als hij er is... ;)

Net wat je zegt Alexander, het heeft geen nut om er snellere tijden bij te zetten. Als rijder A er snellere tijden mee neerzet wil dat niet persé zeggen dat rijder B dat ook gaat doen.

Het voordeel aan deze ophanging is dat er gewoon minder stelwerk in zit en dat je de rijhoogte aan de voorkant in kan stellen zonder dat je iets van de auto af hoeft te schroeven. Een inbussleutel en wat set-screws is genoeg om het in te stellen. De "flex-plates" die de ophanging gebruikt als vering zijn er in twee diktes (1,5 & 1,8mm) en de demping komt van de tube demper die ertussen zit...

Even een fotootje "gestolen" van RCtech van de volledige auto (let niet op de rode alu schroefjes, die zijn niet standaard ;))

100_0022.jpg

100_0023.jpg

:mrgreen:

In een notedop is het dit geworden:

Team Associated #4019 RC12R5.1 Factory Team
Protoform #1611-21 AMR-12 Light Weight Clear Body

LRP #50682 Vector X12 Brushless Modified - 5.5t
LRP #80905 SXX Competition Version 2 Brushless ESC
Ko Propo #30048 PDS-951ICS ICS 6.0V Digital FET Servo
MYLAPS RC4 Hybrid Transponder

4x LRP #79877 LiPo Competition Car Line 1S Hardcase 5400 - 50C - 3.7V

Ko Propo #80400 EX-10 Eurus 2.4GHz SS (Tx/Rx with setting module)
Graupner #6444 ULTRA DUO PLUS 50

Verder nog AE spring sets (front/side/center), demper olie, kingpin olie en wat andere spullen. Nu wachten tot alles binnen komt en dan bouwen maar :).

Hmm, ik wil niet spammen, maaruhm, heeft iemand enig idee welke leverancier gehard stalen 64dp pinions heeft? Heb liever niet hard-geanodiseerd aluminium pinions.

Dus welk merk heeft gehard stalen 64dp pinions? (Aub niet reageren met een preek dat alu pinions goed zijn.)

Hoi Cure,

de beste kwaliteit van spur en pinions zijn echt wel de tandwielen van Precision Racing Systems (Precision Racing ultra precise pinion gears machined perfectly round. Constructed from light 6061 aluminum then hard Teflon coated black. 8 additional "lightening" holes have been added to reduce the rotating mass. No messing with the normal 0.050 allen wrench, these take the large 0.062 tip wrench that are used on your 4/40 button head screws)

Groeten,
Bart Loomans

Hoi Cure,

de beste kwaliteit van spur en pinions zijn echt wel de tandwielen van Precision Racing Systems (Precision Racing ultra precise pinion gears machined perfectly round. Constructed from light 6061 aluminum then hard Teflon coated black. 8 additional "lightening" holes have been added to reduce the rotating mass. No messing with the normal 0.050 allen wrench, these take the large 0.062 tip wrench that are used on your 4/40 button head screws)

Groeten,
Bart Loomans

Inderdaad deze bevallen mij, naast de spullen van Xenon erg goed.

Groet Robert

Nou, ik vind het wel logisch hoor: hij wil wat meer gewicht op de achteras hebben ;-)

Nee, Ruud is nog uit de tijd dat als je naar een alu tandwiel keek dan was die al rijp voor de afvalbak ;-)

Die tijd is echt veranderd Ruud. Gehard Alu tandwielen zijn prima !

Ok, Precision Racing Systems dan maar.

Trouwens, de motor sensor kabel, is het gebruikelijk dat je die zelf op lengte maakt? Of koop je deze gewoonlijk op een bepaalde lengte? Zit deze zowel geplugged op de ESC als op de motor?

De LRP SXX Competition Version 2 Brushless ESC die ik besteld heb, is specifiek voor 1:12, dus ik neem aan dat de bijgeleverde sensor kabel (?) de juiste lengte heeft.

edit: nm, anders download ik gewoon even de ESC manual :P. Weet het al.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back