Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je je zender en ontvanger aan staan als je probeert je stationairschroef te verstellen?
Zo ja, zet ze beiden uit...wellicht heb je op de zender je gas/rem getrimd staan, dan zou het zomaar kunnen dat je stationair schroef inderdaad niks doet.

Die stonden uit :P want ik ging het eens bekijken (ik heb het ook eens geprobeerd met de motor eraf) maar de stationair schroef blijft raar doen.

wat voor gloeiplug gebruik je mischien ook wel te koud dan is het ook wel moeilijk aan te houden en fhönen voor verwarmen dus.

Hallo,

Ik ben bezig met deze sticky, maar ik kan de LSN niet vinden :confused:
Ik heb een Kyosho Fazer, met een GZ15 motor.
Met de camera van vrouwlief maar even een paar fotookes gemaakt, en alle schroeven genummerd.
Welke is mijn LSN?

52azhk.jpg

2lmmc11.jpg

r9pj10.jpg

Naar mijn mening:
1 = HSN
2 = Stationairschroef
3 = Alleen bevestging schroef?

Alle hulp is welkom :D

Laatst bewerkt:
De LSN stond nog gewoon op fabrieksinstelling. (iig zoals ik hem kocht)
Heb vanavond een poging gedaan de boel goed af te stellen.
Heb de stelschroeven allemaal dicht gedraaid, behalve de stationairschroef.
Vanaf daar het aantal omwentelingen open gedraaid wat de fabrieksinstelling moet zijn.
Vanaf daar ben ik maar verder gegaan, maar ik was aardig tevreden. (maar ook nog steeds voorzichtig)
Ik moet maar eens samen met iemand anders dat ding goed leren afstellen.

Als ie een paar seconden stationair loopt, komt ie namelijk slecht van de plek.
Als ik vanuit een beetje rijden stop, en dan weer verder ga is het een raket.

Overigens, dat 'viertakten' is dat zoiets als een toerenbegrenzer? (probeer een vergelijking te maken)

Morgen nog maar ff rijden.
Ik heb trouwens 2,5 liter www.modeltechnics.com gekocht.
16%.
Iemand ervaringen met dit merk?
Hij leek me wel goed te lopen hierop. Stukje feller als de Tornado 16% die ik erbij kocht.

Morgen ga ik misschien een flimpke maken.
Wil de telefoon met tie-wraps aan het chassis vast maken hiervoor ;)

Als ie een paar seconden stationair loopt, komt ie namelijk slecht van de plek.

Overigens, dat 'viertakten' is dat zoiets als een toerenbegrenzer? (probeer een vergelijking te maken)

1.) Dan staat ie te rijk op de LSN en mag je deze nog iets indraaien. Stationair toerental moet regelmatig zijn en als je een seconde of 5 stil hebt gestaan moet ie gewoon goed optrekken. Loopt je toerental op bij stationair (sneller/meer toeren), dan staat ie te arm. Loopt je toerental terug op stationair (langzamer/minder toeren) dan staat ie te rijk.

2.) 4-takten klink als prrrrr en wijst op een rijke afstelling, als hij dit op zijn "eind/toptoeren" doet is dat goed als behoud van je motor. Let wel op, bij een te arme afstelling gaat ie op toptoeren ook inhouden, maar dit klinkt meer als bweeeeeeh (;)) en hierbij heb je te weinig of geen rook.

Wederom bedankt!
Morgen maar weer verder prutsen :p

Maar dat viertakten is me nog een beetje vaag.
Moet ik volgens mij eens in het echt zien, of op Youtube ofzo.

Ah, als ik de filmpjes bekijk... heb ik het toch nog niet zo slecht gedaan.
De LSN is nog niet optimaal, maar de HSN wel.
Ik heb die wel een keer of 2 een beetje te arm gehad, maar dit merkte ik snel en heb hem toen meteen bijgesteld.
Het 'meten' van de motortemperatuur was een beetje tricky;
Een beetje spuug begon al snel te koken, en was na een seconde of 2-3 weg.

Owja, die Modeltechnics brandstof, zijn daar ervaringen mee?
Ik heb de Qwikstart 16%.

Untitled Document

Qwikfire of Qwikspeed?

Qwikfire heeft te veel olie en kan ook afstelproblemen geven, Qwikspeed is met 12% redelijk goed. De Dynaglo is de beste voor automotoren.

Anders moet je eens Merlin Expert proberen, een zeer goede brandstof .

ik heb de bigbang van model technics op zich wel goed heb er alleen nog niet veel mee kunnen rijden.steeds problemen met de wagen :(

Het is inderdaad de Qwikfire. (my bad)
Van teveel olie heb ik nog niet veel gemerkt.
Alleen toen ie rijk afgesteld stond, spuugde die wel behoorlijk wat olie. (1 sec hand voor de uitlaat op volgas, en ik had de hand helemaal vol)
Na het afstellen vond ik dat ie dat niet zo zeer meer deed.
Maar teveel olie kan toch voor de motor geen kwaad? (hooguit prestaties lijkt me)

Ik mag volgens de handleiding geen 12% nemen, moet tussen 15-25 liggen.
Die Dynaglo zal ik eens moeten bestellen, de betreffende zaak had alleen dit.

Ik moet sowieso nog het een en ander aan vloeistoffen kopen, want ik zag dat mijn luchtfilter ook al niet meer maagdelijk wit is ;)

Ik mag volgens de handleiding geen 12% nemen, moet tussen 15-25 liggen.
Die Dynaglo zal ik eens moeten bestellen, de betreffende zaak had alleen dit.

Die 15 tot 25% slaat hoogst waarschijnlijk op de nitrogehalte en niet op de olie. De ervaring leert dat te veel olie bij automotoren problemen kan geven maar als het bij jou goed gaat kan dat best. De meeste autobrandstoffen hebben 10% olie, de slijtage zit wel goed maar het afstelgemak en de prestaties zijn wel beter.

Zo te zien heeft Qwikfire 13% olie.
Ik denk dat ik dan maar terug ga op Tornado 16%...
Ik ga er gewoon van uit dat jullie er verstand van hebben :)

Het kan geen kwaad om die 2,5 liter op te maken, neem ik aan?

Zometeen nog maar ff een parkeerplaats op zoeken :p

Owja, vrouwlief wil ook graag een RC auto kopen, een TT01 E. (electro)
Enig idee waar ik dat goedkoop kan krijgen via een webshop?

ik heb mijn hoofdsproeier verder opengedraaid, want mijn bedrijfstemperatuur was te hoog, maar is het normaal dat ik mijn hoofdsproeier 6 keer moet opendraaien?? In de handleiding staat dat je de hoofsproeier maar 5 keer hoeft open te draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back