Het algemene Mpx Gemini topic.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Ik wil op de beurs een Gemini kopen (de gebruikte waarmee wordt geadverteerd heb ik geen interesse in; vind zelf bouwen net ff te leuk daarvoor)
Om na de beurs snel met bouwen te kunnen starten, wil ik nu alvast een paar dingetjes bestellen

Er komt een TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner in en deze heeft een as van 4 mm, dus ik zal wel zelf een spinnertje er bij moeten zoeken (en een adaptor).

Kan iemand mij vertellen welke diameter de originele spinner heeft? dan zoek ik iets er bij

Nog een vraagje: verlengkabels voor de servo's; hoeveel en hoe lang?

alvast bedankt!

hoi zamBeZi.
ik heb een spinner van 58 mm bebruikt, een kunststof exemplaar, ziet er wat netter
uit en komt ook het gewicht ten goede.
Een 64 mm spinner zou nog beter zijn.
Voor de servos heb ik 3 verlengkabels gebruikt van 15 cm.
Veel vliegplezier.

ja 2 kabels voor de ailerons en een voor de regelaar.
De diameter van de originele spinner kan ik je niet met 100% zeggen omdat ik die niet meer in mij bezit heb, maar ik dacht dat die ook 58 mm was.

De spinners die ik op het oog heb zijn er in 52 en 63 mm
Weet iemand hoeveel mm de originele heeft en/of een 63 goed bij de romp past?

Ha Dennis!

Al druk bezig voor je volgende kistje zie ik! :D

Ik las in in de post van pascall hierboven:

"een 64mm spinner zou nog beter zijn." Denk dat je 63mm spinner aardig in de buurt komt dan.

Ook als je kijkt naar de losse delen op de site van multiplex zelf vind je wat spinners met maten rondom die van jou. Misschien kan je ook kijken wat de losse spinner is van hen, die kan ik zou snel niet vinden.

Gebruiken ze daar niet zo'n piepschuim spinnerte?

groetjes,
niels

Ik wil op de beurs een Gemini kopen (de gebruikte waarmee wordt geadverteerd heb ik geen interesse in; vind zelf bouwen net ff te leuk daarvoor)

De Gemini die ik te koop aanbied, heeft nog nieteens gevlogen;)
Is alleen gebouwd en voorzien van de benodigde electronica.

grt zeb

instellen van de regelaar

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje ivm het instellen ven de regelaar? Ik heb de aandrijfset van mpx zelf met de regelaar multicont bl-27. Wat moet ik kiezen? soft brake; brake off; hard brake? En wat betekenen deze instellingen? Of is de regelaar standaard al goed ingesteld en moet ik niets doen? (ben een leek in electro vandaar de domme vragen!!!).
Alvast bedankt grts Roel.

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje ivm het instellen ven de regelaar? Ik heb de aandrijfset van mpx zelf met de regelaar multicont bl-27. Wat moet ik kiezen? soft brake; brake off; hard brake? En wat betekenen deze instellingen? Of is de regelaar standaard al goed ingesteld en moet ik niets doen? (ben een leek in electro vandaar de domme vragen!!!).
Alvast bedankt grts Roel.

Roel,

soft brake is goed genoeg voor de gemini.
Waar vlieg je ergens?

Groeten,

Jo

als je met landingsgestel vliegt is er maar 1 beste optie: GEEN brake
met brake belast je alleen maar je esc en wilt helemaal geen brake bij het aanvliegen voor de landing

Dan kan je nooit kiezen om je prop stil te zetten en dat is juist handig bij electrovliegen, dat je die keuze hebt. Bij no-brake blijft je prop altijd meedraaienen dan heb je en pak meer weerstand als bij stilstaande prop. Als jewilt dat je prop blijft meedraaien kan je op je zender je throttle idle instellen op een schakelaar. Dan heb je altijd de keuze...

Bij de meeste regelaars is de brake alleen maar heel kortstondig, net lang genoeg om de klapprop te laten inklappen.
Voor kunstvlucht is een brake niet altijd wenselijk. Die draaiende prop werkt een beetje als rem en kan dan van voordeel zijn in de figuren naar beneden waar je minder snelheid wil.

Bij de landing hou ik er altijd iets gas op zodat de prop langzaam draait. Bij een verbrandingsmotor gebeurt dit immers ook, die draait staionair en remt daardoor een klein beetje. Het langzaam draaien van de prop is van voordeel omdat je ook nog eens propwind langs de roeren blijft houden dan.

Roel,

soft brake is goed genoeg voor de gemini.
Waar vlieg je ergens?

Groeten,

Jo
En met soft brake kan je wel je prop volledig stil zetten? t'is dat dat ik moet hebben!
Ik heb me lid gemaakt bij de club in hamond, omdat een goede kennis van mij daar ook lid is? Is maar 1 nadeel aan, redelijk ver van huis.
En jij? Ben jij misschien de Jo van de club Albatros?

Laatst bewerkt:
Bij de meeste regelaars is de brake alleen maar heel kortstondig, net lang genoeg om de klapprop te laten inklappen.

Ik heb zeker 10 regelaars en bij alle regelaars is de brake gewoon continu
Misschien heb je deze optie wel bij cc-regelaars, maar de wat goedkopere regelaars zijn uiteraard wel op diverse manieren in te stellen, maar de functie is niet tijd-gerelateerd

Back