Het 1:12 Topic

Zeker met die motoren zou ik kiezen voor kleine tandwielen. Even mijn spur en motor: Spur is 102, en motor is 12T met een motor tandwiel van 22 tanden kan ik goed rond komen. Niet te hard, maar zeker wel wat over.
Ik zou rondom die tanden dus kopen. Ik denk dat als je boven de 30 tanden komt, je veel te zwaar gaat zitten, zeker met die motoren.

Groet Robert

cooper zei:
ben je zeker dat je een 9 turns al aan kan kris ?

Da zullen we op het einde van het jaar weten.
ik heb op mijn b4 daar zondag ook met 9X1 gereden dus, we zullen wel zien dan.
Ze rijden er allemaal mee dus waarrom ik niet.

kris.

Robert K zei:
Zeker met die motoren zou ik kiezen voor kleine tandwielen. Even mijn spur en motor: Spur is 102, en motor is 12T met een motor tandwiel van 22 tanden kan ik goed rond komen. Niet te hard, maar zeker wel wat over.
Ik zou rondom die tanden dus kopen. Ik denk dat als je boven de 30 tanden komt, je veel te zwaar gaat zitten, zeker met die motoren.

Groet Robert

Bedankt robert.

Ps ;moet het van en bepaald merk zijn of maakt het niet veel uit?

Hmm, korte pinion's moet je hebben en 64 DP. meer maakt niet uit. Zelf rijd ik gewoon op Robitronic tandwielen en spurs... Maar zolang het sterk in kwaliteit is, en de zelfde pitch is, is er niks aan de hand.

Groet Robert

Robert K zei:
Hmm, korte pinion's moet je hebben en 64 DP. meer maakt niet uit. Zelf rijd ik gewoon op Robitronic tandwielen en spurs... Maar zolang het sterk in kwaliteit is, en de zelfde pitch is, is er niks aan de hand.

Groet Robert

merci kris

Zit me net te bedenken. Als je je banden afdraaid, of Pro-Cut's van CRC hebt, kun je geen groter spur steken dan 104.
Tevens moet je natuurlijk opletten dat er gaatjes voor je diff in zitten. Ik heb thuis nog even gekeken, maar daar zag ik een Xenon spur op mijn 1:12 zitten. Robitronic spurs hebben de gaatjes dusdanig zitten dat de kogels van je diff er niet in kunnen. :oops:

Groet Robert

hangt 'r vanaf of je wagen kleine of grote diff plates heeft toch ?

ik weet dat de asso spurs gaatjes hebben voor grote en kleine.

Als je ook nog is een bocht wil maken zou ik wat anders kiezen qua motor ;)

Maar ja dat ligt ook aan de grote van de baan natuurlijk.

Jan van Steeg zei:
Viper-RC zei:
Ziet er gaaf uit!
Hier een foto van mijn Corally SP12m, binnenkort testen op rcindoorgroningen.

sp12mklein.jpg

4 cellen met een spektrum ontvanger???

Als ik het goed heb gaat dat niet lekker samen, zonder extra ontvangerpack.

Zo mijn asso 1/12de is aangekocht.

Maar ik zou er wel graag met rijden met mijn spektrun , maar nu lees ik hier dat het eigenlijk geen goed idee is om dat te doen zonder extra ontvangerpack.

Hoe kan ik dat het beste oplossen en met welke cellen en hoeveel?

alvast bedankt kris.

kijk kris, het gaat wel! maar je KAN een apart pack gebruiken, het moet echt niet

http://www.markpayneblog.blogspot.com/

Voltage

The Spectrum system will work right down to 3.2V so even 4 cell 1/12th racing should be no problem.
I prefer to use a 5 cell RX pack in my 1/12th for three reasons:

(1.) I like the extra servo speed

(2.)We have found the brushless system can divert power from the motor at the end of a run with the 4 cell configuration making the car feel soft when in fact there is power to spare.

(3.) We have seen personal transponder counting errors if the loop is placed in a position where 4 cell cars “power up” due to voltage dip.

My choice of running the RX pack hence has nothing to do with the Spektrum system.

even vertalen voor je:
de spektrum ontvanger werkt tot 3.2V dus een 4 cellen configuratie is geen probleem.
Reden waarom het hier wel gedaan wordt zijn de volgende:
1) servo snelheid
2) iets met brushless wat soms doet alsof er geen power is als 'r toch wel power is. (ga ik niet verder op in)
3) bij 't acceleren ontstaat 'r soms een val in't voltage waardoor sommige personal transponders niet genoeg voltage geven en niet willen 'tellen'

@cooper:

OFFTOPIC:

ik smurf - jij smurfT - hij smurfT - wij/zij smurfen
draaiDe -> gedraaiD * fietstTe -> gefietsT
NIET MOEILIJK TOCH ???

Blijkbaar wel, het is fietste, en niet fietstte :lol: :lol: :lol:

ONTOPIC

Leuk topic, dat 1:12. Is weer totaal anders dan alle andere schalen. Auto zit ook totaal anders in elkaar. Ik heb me eens op een indoor-baan vergaapt aan het tempo dat die krengen kunnen rijden. 8O

mischa72 zei:
@cooper:

OFFTOPIC:
Blijkbaar wel, het is fietste, en niet fietstte :lol: :lol: :lol:

typfoutje, was me niet opgevallen met die hoofdletter, thx!
zo zie je maar... niemand schrijft foutloos maar je kan wel je best doen! 8)

hallo,

ik wil binnenkort een crc carpetknife gen-x aanschaffen (als hij geleverd kan worden)
iemand ervaring met deze auto?

3200-800.jpg

het is een autotje voor erbij (ik rij 1:6 offroad) maar het lijkt me ook wel eens leuk om indoor te vlammen.
ik zat te denken aan een 19 turns motor (iemand tips welk merk/type?) en een novak gtx regelaar.
Of is een brushless setje (van LRP) beter?
budget is eigenlijk geen probleem want ik heb flink wat gespaard om dit aan te schaffen :D
dus als iemand tips heeft kom maar op :wink: .

gr erik

Om even terug te komen op Spektrum en 1:12.
Spektrum zelf heeft er ook een oplossing voor namelijk:
http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM1600

"Spektrum Voltage Protector
Overview
Spektrum's new Voltage Protector prevents a DSM™ receiver's voltage from dropping below the proper operating level in lower voltage applications such as 4-cell 1/12 carpet racers. Installation is as simple as plugging it into an open channel slot on the receiver unit."

Ik heb dit topic eens even door zitten lezen en ik kom er heel veel kleuren/compounds banden tegen. Ik wil deze winter wat op gaan zetten met 1/12 bij ons op de club en wat ik graag zou willen weten... Wat is nu een goede basis bandenset voor een tapijtbaan??? Misschien ter vergelijking, met 1/10 TC doen de CS22 en de Sorex 20R het erg goed... Ik weet wel, dit zijn andere banden en een andere klasse maar misschien zegt dat iets over het tapijt en kunnen jullie me makkelijker een goede set geven...

Back