Het 1:12 Topic

weer een hoop om over na te denken.

zal wel een regelaar worden die nu te verkrijgen is op Lelystad kan je heerlijk rijden met een 1 op 12

Jan

Maar dan nu de volgende vraag, welke 10,5T motor is het meest geschikt voor een 1/12 met 1S Li-Po (is voor buiten)?

Ik rij nu met een oude Corally X-BP 10,5T, maar deze heeft een input voltage van 4,8 tot 7,4 volt, terwijl een 1S Li-Po 3,7V is :mad:

Zat zelf te denken aan een HobbyWing of SpeedPassion, heb een LRP SXX regelaar

gr. rene

Een LRP SXX StockSpec regelaar?, of de niet Stockspec.
Als het de niet Stockspec is, zit er niet veel snelheid in met een 10.5T motor.

Ik denk overigens dat die Corally het gewoon doet hoor, die 4.8V slaat nog op cellen, i.p.v. Lipo, maar hij zal het gewoon doen.
Probeer dat dus eerst eens, en baseer daar je bevindingen op.

Een Hobbywing of Speedpassion motor heeft van zichzelf niet veel timing ingebouwd, en gaan het dan dus met een LRP regelaar niet ideaal doen.
Een LRP SXX Stockspec doet het echt het lekkerst met een LRP motor.....

Wat M7H zegt en je kan eventueel voor een motor gaan waar een speciale 1S rotor voor is te krijgen zo als de LRP.

mvg Roy

Speed Passion heeft speciale 1S motoren.
LRP heeft speciale 1S rotoren. Het is allemaal om het even. Volgens mij was M7H langzamer met een 1S rotor, dan met de stock, maar dat weet ik niet zeker meer.

Er zijn niet echt "speciale" motoren. Ik zou een motor kiezen welke niet te beestachtig heet wordt. De X12 motoren van LRP, worden dat wel! Maar goed deze hebben dan ook veel vermogen.

In Amerika zijn ze weg van de Trinty D3. Dit schijnt de "snelste" stock motor te zijn.

Groet Robert

Ik rij zelf met eeb Trinity D3 10.5 en ben er zeer tevreden over. Ik rij alleen wel alleen 2S, geen idee wat hij op 1S zou doen. Maar hij loopt zeker mooi.

Een LRP SXX StockSpec regelaar?, of de niet Stockspec.
Als het de niet Stockspec is, zit er niet veel snelheid in met een 10.5T motor.

I

Het is een SXX Competition version 2, de "goedkoopste" zonder het koelblokje dus

gr.rene

ps. heb als snelste tijd tot nu toe, een lage 25er op een baan van 249 meter , moet sneller kunnen :mrgreen:

Volgens mij was M7H langzamer met een 1S rotor, dan met de stock, maar dat weet ik niet zeker meer.

De 1S rotor had veel minder punch. Daarentegen vond Daan hem juist weer lekkerder rijden met een 1S rotor... Dit dan wel in combinatie met de Hobbywing regelaar, want als ik zie hoe weinig verloop jij in performance hebt met je Tekin regelaar op de LRP X12, dan is daar nog wel het een en ander te vinden voor Hobbywing.
Wellicht moet ik komend winterseizoen maar eens een Hobbywing motor proberen, om te kijken of ik je langer dan de 1e minuut bij kan houden. ;)

Het is een SXX Competition version 2, de "goedkoopste" zonder het koelblokje dus

gr.rene

ps. heb als snelste tijd tot nu toe, een lage 25er op een baan van 249 meter , moet sneller kunnen :mrgreen:

Precies, een regelaar bedoeld voor modified motoren, wat eigenlijk betekend dat de regelaar niet zo heel veel vertiming aan de motor kan geven, dit kan een "stock" regelaar wel.
Om er dan een beetje snelheid uit te halen, zul je naar een vrij hoge roll-out moeten, dus zwaar vertanden dat ding.
Op asfalt is dit wel prettig denk, want je hebt minder vermogen onderuit, en dit is wel prettig dan.

Ik heb even wat vragen en ik denk dat ik hier wel goed zit :) .
Nu ben ik in bezit gekomen van een 1/12 wagentje, specifieker de AE 12R5.

