Het 1:12 Topic

Corally is Corally

Jaco is veel offset. TRC is weinig offset. CRC is denk ik veel offset zoals Jaco. Is wel te vinden op teamcrc.com

cooper zei:
hoe zit het met wielen?

er is een amerikaans systeem, een corally systeem, welk van de 2 (3??) systemen is CRC nu?

dat harde antennedingetje, welk materiaal is dat en waar kan ik dat vinden?

Als m'n CRC er is zullen er nog wel meer vragen komen :D

hallo,
is het mogelijk om 48dp te rijden op een 1:12.
Ik heb namelijk een CRC Carpet Knife Version 3.1 aangeschaft,en omdat ik al de motertandwielen heb van mijn 1:10 namelijk van 16 to 36 zou ik het proberen met 48 zou ik ergens een tabel vinden op het internet voor 1:12 waar ze met 48dp rijden.En weet er iemand hoe je zou moeten bereken indien je 48 dp rijd
mvg

Dat moet kunnen, ik was het zelf ook van plan. Dan wel opletten dat de diff-balletjes goed in je spur passen, Xenon spurs zouden moeten kunnen en volgens Frans Corally ook.

Blade_3 zei:
sjorsi zei:
Spectrum = Langzame troep

Gewoon HRS rijden heb je de beste/snelste reactie van je servo. Helemaal met z'n 1:12 autotje is een snelle stuurservo belangrijk lijkt mij.

ik heb HRS in me T2 en zoals je al kunt verwachten merk je er niet echt veel van.
mss kan florian toelichting geven

latuh

Het langzaamste systeem is al vele malen sneller dan we allemaal bij elkaar ooit zelf zullen zijn, dus weer een zorg minder.

Frans, ik heb ooit een stukje op de Spektrum site gelezen over het modificeren van je Spektrum module zodat het probleem bij tapijt rijden over zou gaan. Dit deed je door je antenne draad op een bepaalde manier te verleggen in je module. Steven Koiter had erg veel last hiervan en heeft hem gemodificeerd en daarna voor zover ik weet er geen problemen meer mee gehad.

Ik rij nu al een jaar met Spektrum en heb er nog nooit problemen mee gehad. Echt een super systeem! Spektrum is niet merkbaar langzamer als HRS systemen.

vasco zei:
Ik rij nu al een jaar met Spektrum en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Denk aan VIOL, waarbij je Spektrum module ineens geen zin meer had? :?

Des al niet te min, zijn er al verschillende Spektrum topic's:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36866&highlight=spektrum

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34039&highlight=spektrum

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28572&highlight=spektrum

Inmiddels heb ik een Urethaine bumpertje gemaakt op mijn 1:12. het zit grappig, maar ideaal vind ik het nog niet. Foto's komen er nog van.

Groet Robert

Robert,

Dit lag zeer zeker niet aan de spektrum, maar ik had even iets anders over het hoofd gezien en zocht het bij het verkeerde. Spektrum was niet de oorzaak ( gelukkig )

Wat voor keuze is er aan servo's voor een 1:12? (Corally SP12M) voor een goede prijs, aangezien ik geen zin heb om bijv. 100 euro aan een servo te geven. Misschien ergens in Japan of de VS?
Een 1:18 servo zal wel te klein zijn?

jah wil ik ook wel weten voor zo'n servo.

heb jaco banden besteld purper vooraan en grijs achteraan, 2 setjes meer geld had ik niet...

woops het wordt nog een klein beetje duur...

de ideale servo is deze van Kopropo:

Kopropo PDS–949 ICS Micro Digital Servo , kost 119 bij een winkel in Roosendaal.

In HongKong kost deze 90$ = € 75 + verzend= +- 85/90 eur.

ik meen 1.5kg trekkracht en snelheid 0.06

ff uit mn hoofd dus is niet zeker

cooper zei:
Corally zei:
Ace 1015, kosten wat maar zijn zeer goed, snel en sterk!
jongen, we gaan geen 1:5 servo in een 1:12 zetten hoor :?
lol ik wou net zegge...

ik heb m in me t2.. zou wel moete passe in 1:12 want ik heb nu ook geen mini servo in mn 1:12..
mah goed voor iets meer geld heb ik dan tog liever die ko propo

*btw
die ko propo heb je via rcmart ook voor iets minder dan 80€ hier..

hallo,
heeft er niemand een goede basis setup voor de CRC Carpet Knife Version 3.1
ik zit met pink voor en grijs achter van banden
mvg

Het circuit in Ede zal zaterdag 28 oktober aangepast gaan worden met een vloeiender layout en vlakker zodat er ook 1/12 gereden kan gaan worden.

Jan van Steeg zei:
Het circuit in Ede zal zaterdag 28 oktober aangepast gaan worden met een vloeiender layout en vlakker zodat er ook 1/12 gereden kan gaan worden.
ok :D
ok vond het nu ook al wel goed gaan maar ben benieuwd wat de nieuwe lay-out word dan

als freekje een beetje zijn best had gedaan had ie de nieuwe layout kunnen zien hangen bij de rijdersinstelling van ede. er hangt een blaadje met wat ruwe sketches van de layout. tenminste ik denk/hoop dat dat de nieuwe layout word want hij zag er wel mooi uit 8)

CHeerrzz

Back