...ontwikkeld zijn met LiPo in de gedachten (jawel, 1 cell 3,7V)...
Joost.
Hey !
We gaan ons hier in Europa toch niks laten 'aansmeren' van die nieuwe Amerikaanse hype die blijkbaar in 1/12 op komst is toch ????
Ik las er ook al wat discussies over :
nu proberen ze het met 1 lipo cel (2 was blijkbaar teveel voor de huidige motoren) , en binnen 5jaar (als't zo lang zal duren) zal er wel weer een 'betere' energievoorziening voor r/c wagens op de markt zijn, met waarschijnlijk nog een andere spanning..., straatje zondere einde dus.
Ben benieuwd hoeveel koppel er dan overblijft. Ik denk dat we dan weer andere motoren mogen gaan kopen die geijkt zijn op 3,7V... Kunnen we gelijk de heats opkrikken naar 15 minuten
En da's nog niet alles :
Ook hebben ze bij Tekin al een soort 'device' om de spanning voor de rx/servo wat op te 'krikken', want 3.7 is wat aan de magere kant.
Het gewicht van de wagen gaat ook naar beneden, dus gaan er op termijn andere reglementen komen ook .
En als kers op de taart : de huidige bandensoorten zullen niet meer optimaal zijn betreffende grip bij een lager gewicht -> waarschijnlijk komen er nieuwe compounds en kunnen wij nogmaals investeren !
Grote winnaars : de fabrikanten
De verliezers (as usual) : wij als hobbyisten, die niet anders kunnen dan (alweer) veel geld uit te geven, om geen witte raaf te zijn onder de massa ! (en om reglementair aan de start te verschijnen, als je meedoet aan wedstrijden!)
Ik las hier onlangs nog dat 1/12 zo'n beetje de heilige klasse is : idd, overal af blijven, zoals het nu is vind ik het ook best!
grtz,
Kurt