Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ik heb ook een probleem met het afstellen van mijn 3cc vx-18 motor.
Ik heb begrepen dat de carburateur altijd 1mm open moet staan.
bij mij is dat niet het geval.
Als ik rem trek hij hem helemaal voledig dicht waardoor hij dan afslaat.
Maar ik begrijp niet hoe ik dat kan afstellen.

Daar is de stationair schroef voor.
Stel eerst je trim terug zodat de carb bijna dicht is en draai dan de stationairschroef in zodat je die de schuif weer open ziet duwen en dan de gewenste opening instellen.

Hoi,

ik heb ook een probleem met het afstellen van mijn 3cc vx-18 motor.
Ik heb begrepen dat de carburateur altijd 1mm open moet staan.
bij mij is dat niet het geval.
Als ik rem trek hij hem helemaal voledig dicht waardoor hij dan afslaat.
Maar ik begrijp niet hoe ik dat kan afstellen.

het is NL niet een mm maar 1/2 , als je hem opstart , best je trim volledig openzetten ( zo doe ik het toch) , daarna stilletjes zachter zetten , mss laat je hem best opwarmen ? bij mij slaagt ie ook af als hij niet lang heeft opgestaan , ik laat hem eerst ff draaien en hij rijd prima :-D

als je hem opstart , best je trim volledig openzetten ( zo doe ik het toch)

Dit moet je dus NIET doen. Je snapt zelf natuurlijk wel dat het niet goed is voor een compleet koude motor om volledig boven in de toeren aan te slaan ...
Zet je gasschuif met je trim gewoon IETSJE verder open. Dat moet voldoende zijn.

Ik denk ook dat jij je voorlopig best kunt onthouden van het geven van tips aan anderen Iron ... ;)

Laatst bewerkt:
Dit moet je dus NIET doen. Je snapt zelf natuurlijk wel dat het niet goed is voor een compleet koude motor om volledig boven in de toeren aan te slaan ...
Zet je gasschuif met je trim gewoon IETSJE verder open. Dat moet voldoende zijn.

Ik denk ook dat jij je voorlopig best kunt onthouden van het geven van tips aan anderen Iron ... ;)

dat bedoel ik ook , ik draai NL nooit op volle toeren , ik bedoel in het midden ongeveer ( bij mij zet ik hem op het laagste en werkt prima dus ...)

1 keer was ik wel op volle toeren aan het draaien , toen kreeg hij opeens het geluid van een supersnelle ducati ofzo (toen ik bijna onder een paar vrachtwagens ben gereden , wat ik je vertelde over het accident , toen is hij tegen het randje van de straat gebotst ( 10 cm ongeveer) deed een paar salto's , wielen draaiden supersnel rond , toen viel hij stil , AMEN :) )

MAARRRR , als ik hem voor de eerste keer in drie dagen Bevoorbeeld opstart , moet ik wel stilletjes dichtdoen , vanaf dat ik gas geef ronkt die echt hard en als ik te bruusk gas geef ( eiglek niet bruusk , redelijk zachtjes) valt die wel uit en rijd hij niet op volle snelheid , daarom moet ik hem wel eerst een minuutje of 5 laten opstaan en daarna pas offroad gaa

Mijn auto start en slaat weer af.. kanhet zijn dat de nitro uit de brandstof is?.
De Nitro heeft een hele tijd in een tent in een koffer gestaan in de zomer.. misschien is dit het probleem?

Graag reactie.

bedankt.

Heb je dit topic al eens doorgelezen? (En dan vooral waar het gaat over het afstellen van de motor.)

hallo chinees,spaans , duits ?
ik wil gewoon een nederlandse handleiding voor mijn leopard off road buggy .
wie kan mij hieraan helpen??????????????

ik heb een vraagje: Ik ben mij AE aan het inlopen, ik heb zonet de 5 tank leeg gereden. Telkens als ik even accelereer naar ongeveer half gas, brand de motor zichzelf dus schoon, dat is logisch. Maar het stationair toerental zit veel te hoog waardoor mijn koppeling al redelijk blauw verkleurt is. Nou hebben wij de low speed needle telkens verder open gedraait, werkt niet. Moet ik nou aan de idle schroef gaan draaien of is er een andere reden.Als de motor dus schoongebrand is en hij loopt zo hard stationair en je laat hem even staan zakt hij wel in toeren maar zogauw je hem weer schoonbrand loopt hij weer hard en dan laat je hem weer even staan en 'loopt hij weer vol'dat merk je aan het toerental

kan iemand me helpen

6 minuten na je post al deze, dat is wel heel erg ongeduldig....
De stationair stel je niet af met de low speed needle. Met de LSN stel je de acceleratie goed in (mits de hsn goed staat) als je daar een goede setting op hebt gevonden stel je de de stationair gewoon met de stationairschroef (idle) af.

Hallo,
Ik ben mijn auto aan het afstellen,nu is mijn vraag stel ik mijn stationair als laatste af?of stel ik mijn hoofdsproeier als laatste af.weet ff de volgorde even niet

Uit de openingspost:

A-1) De hoofdsproeier (Main Needle)
Als eerste stellen wij de hoofdsproeier (main needle) in

A-2) De stationair sproeier (Idle adjustment screw):
Hierna stellen wij het stationair toerental in

A-3) De lage toeren sproeier(s) (Low speed needle):
Nu komt het lastige gedeelte van het afstellen van de carburateur, het afstellen van de lage toeren sproeier(s) (Low speed needle).

Had ook even een vraag.Heb een Tundertiger VX, met een Pro 18 3.0 CC Motortje.Nu heb ik op mijn caburateur maar 2 afstel schroeven gezien.1. De hoofdsproeier2. Stationair sproeier Naar deze topic te hebben gelezen, is hier de werking hiervan duidelijk.Maar klopt dat er maar 2 zijn? Lage toeren sproeiers kan ik niet vinden.Weet weet het?

Had ook even een vraag.Heb een Tundertiger VX, met een Pro 18 3.0 CC Motortje.Nu heb ik op mijn caburateur maar 2 afstel schroeven gezien.1. De hoofdsproeier2. Stationair sproeier Naar deze topic te hebben gelezen, is hier de werking hiervan duidelijk.Maar klopt dat er maar 2 zijn? Lage toeren sproeiers kan ik niet vinden.Weet weet het?

Weer een typisch voorbeeld van RTFM (Read The F...ing Manual).
Pagina 9, afbeelding C:
thundertiger.jpg

Dan moet je wel de Manual hebben hebben he...
Dus snelle henk, bedankt voor het plaatsen!:D

Hoe denk je dat Henk eraan komt?

Hintje: veel fabrikanten hebben een online support afdeling waar manuals te vinden zijn. Vind je die niet kan je altijd het bedrijf via een mail of online formulier benaderen met je vraag.

Google zoeken naar thunder tiger tomahawk vx manual

En je krijgt meteen een link, kom op RobertBMW, ik ben al een"oude lul" als ik naar jou leeftijd kijk...jij moet toch opgegroeid zijn met internet en aan mij uit moeten leggen hoe je kunt zoeken op internet en niet andersom ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back