Het 1:12 Topic

Ik heb inmiddels een Asso RC12L4 FT, maar ik heb nog wat vragen bij de elektronica. De servo heb ik al, zo'n snel ding van Ko Propo voor 1/12. De accu's heb ik ook, GP3300, die ik gebruik om aan de wagen te wennen, later zal ik IB4200 gebruiken. Rest enkel nog de motor + regelaar. Is zo'n LRP budget brushless 9.5T goed? Ik wil geen brushed rijden, aangezien brushless veel makkelijker is. Ik gebruik hem voornamelijk voor een asfaltbaan, en in de winter voor tapijt.

Dat ligt er een beetje aan op hoeveel cellen je gaat rijden... 4 neem ik aan? Ik heb met mijn 1:12 gereden op 4 cellen met een Element, en dat ging al best hard, hard genoeg om eraan te wennen (of om m doormidden te rijden :wink: )

Ik rij op 4 cellen ja. Ik heb hier nog wel een Orion 15x2 liggen, die kan ik al eens proberen. Maar voor outdoor is een snelle motor veel minder een probleem denk ik. Hoe zit het met de bandenslijtage indoor?

Voor 1/12 op 4 cellen wordt meestal met een B/L 4.5T gereden. Of brushed iets van een 10 wikkelingen.

op rctech.net is een heel goed 1:12 topic, en Max Payne's blogspot is ook heel informatief.

potloodslijper zei:
Is zo'n LRP budget brushless 9.5T goed?

We zitten langs elkaar heen te praten. Ik heb het heel de tijd over deze 9,5 waar je het hierboven over hebt. Dat lijkt me geen probleem. Een 4,5 is inderdaad wat aan de optimistische kant als je de eerste meters gaat maken.

Dan zal ik maar zoiezo de Sphere Competition (TC) bestellen en de 9.5T ofzo, als ik dan wat beter word kan er een 4,5T komen. Nu nog hopen dat er in België ooit nog eens een nationaal kampioenschap voor komt.

Bestaat een LRP 9.5T? De hoogste die ik totnutoe gezien heb is 7.5.

Nationaal zal nougabollen zijn. Maar in Mol, op de fundrives in de winter, is altijd een hoop volk.

Ja, van de budget brushlessmotoren van LRP is er een 9.5, 10.5, 13.5,...
Kan er geen vraag ingediend worden om de 1/12 in België een echt NK te geven? Dan moet er wel gepeild worden naar de interesse hiervoor.

Je moet dus niet de TC kopen. Die TC staat voor Touring Car en dat ding past niet onder je 1:12 body. Beter koop je dus de gewone Sphere, een tijd geleden had Roger de zijne in de verkoop, misschien hem eens vragen?

Jaap J. zei:
Je moet dus niet de TC kopen. Die TC staat voor Touring Car en dat ding past niet onder je 1:12 body. Beter koop je dus de gewone Sphere, een tijd geleden had Roger de zijne in de verkoop, misschien hem eens vragen?
Ah wist ik niet, misschien vind ik de ruimte om die regelaar toch nog van een kleine fan te voorzien, langs de zijkant ofzo.

@Elvo: vrij riskant om zo'n opmerking te maken in ene topic waar Jaap ook frequent aanwezig is (fratske he Jaap :D ). Wie is Franky Noens.

Wat opmerking? Bukken?
Bukken durf ik op dit forum sowieso al niet, en ZEKER NIET als de ModderHater in de buurt is :-D

TC of Competition 2007 edition: maakt weinig uit, maar idd die hoge koelkop + ventilator die bij sommige uitvoeringen van de TC zit, past no way onder een 1:12 kap.

He Elvo, kap nu alsjeblieft even met dat gezeik of ga weg. Ik heb echt geen zin om iedere keer dit soort opmerkingen te moeten lezen. Van jou niet, en van niemand niet. Doe normaal of ga weg. Met dat eerste kan ik je niet helpen.

Zou er genoeg ruimte zijn om zo'n kleine fan (25x25mm) aan de zijkant van de regelaar te hangen? Overigens denk ik dat ik voor een 6,5T ga, ik wil me nog een elektro offroad aanschaffen, en een 6,5T is inzetbaar op een 4WD én 2WD, maar ook in een 1/12 kan je er veel plezier mee hebben.

Waarom heb je een fan nodig? 1:12 dat niks weegt op 4 cellen is de laagste belasting ooit, daar wordt nooit niks warm.

elvo zei:
Waarom heb je een fan nodig? 1:12 dat niks weegt op 4 celle is de laagste belasting ooit, daar wordt nooit niks warm.

En heb je dat getest of roep je nu maar wat met de kans dat iemand anders zijn spullen sloopt? :roll:

Back