Het 1:12 Topic

srry voor mijn ongeduld maar ik zou graag nog vanavond bestellen...

Er moet toch menig mensen dit weten?

thx

Jaja... Binnenkort is het zover, dan is de Cyclone12 leverbaar!!! Weet iemand toevallig al de NL advies/verkoopprijs???

Nog een vraagje...

In de M-auto magazine nummer 19 staat een artikel over een tweetal sites met tips & tricks op het gebied van 1:12. Weet iemand toevallig nog een paar van dit soort sites? Eén van de twee werkt namelijk niet (Michael Lufaso). De andere site van Mark Payne doet het wel alleen was ik benieuwd naar nog meer van dit soort handige sites/pages...

ik vroeg me af welke keus er allemaal is in 1:12?
ik ben een beginner dus ik hoef denk ik niet direct brushless en het hoeft ook niet de duurste race uitvoering te zijn...
maar als ik er een ga kopen wil ik wel gaan racen.

vriendelijke groet Jacar

Furious Jay zei:
Jaja... Binnenkort is het zover, dan is de Cyclone12 leverbaar!!! Weet iemand toevallig al de NL advies/verkoopprijs???

Nog een vraagje...

In de M-auto magazine nummer 19 staat een artikel over een tweetal sites met tips & tricks op het gebied van 1:12. Weet iemand toevallig nog een paar van dit soort sites? Eén van de twee werkt namelijk niet (Michael Lufaso). De andere site van Mark Payne doet het wel alleen was ik benieuwd naar nog meer van dit soort handige sites/pages...

In Hong Kong kost hij 255 dollar.... En ook al leverbaar!! Ik ben benieuwd of hij hier veel duurder zal zijn. Een mooie wagen, zeker een om te overwegen ooit.

Ik had hem ook idd al gezien online in Hong Kong maar ik was beniewd naar de NL prijs eigenlijk of die veel zou schelen. Hoop niet dat hij net zo veel gaat kosten als de SP12X...

Furious Jay zei:
Ik had hem ook idd al gezien online in Hong Kong maar ik was beniewd naar de NL prijs eigenlijk of die veel zou schelen. Hoop niet dat hij net zo veel gaat kosten als de SP12X...

reken daar maar wel op : in Engeland kost de auto 180 pond dus in NL zal het zeker 270 euro worden.

Ga de auto wel bekijken: ondanks dat ik met de wegligging vanmijn CRC auto's wel tevreden ben. Ik heb het niet zo op die amerikaanse schroefjes. Vooral die van alu gaan wel heel erg snel kapot. Heb liever metrisch spul.
Heb daarom ook al de conversie kit van de Carpet Ripper '07.

Er zijn dus weer wat nieuwe 1:12 auto's. De Hot Bodies 1:12, BMI komt met een nieuwe auto, en er schijnt van een grote fabrikant die nu nog geen 1:12 heeft ook 1 uit te komen.

Ook heeft Hot bodies een nieuwe 1:12 body: de Reynard 02 S

Frans Heinsbroek zei:
Er zijn dus weer wat nieuwe 1:12 auto's. De Hot Bodies 1:12, BMI komt met een nieuwe auto, en er schijnt van een grote fabrikant die nu nog geen 1:12 heeft ook 1 uit te komen.

Dan wordt het waarschijnlijk toch online bestellen in HK... Scheelt waarschijnlijk weer een berg munten...

Dat van die nieuwe 1:12 van een groot merk had ik ook al vernomen alleen is er totaal nog niet bekend wanneer hij komt en hoe hij eruit gaat zien als we het over dezelfde hebben that is...

Furious Jay zei:
Frans Heinsbroek zei:

Dan wordt het waarschijnlijk toch online bestellen in HK... Scheelt waarschijnlijk weer een berg munten...

Dat van die nieuwe 1:12 van een groot merk had ik ook al vernomen alleen is er totaal nog niet bekend wanneer hij komt en hoe hij eruit gaat zien als we het over dezelfde hebben that is...

Hot Bodies is erg scherp geprijsd in NL, gebaseerd op de prijs van de cyclone D4.

Furious Jay zei:
Frans Heinsbroek zei:

Even een off topic vraag: als je in zo'n land als Hong Kong bestelt kan je veel geld uitsparen maar zijn de verzendkosten dan niet veel te groot.
En wat als de douane je pakje tegen houdt?

Ik wil graag een E-zilla of E-savage bestellen ergens ver weg maar heb wat bang van bescheten uit te komen.

[quote="joris818
Even een off topic vraag: als je in zo'n land als Hong Kong bestelt kan je veel geld uitsparen maar zijn de verzendkosten dan niet veel te groot.
En wat als de douane je pakje tegen houdt?

