Het 1:12 Topic

Chassis (4558 ), accuplaatjes (4563) en motorpod bodemplaat (4559), body posts (4535) en chassis beschermers (4560). Dan is mijn conversie naar een L4 compleet. :D

- ASC4558 Chassis, Graphite:12L4
- ASC4563 Battery Tray
- ASC4559 Lower Pod Plate, Graphite:12L4

Heb ik liggen hier, de rest niet of niet meer. Had de chassis protectors wel maar die had ik op mijn R5 gezet en die zijn verdwenen op de indoorbaan. Bodyposts heb ik wel spare maar die blijven hier spare voor de R5...

Joost.

J racer, ik heb hier nog een berg body post's liggen, bestel foutje, iets met een 0 te veel :P... doe even een PBtje met je Adres (of de club waar je binnenkort bent).

Groet Robert

lowered rear pod plates

Hallo,

wij zoeken een oplossing om met onze achterbandjes wat meer kilometers te rijden zonder dat we onder de toegestane 3mm rijhoogte komen. De rijhoogte aanpasstukjes brengen geen oplossing, want we gebruiken reeds de laagste en zitten nu op 4 mm met 49mm diameter banden...

Bij deze leverancier, stellen ze dit voor als oplossing bij de asso L3 !

Is dit een goede keuze, of zijn er betere alternatieven ?

Passen die plastic hoogte-aanpas-stukjes van asso ook hierin ?

Bedankt,
Kurt

Welke 'de laagste' blokjes? Die standaard bij de L3 (Asso 4348, 4349 en 4350) zitten of de extra nr.4 (Asso 4351) blokjes?

Het zijn de nr.4 blokjes, maar bij nameten blijkt dat de rijhoogte achteraan nog 5mm is, dus hebben we nog wat 'ruimte' ;-)

Wel zie ik dat de spur (72t 48pitch), net gelijk komt met de onderste grafiet plaat v/d achter'pod', maar als ik dan die verlaagde versie monteer, dan komt de spur hieronder?
Mag dit, of ben ik dan verplicht een kleinere spur te monteren ?
Of is dit toch ok, zolang deze maar kleiner is dan de wielen ?

De L3 en de L4 van Asso hebben inderdaad het probleem dat de motorpod iets aan de hoge kant is waardoor je de banden niet tot op de velg af kan rijden. Je zou inderdaad kunnen kiezen voor een setje "lowered" pod plates van CRC of IRS. Dit zal de achterpod en dus de achteras wel lager leggen en in combinatie met de rijhoogte spacers van IRS of de nieuwe HB C12X (zelfde als IRS) zal het nog beter gaan. Beide zijn goede opties waarbij de rijhoogte spacers de goedkoopste en vaak eerste stap is. De lowered pod plates zijn een zeer goede maar wel een dure optie maar het is in mijn ogen wel de investering waard als je met de L3/L4 wil blijven rijden...

Als je nu bijvoorbeeld kijkt naar de RC12R5 kan je met een kale velg (38mm) nog steeds een rijhoogte van 3mm halen dus dat is ideaal... De oudere 1/12 auto's hebben daar wat meer werk aan nodig maar het is niet onmogelijk...

De rijhoogte spacers van Associated en CRC zijn identiek en passen zonder problemen in elkaar achterpod... For sure!!!

Er zijn geen verplichtingen aan hoever de spur onder het chassis uit komt. Wat je wel wil is dat je spur NOOIT groter is dan je achterwielen maar dat lijkt me duidelijk... Regelementair staat er niks over geschreven iig dus daar heb je geen zorgen...

Joost.

weet iemand het verschil in hoogte. Tussen de standaard pod plates, en deze versie van CRC.

Ik heb de mijne nu uit elkaar liggen. Misschien is er een mogelijkheid tot aanpassing, zodat het met de originele ook mogelijk is.

Met de originele is het niet mogelijk, als je deze wilt verlagen zul je je motor mee verlagen. Gevolg is dat je motor onder je POD vandaan komt en dus over het tapijt gaat schuren. Hier heb ik zelf namelijk ook al over na gedacht :wink:

Groet Robert

deze zondag clubwedstrijd bij ERC in Anderlecht, Brussel.
Indoor tapijt, redelijke grip

vanwege de grote interesse in 1/12 hebben die mensen nu (deze week) beslist om ook een 1/12-klasse in te richten, gewoon om eens kennis mee te maken.
Geïnteresseerde rijders kunnen zich inschrijven via Your Company Website

ae rc 12 r5

Dag Allemaal !!

Ben helemaal in de ban van rc met mijn nieuwe Tamiya maar wil nu ook on road ...

Is de ae rc12 r5 een goede keuze ?
Ik zou ook op straat rijden , zelden op een indoor baan .
Zijn er betere ( betaalbare natuurlijk :yes: keuzes ?)

groetjes

Kh

Associated RC12R5, CRC GenX, Hot Bodies C12X, BMI DB12RR en zelfs nog de L4 zijn goede keuzes, snel zijn ze allemaal, maar ik zou voor een R5 of GenX gaan, geen gevoelige T-bars meer, overal vlot verkrijgbaar en een grote rijdersbasis, dus overal tips en set-ups te vinden (bv. op Petit RC, de site van CRC, RC Tech Forum,...).

ae rc12r5

Het zal een rc12r5 worden .
Ik woon in Zwevegem en daar blijkt een club met indoor piste .
Ik weet niet of je outdoor kan rijden ...?
Hun site is wel nogal beperkt...
Iemand ervaring daar ??

KH

Hou je er wel rekening mee dat je met een 1/12 NIET op straat kan rijden??? En dan gewoon ook echt NIET!!!

Joost.

rc12r5

de asso wordt voor piste indoor en keen hawk off road
Weet iemand of het in zwevegem fijn rijden is ?

Kh

p.s. is de asso rc12r5 een goeie keuze ?

Back