Het 1:12 Topic

Hallo Balkie

Op de site van de mach staat vermeld met wat voor motors je allemaal mag rijden
een hele zoot 19 turns motors en gelijkwaardige brushless motors van 10.5 turns..

De meeste rijden denk ik wel brushless maar als je dan weer de m-auto gaat rijden
dan moet er weer een 19 turns brushed motor in..

groeten

John

bmilargepinions.jpg

Vollegaas!

Na een kilometertje of vier is hij wel op gang zo..maar hij gaat wel loeihard dan..

groeten

John

Nee, geen oval auto... Het is de release foto van BMI op RedRC en als men de rest er ook even bij had vermeld dan had men hier kunnen lezen dat het gaat om een 78 spur en een 65 pinion in 64pitch die ontwikkeld zijn met LiPo in de gedachten (jawel, 1 cell 3,7V)...

Hier even het stukje tekst van RedRC:

"BMI Racing have announced their new line of ‘Big Wheels’ 64 pitch pinions. Due to the gearing requirements of brushless motors they have noticed the need for high quality pinion gears which are larger than what is currently on the market. Also, due to recent developments in 3.7v LiPo 1/12th racing, bigger pinion gears will become necessary. Big Wheels pinions are available in 45 to 60 teeth (shown with 78 spur) and they are machined from aluminium then plated with Nickel Teflon, a coating which is very hard and has very low friction."

Dus elvo, next time even het hele stukje quoten, dan is het wat duidelijker... ;-)

Joost.

Ben benieuwd hoeveel koppel er dan overblijft. Ik denk dat we dan weer andere motoren mogen gaan kopen die geijkt zijn op 3,7V... Kunnen we gelijk de heats opkrikken naar 15 minuten :)

...ontwikkeld zijn met LiPo in de gedachten (jawel, 1 cell 3,7V)...

Joost.

Hey !

We gaan ons hier in Europa toch niks laten 'aansmeren' van die nieuwe Amerikaanse hype die blijkbaar in 1/12 op komst is toch ????

Ik las er ook al wat discussies over :
nu proberen ze het met 1 lipo cel (2 was blijkbaar teveel voor de huidige motoren) , en binnen 5jaar (als't zo lang zal duren) zal er wel weer een 'betere' energievoorziening voor r/c wagens op de markt zijn, met waarschijnlijk nog een andere spanning..., straatje zondere einde dus.

Ben benieuwd hoeveel koppel er dan overblijft. Ik denk dat we dan weer andere motoren mogen gaan kopen die geijkt zijn op 3,7V... Kunnen we gelijk de heats opkrikken naar 15 minuten :)

En da's nog niet alles :

Ook hebben ze bij Tekin al een soort 'device' om de spanning voor de rx/servo wat op te 'krikken', want 3.7 is wat aan de magere kant.

Het gewicht van de wagen gaat ook naar beneden, dus gaan er op termijn andere reglementen komen ook .

En als kers op de taart : de huidige bandensoorten zullen niet meer optimaal zijn betreffende grip bij een lager gewicht -> waarschijnlijk komen er nieuwe compounds en kunnen wij nogmaals investeren !

Grote winnaars : de fabrikanten
De verliezers (as usual) : wij als hobbyisten, die niet anders kunnen dan (alweer) veel geld uit te geven, om geen witte raaf te zijn onder de massa ! (en om reglementair aan de start te verschijnen, als je meedoet aan wedstrijden!)

Ik las hier onlangs nog dat 1/12 zo'n beetje de heilige klasse is : idd, overal af blijven, zoals het nu is vind ik het ook best!

grtz,
Kurt

Helemaal mee eens, ik verduidelijkte ook alleen een foto die er geplaatst werd... Ik geloof dat ik dat was die zei dat 1/12 nog zo een beetje de enige "heilige" klasse is dus ik blijf ook bij mijn standpunt...

HANDEN AF VAN 1/12!!!

Joost.

Ik ben eruit!

Het wordt een CRC met een LRP brushless regelaar en motor 10,5 turns.

Alle 2 gebruikt over kunnen nemen voor een mooie prijs.

Goed zoeken op internet en rond vragen,dan hoeft het niet duur te zijn.

Iedereen bedankt voor de antwoorden en sugesties op mijn vraag.

Dat is hartstikke mooi man!

Ik heb ook een vraagje. Ik wil weer eens gaan rijden op de baan van pk-racing ik heb een sp12m (niet die van carbon maar glasvezel) en heb 2 brushless motoren een 3.5 turns en een 17.5 turns welke kan ik het beste gebruiken van de 2?

Oja er zit een lipo in

Voor PK racing gaat een 3.5T zeker te hard, ik vraag me af of je de vertanding wel red. 17.5T gaat leuk genoeg, begin met Purple Grey (als dat op je SP12M past, en anders dacht ik Silver, Gold van Corally).

Groet Robert

De Nieuwe 1/12 van Team x-ray XII zijn vorige vrijdag vetrokken.
Dus ze zullen snel in de winkels te vinden zijn ben benieuwd wat die wagen zal doen.

Groetjes

Back