Ik wil graag een E-zilla of E-savage bestellen ergens ver weg maar heb wat bang van bescheten uit te komen.[/quote]

dat zou heel goed kunnen: de verzendkosten verschillen nogal bij de shops in Hong Kong van veel tot heel veel dollars. Je kunt natuurlijk proberen of dat de shop een lage prijs op je pakket wil zetten maar dat is natuurlijk niet conform de regels. Als je verzekerd laat opsturen kun je ook slecht uitkomen als je pakket kwijt raakt. De Douane zal het pakket ook kunnen controleren. Als ej dan ook BTW en wat invoerrechten kwijt bent dan gaat de prijs wel erg snel richting NL verkoopprijs.
Bovendien kun je als je problemen hebt niet even terug naar de winkelier om de hoek voor advies en of garantie.

Roger zei:
vertel ons allen eens welk grote merk dat dan is??

Wat ik vernomen heb is het Tamiya die met een 1/12 gaat komen... Nogmaals, alleen maar geruchten nog...

Chris van der Hagen zei:
Hot Bodies is erg scherp geprijsd in NL, gebaseerd op de prijs van de cyclone D4.

Da's wel waar... De TC's van HotBodies zijn in NL ook goed geprijst... Daarom wacht ik het wel even af wat hij hier gaat kosten en als het niet te veel is dan haal ikhem gewoon hier...

De TC's in NL die goedgeprijst zijn, is volgens mij maar bij 1 winkel... Ik heb de Hara die ik heb op andere sites voor bijna het dubbele voorbij zien komen... :D

Ik heb een paar vragen over 1/12 auto's
Van de winter krijgen we bij mach een indoorbaan.
Het leek me leuk om dan in de winter daar te gaan rijden ipv met de brandstof buiten.

Nu zie ik hier op modelbouwforum een 1/12 te koop staan.

Web Page Name

Kunnen jullie wat zeggen of dat wat is of dat et bijv te snel is voor indoor.
Sturen kan ik al vrij aardig.

Ook hoorde ik dat et vrij belangrijk is om de goede banden te hebben.
Wat voor hardheden wordt er normaal gereden met indoor 1/12?
En welk merk is goed? Zie dat rc-mushroom Grp heeft wat et in br 1/10 goed doet.

En of er verder nog handige dingen zijn waar ik op moet letten, qua electro motoren en accu's weet ik echt helemaal niets maar ik wil wel graag er meer over weten voordat ik iets koop.

iig alvast bedankt,

De Robitronic Scapel is gelukkig geen 1:12, maar een 1:18. Iets kleiner nog, maar wel ontzettend leuk!. Des al niet te min, 1:12 is leuk, begin met een leuke 19T Borstel motor. Te denken aan de (jaa daar is hij weer) Element.

Zelf rij ik op mijn 1:12 vaak de CRC -Pro Cut banden, en dan meestal zo rond de paars / roze (ligt heel erg aan de baan).

Accu, gewoon goede.. daar is al heel veel over geschreven op het forum. Voor de rest kleine elektronica, want het is me een partij krap in een 1:12je onder de kap :wink:

Groet Robert

Kan iemand me informeren?:

De 1e M-auto Wintercup wedstrijd op 28-10-07 wil ik meedoen in de 2WD Stock bij RC Speedworld in Heemskerk, met een Corally SP12M.

- Welke banden (merk en zachtheid/kleur) kan ik daar het beste monteren?
- Op welke diameter kunnen ze het beste afgedraaid worden?
- Welke roll-out moet ik aanhouden?

Ik ben geen topper; word meestal laatste of voorlaatste. Heb liever een tikje onder- dan overstuur.

Bij voorbaat dank voor tips.

Als je wilt weten wat het beste werkt op de baan van RC Speedworld kan je beter even een belletje plegen naar RC Speedworld. De baan ligt aan de winkel en daar kunnen ze je alles vertellen wat en hoe het beste werkt denk ik...

@Joost a Proost: dat is heel moeilijk om zo te zeggen: Dat hangt namelijk niet alleen van de auto af maar ook van je rijstijl.

Er zijn veel mensen die Pink achter rijden en purple voor. Dat is lekker neutraal tot onderstuurd. banden moet je niet te groot rijden. Als je dat wel doet rij er gemakkelijk happen uit.
Ik vond zelf 2 jaar geleden alweer %) dat grijs achter erg goed ging en purple voor, maar ik wil altijd veel stuur hebben: liever iets teveel als te weinig.
Het is een kwestie van proberen.
Zou starten met bandenmaat 48 mm achter en 45 voor.
Verplaatsing ook weer afhankelijk van de baan en je rijstijl + wat voor motor je rijdt. begin met 38mm en als je te langzaam gaat kun je altijd nog hoger vertanden.

tot zover,

Frans

Back