Het 1:12 Topic

Even buiten het feit of je er een nodig hebt:

Die ontvanger accu's zijn eerder bedoelt voor brandstof auto's. Voor 1/12 heb je ofwel 1/3 AAA cellen nodig ofwel zo'n VRX lipo packje plus voltage protector. Beide 120 mAh geloof ik. De lipo is duurder, maar wel lichter. (accu zelf 7g, voltage protector iets van 8g?)

Als ik jouw was zou ik gewoon eens kijken of het goed gaat zonder extra ontvanger accu. Ik ken eigenlijk niemand die zo'n ding gebruikt. :P

Ik rijd nu nog 19T (op 4 cellen) met een HRS ontvanger van Futaba. Futaba geeft zelf aan deze ontvanger alleen op 6 volt mag worden gebruikt, maar hij doet het ook zonder ontvanger pack. (Zelfs op 3 cellen met lage belasting, dat heb ik getest voor de zekerheid.)

"Ik krijg een nieuwe body, en mag 2 kleuren kiezen. Nu neem ik de PARMA Speed 8 (schijnt stevig te zijn, is dat zo?) .

Ik vind zwart met een paar blauwe lijnen leuk, ongeveer zoals dit :

Is dat wel goed te zien op een zwarte tapijtbaan???"

Nee, als je wilt dat anderen tegen je auto aan rijden omdat ze hem niet kunnen zien

Laatst bewerkt:
Ik krijg een nieuwe body, en mag 2 kleuren kiezen. Nu neem ik de PARMA Speed 8 (schijnt stevig te zijn, is dat zo?) .

Ik vind zwart met een paar blauwe lijnen leuk, ongeveer zoals dit :

http://www.rccaraction.com/Media/News/12R5.JPG

Is dat wel goed te zien op een zwarte tapijtbaan???

Groet , Robert

Denk je eens in dat er een zwarte muur is en je daar een zwarte poster op wil hangen... Zal je de poster goed zien? En bekijk dan nog eens je eigen vraag... ;-)

waar kopen jullie 1/12 onderdelen, ik heb 2 associated 1/12's en 3 1/10's nog uit de tijd dat ze enigzins makkelijk leverbaar waren. Echter waar kan ik bijv. t-bar's kopen. Gewoon in de winkel bijv. ipv internet en betalen via creditcard enzo. Had laatst 2e hands 1/12 gekocht (l4) en was in de veronderstelling dat het dan wel redelijk makkelijk te krijgen was, maar niet dus kan nergens onderdelen vinden :-s.

groeten wesley

Iedere winkel die Thunder Tiger Leverancier is kan onderdelen leveren voor de L4 en de R5. Voorbeelden van deze winkels zijn Ted's RC Shop, RC Pitstop, MCM, enz.

Lukt dat niet is Associated Parts House ook altijd een erg goede optie.

Groet Robert

Hey rick, ja modelbouwracen blijft leuk, ook al leg je het een paar jaar weg, uiteindelijk pak je het toch weer op ;-) en Robert ook bedankt voor de tips, ga ik voortaan Ted lastig vallen hehe ;-).

Mijn volgende vraag is ook meteen beantwoord, wilde weten hoe 1/12 rijden gaat met 4 cellen en of je perse zo'n ontvanger pakket moest kopen. Afijn heb dus 4 cellen chassis weten te kopen bij www.rc-autootje.nl alleen nu moet ik ffe switchen naar 4 cellen. Begreep dat het niet perse nodig is zo'n pakket, dus eerst maar proberen. Heb een 2,4 ghz Acoms Hayabusa zenderset.

groeten wes

De inschrijvingen voor Mach volgende week lopen nog steeds op, goede hoeveelheid inschrijvingen. Gaat weer heel gezellig worden!

Is het voldoende om de servo plat te monteren met dubbelzijdige tape?
Heb mijzelf net een V-Dezign CR2.0 aangekocht maar in de handleiding verkiest men een liggende servo maar heb zelf geen paaltjes.

Ik heb de vorige race ook mijn servo vastgezet met dubbelzijdig tape in de modified klasse en geen probleem.
Ik heb nu wel servo paaltjes erop gezet van een x-ray 2007 omdat ik er een andere servo in heb gedaan en we kijken wel hoe dat gaat...hij ligt in ieder geval plat op de bodemplaat ..

Groeten

John

Sommige wereldtoppers (Masami, Matsuzaki,...) doen het al jaren, zal niet slecht zijn denk ik, op voorwaarde dat je goede tape hebt en geen klappen maakt zoals hierboven vermeld.

Wat vooral belangrijk is bij dubbelzijdig tape dat je het niet een paar uur voor een wedstrijd gaat doen. Als je (uiteraard goede kwaliteit) dubbelzijdig tape gebruikt en het een tijdje rust kan geven dan heeft de tape de tijd om te vulcaniseren en zich daarodoor goed te hechten aan de servo en het chassis. Ik gebruik nu de dubbelzijdig tape van TOP en dat is net zoals de naam ervan echt TOP!!!

Joost.

oké
Ik gebruik tape van MuchMore, dus dat zal wel voldoende zijn.
Alvast bedankt voor de info!

Back