Het 1:12 Topic

Oke dan soldeer ik de 17,5 turns erop!

Ik heb het wagentje erbij gepakt en er zit silver voor en goud achter op. Zijn deze goed voor op tapijt?

dit weekend bij ART in merksem gereden met de 1/12
een hele technische baan ma wel erg leuk :)
als motor een 23 turns en twee a123 cellen als accu
8 minuten zonder problemen te rijden , er ging 1500 Mah bij telkens
alleen nog wel wat meer oefenen om de foutenlast omlaag te krijgen :p

rc12r5 of x ray XII ??

ik wil me binnenkort een 1/12 auto kopen maar........
de keuze wordt met de dag moeilijker .
De nieuwe x ray ziet er interessant uit of toch maar de asso r12r5 ?
Weet er iemand beter keuze ?

groetjes

KH:grin:

Zelf zou ik voor een beginnende 1:12 rijder een link car (Asso R5, CRC Gen X) verkiezen boven een T-bar auto (asso L4, Xray, HB). Vanwegen hun robuistheid.
Een link car is dan wel moeilijker af te stellen en wat agressiever, persoonlijk denk ik dat iedere 1:12 agressief is voor de beginnende rijder. En dat een T-bar niet meer rust gaat geven in de auto. Het nadeel van T-bars is dat deze gewoon snel breken. Zelf heb ik nog niets stuk gereden op mijn R5 (demper stay, maar dat was productie fout, had één van de eerste kits) en op mijn L4 verslond ik T-bars. Kortom ik ben erg te vreden over Link Cars! En zeker over mijn Assocaited RC12R5.

Groet Robert

Keen hawk

Ik weet niet of je een nieuwe wilt kopen?
Maar eens zoeken voor een gebruikte kan ook zijn vruchten afwerpen.

Ik heb zelf het internet eens afgezocht en heb zelf een gebruikte gekocht.
Het betreft een:

Calandra CRC
Met een hoop banden en onderdelen
A.I.Brushless Pro Reverse Digital Regelaar
Erazer Brushless Sports Modified 10,5 turns motor.

Als je goed zoekt kun je voor een mooi bedrag ook gebruikt open.

De asso R12R5 is mijns insziens de betere 1:12 van de 2. De X-ray is voor een groot deel gebaseerd op de oude asso de L4. De asso heeft daarna weer een nieuwe "betere" auto ontworpen, waarmee de XII eigenlijk iets achter de feiten aanloopt.

ik wil me binnenkort een 1/12 auto kopen maar........
de keuze wordt met de dag moeilijker .
De nieuwe x ray ziet er interessant uit of toch maar de asso r12r5 ?
Weet er iemand beter keuze ?

groetjes

KH:grin:

Ik sluit me aan bij Mathieu... waarom onmiddellijk een nieuwe kopen
als je voor een (behoorlijk?) lagere prijs een 2ehands auto kan kopen? ;)
Want of je nu met een gloednieuwe R5, GENX,... of een 'oude' L4, T-Fource,... rijdt, tja die auto's zijn allemaal top - als de 2e hands auto nog in goeie staat is, dan is dit zeker evenwaardig.
(ps: in mrcz - zwevegem - zijn er alvast 2 1/12e piloten die volgend jaar
met een nieuwe auto rijden... misschien wil r eentje ervan zijn huidige vd hand doen?)

De afgelopen 4 jaar heb ik zowel met link als t-bar auto's gereden (mijn eigen m12 en e12 auto's). Mijn voorkeur gaat uit naar t-bar auto's.
(mijn mening is dat het puur om persoonlijke voorkeur gaat, aan een t-bar auto moet je soms de t-bar vervangen (breuk of slijtage) - hoewel :cool: met een .075 doe'k wel een héél lange tijd - en aan een link auto heb je allerlei veertjes achteraan (die je na'n tijd ook zal moeten vervangen!) Bij crash, kan je je t-bar breken maar ook de link punten op't chassis.... enz enz; it's just personal preference ;)

grtz,
B

r12r5

Overal komt de r12r5 toch heel possitief naar voor !!
Het zal zo'n auto worden denk ik.

Welke motor , esc , servo enz...raden jullie aan ?
Ik heb momenteel een futaba 2 pl zender , is deze goed genoeg voor 1/12 asso ?
Qua lader heb ik een Yes 4500...

bedankt iedereen voor de goeie raad !!