Ik rij tot nu toe nog maar enkel touring 1/10, stock voor wedstrijden en modified voor de fun op grote buitencircuits. En ik heb me laten zeggen dat een 1/12 echt wel de wagen is om de skills te verbeteren, geen idee of het echt wel zo is maar ik denk dat hier genoeg piloten zitten die hier op kunnen antwoorden? :)
Nu heb ik hier nog een 10.5T motor liggen van Speedpassion, geschikt voor 1cell.
Die zal er in komen te liggen.

Nu was de vraag eigenlijk of je echt perse met 1cell lipo moet rijden? De wagen zal enkel worden gebruikt voor trainingen niet voor wedstrijden! Of past een 2s shortpack hier absoluut niet in? Of saddle packs? Ik heb een vermoeden dat saddle packs niet zal gaan maar een shortpack wel maar ben niet zeker..
Het gaat erom dat ik wel regelaars heb die 2s kunnen maar geen 1s, en zou het nogal dom vinden moest ik een andere regelaar kopen voor 1s terwijl ik hier 2s regelaars genoeg heb liggen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :) heb tijd genoeg want tegen dat ik terug indoor ga rijden zijn we weer wat maanden verder ;)

Olii

Niets is verplicht, in wat jij in je auto stopt natuurlijk ;-)
Ik heb zelf nog nooit 2S shorty's geprobeerd te passen in een 12R5, en vraag me af of deze niet "te hoog" zijn en daarmee tegen de Center Shock komen.
Er bestaan wel 2S lipo's in het formaat van een 1S van (ik dacht) Yokomo.
Maar een beetje prutsen ;-)

Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is een klein ontvanger accutje kopen zodat je wel op 1S kunt rijden. Dan hoef je alleen maar de rode draad van je ESC los te halen en werkt het net zo goed.

En, ja ik vind dat je met 1:12 een hele hoop leert qua rijden "feeling"

Groet Robert

In de hoogte kan het inderdaad wel zeer krap worden.
De shorty's zijn gewoonlijk zoals elke 2s lipo 25mm hoog en zoals ik kan zien heb ik niet die ruimte tenzij ik echt ga prutsen..
Ik zal eens zoeken achter de lipo die je bedoelt ;)

En als ik het zou oplossen met de ontvanger accu, moet ik deze accu inpluggen in de ontvanger en waar dien ik de + los te halen van de esc?
Al zeker bedankt voor het antwoord!

grtz

EDIT; bedoel je deze lipo? http://www.teamyokomo.com/partslist/yb/parts_yb_p228be.html

Als je de center shockmount van de R5 met wat shims omhoog gooit kan er wel een shorty pack in. De lengte is namelijk wel goed alleen is hij wat hoger dan een regulaire 1/12 1S pack. Maar dat is dus makkelijk op te lossen.
Ik zou er dan alleen geen 10.5 meer in gooien maar iets van een 17.5 ofzo. Dat gaat echt ook bloedje snel met 2S.

Die accu van Yokomo uit je link is inderdaad zo te zien dezelfde afmeting als een 1/12 1S pack alleen met een stuk minder Mah. Maar als je geen races rijd is het goed te doen. Zeker met een 17.5 motor.

GensAce heeft voor een leuke prijs shorty's dus het zal een shorty worden, en zal er dan idd wat shims tussensteken..

Een 17.5T heb ik hier ook liggen dus kan geen probleem zijn. Er wordt toch met vertiming gereden he? Anders lijkt me er niets snel aan, aan een 17.5t..

+1

In een 200mm pancar ging het al goed hard, laat staan in een 1/12 die lichter is. Gaat het nog een tandje harder...

GensAce heeft voor een leuke prijs shorty's dus het zal een shorty worden, en zal er dan idd wat shims tussensteken..

Een 17.5T heb ik hier ook liggen dus kan geen probleem zijn. Er wordt toch met vertiming gereden he? Anders lijkt me er niets snel aan, aan een 17.5t..

Een 10.5T op 2S in een 1/12 is niet te houden denk.
Buiten in een Pro10 rijden we daar over de 100 per uur mee..... inderdaad, met vertiming.

Maar als je echt alleen je skills ermee wilt trainen, dan moet je het doen. ;)
Zorg wel voor genoeg reserve onderdelen. :p

10.5T op 2s dat is wel heftig

Ik ga het eerst maar eens rustig proberen 10.5T met 1s dan langzaam naar beneden zaken
naar een 4,5 T ofzo

en Nvision heeft ook een heel leuk geprijsde 1s lipo 6400 90c kan je wel een half uurtje mee kachelen.

Back