KH

Beste Benedict ,

Ik woon in Zwevegem dus ik zou heeel graag eens langskomen .
Alleen heb ik de tijd nog niet gevonden ...

Mocht er iemand in de club een asso rc12r5 verkopen , ik ben zeker geïnteresseerd .
Indien iemand zo een exemplaar verkoopt , wat koopt hij erna ...??

groeten en weer bedankt hé !!

Beste Benedict ,

Ik woon in Zwevegem dus ik zou heeel graag eens langskomen .
Alleen heb ik de tijd nog niet gevonden ...

Mocht er iemand in de club een asso rc12r5 verkopen , ik ben zeker geïnteresseerd .
Indien iemand zo een exemplaar verkoopt , wat koopt hij erna ...??

groeten en weer bedankt hé !!

Hey,
Zeker eens binnen springen, de aanwezige piloten helpen je
graag verder!

De daarstraks vermelde piloten rijden momenteel met 'oudere' auto's en schakelen na'n (inloop/verkennings)jaartje 1/12e over op een nieuwer model. (het betreft dus zeker geen 12R5 dat ze inruilen voor iets anders ;)).

grtz,
Benedict

Overal komt de r12r5 toch heel possitief naar voor !!
Het zal zo'n auto worden denk ik.

Welke motor , esc , servo enz...raden jullie aan ?
Ik heb momenteel een futaba 2 pl zender , is deze goed genoeg voor 1/12 asso ?
Qua lader heb ik een Yes 4500...

bedankt iedereen voor de goeie raad !!

KH

Dit is heel erg afhankelijk van het budget natuurlijk, als je 1000 euro uitgeeft, komen er weer andere dingen naar voren dan wanneer je 100 euro uit wilt geven. Dus probeer ongeveer een indicatie te maken van wat je wilt uitgeven, dan kunnen we je beter helpen om te kijken wat je het beste aan kunt schaffen en wat niet.

Ik heb momenteel een crc 3.2r en ben zo stilletjes aan het uitkijken naar een andere wagen en ik vind deze super intressant doormiddel van zijn manier van bewegen, Link en soort T bar in 1 chassis,
Op amerikaanse forums zijn ze er allemaal positief over.

Het gaat dus over de BMI DB12RR

Foto
4543-topview.jpg
4543-xbrace.jpg

Heeft er hier iemand al meer info over?
Al meegereden / zien rijden?

Greetz
Wesley

Ook in Engeland zijn ze er heel positief over, je moet even zoeken naar het forum, maar er was een volledige review van die auto. Op alle punten beter dan de R volgens de reviewer.

Is mijn regelaar te groot??????

Ik ben bezig met het rijklaar maken van mijn CRC.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn kap er niet meer opgaat en tegen de regelaar komt.

Het is een A.I PRO REVERSE BRUSHLESS van LRP.
De kap komt tegen de koelvinnen van de regelaar.

Dat zou heel erg goed mogelijk zijn ja... Heb de catalogus er even bij gepakt van LRP en inderdaad, er zit een groot koelblok op ála Sphere Comp & TC spec... Kan je het koelblok eraf halen? Zo ja, zou ik dit doen... Zo nee, dan zal je een andere ESC nodig hebben... Als je op de meeste foto's van een 1/12 kijkt die met BL ESC's uitgerust zijn, zal je zien dat er nagenoeg op geen een een koelbalk te vinden is. Het is dus best mogelijk dat het koelblok te hoog is ja... Ook is hij qua "footprint" iets groter dan bijv. een Sphere Comp. maar dat kan je wel kwijt. De hoogte is sinds het gebruik van 4 cellen echt drastich minder geworden onder de bodies... Niks aan te doen...

Joost.

Welke motor heb je eraan hangen? Ik lees hier dat hij zoals LRP dat altijd mooi zegt "over 8.5 turns" kan... Ik zou er dus zeker geen 8.5 aan hangen maar in 1/12 rij je met 4 cellen en dan heeft alles wat minder te lijden...

Wel even in de gaten houden dat de ESC niet te heet wordt... En anders zou ik voorlopig goed je ogen open houden. Er komt namelijk een nieuwe top-segment ESC van LRP, de SXX en dan zullen er een hoop TC SPEC's en Comp. '07's vrij komen op de 2ehands markt...

Joost.

Back