Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Hai Tom.Berk..

Nou op basis van mijn ervaring vind ik qua prijs/kwaliteit 1 van de beste opties, en rijden zou ik alleen op 4s of 6s doen.. 2s is not done in mijn optiek.

Ik heb niks anders dan op 6s gereden en niks is krom (aandrijving etc) niks gebroken maargoed ik maakte ook geen sprongen of iets dergelijks, af en toe keer offroad gereden maar voornamelijk op het asvalt.

Mocht je intresse hebben dan mag je mijn typhone wel overnemen (alles is aanwezig verpakking,boekjes,factuur dus garantie en de Typhon is voorzien van de verbeterde V2 ESC)

Pb mij maar mocht je intresse hebben, en mocht je een Losi 3.0 hebben dan wil ik ook wel ruilen met bijbetaling uiterraard vanuit mijn kant.

Hai Tom.Berk..

Nou op basis van mijn ervaring vind ik qua prijs/kwaliteit 1 van de beste opties, en rijden zou ik alleen op 4s of 6s doen.. 2s is not done in mijn optiek.

Ik heb niks anders dan op 6s gereden en niks is krom (aandrijving etc) niks gebroken maargoed ik maakte ook geen sprongen of iets dergelijks, af en toe keer offroad gereden maar voornamelijk op het asvalt.

Mocht je intresse hebben dan mag je mijn typhone wel overnemen (alles is aanwezig verpakking,boekjes,factuur dus garantie en de Typhon is voorzien van de verbeterde V2 ESC)

Pb mij maar mocht je intresse hebben, en mocht je een Losi 3.0 hebben dan wil ik ook wel ruilen met bijbetaling uiterraard vanuit mijn kant.

Ik weet niet hoe ik een PB moet sturen.

Van wat ik nu zo lees hier gaat het nu redelijk snel?

Dan hoop ik dat ik die voor mij ook snel krijg opgestuurd.
Ik zit niet zonder auto`s maar toch alles moet kunnen rijden.
Dus nu rijden we met de Rustler en de 1/8 Yellowrc Dune racer xl.
En dat gaat ook prima.

Van wat ik nu zo lees hier gaat het nu redelijk snel?

Hi Mario,
Ja deze zijn inmidels binnen en reeds naar Hobbico Duitsland gestuurd voor nazicht.
Groeten
Pro Models.

Dus ik stuur het op naar de winkel de winkel naar Pro Models in Belgie.
Pro Models in Belgie stuurt het op naar Hobbico Duitsland.
Tja zo kan het nog wel even duren ...
Dan dezelfde weg weer terug ... dan hoop ik eind juni weer te kunnen rijden hahahaha

Hobbico Duitsland was de distributeur voor Nederland tot een aantal maanden geleden.
Gezien de groei van het merk Arrma hebben ze Pro-Models aangesteld als distributeur voor de Benelux.

Vanuit die optiek vreemd dat hij toch naar Duitsland door gaat dan...

Hou ons op de hoogte!

Ja vind ik ook erg vreemd, het kan nog zeker 2 weken duren voor ik wat terug krijg.
Ik vroeg hoelang het ging duren , als antw.
Hi Mario,
Helaas zal dit toch een 2 weken in beslag nemen
Groeten P.E
Pro Models

Ik heb de nieuwe ESC ook van Uden.. was niet op voorraad maar het ging heel snel, heeft maar een paar dagen geduurd.

Daarom merkte ik het inderdaad ook op over de ESC's, bij JvD ging het snel.
Maar als ze toch naar Hobbico gaan, wat heeft Pro-Models dan te doen?
Dat is alleen maar een extra tussenstation, extra handen, dus extra kosten lijkt mij?

Vandaag me Typhon weer terug.. en besef nu pas hoe erg ik die gemist heb haha.

Meteen buiten op een mooi stukje asvalt uitgelaten en wat een monster! Ga de typhon wel missen maargoed er komt iets moois voor terug.

Vind die gele spoiler wel wat hebben ook al past dit totaal niet bij de rest van de kleuren haha.

https://imageshack.us/i/exVI50Djp

Ik heb er maar weer een mail aan gewaagd.

Hallo P.

Ik vind dit echt wel een slechte zaak dat het zolang duurt.
Ik had het toch wel wat sneller verwacht allemaal
De gang van zaken hoe het verloopt zal ik vermelden op het modelbouw forum.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/het-arrma-topic-nieuw-rc-merk.145791/page-25
Vind het trouwens raar dat de (benelux) pro models importeur het weer door moet sturen naar Hobbico in Duitsland.
En de consument maar weer wachten.

Groeten Mario.

Dag Mario,
Momenteel wordt er een blijvende oplossing gezocht voor de problemen met de electronica van de Arrma Typhon.
Ik zou je vriendelijk willen vragen om toch nog heel even geduld te hebben. Ik weet dat dit niet netjes is, maar de problemen met de electronica komen uit een totaal onverwachte hoek.
Ik hou je op de hoogte

Met vriendelijke groeten
P.E
Pro Models

En de mail van Hobbico in Duitsland.

Hallo,

da wir zur Zeit Laufzeiten von 5-6 Wochen haben, kann ich Sie mit keiner erfreulicheren Nachricht informieren.
Dazu kommt, das wir auf Lieferung der ADS15-M Servos von unserem Lieferanten warten. Wir werden die Reklamation sicherlich schnellstmöglich bearbeiten.
Vielen Dank für Ihr Verständnis.
Mit freundlichen Grüßen
A. W
A. W Kundenservice

RC - Hobby DivisionTel.: (+49/0) 5223 965 - 148 Fax: (+49/0) 5223 965 - 139

mailto:a.w@revell.de

service@hobbico.de

realflight-service@hobbico.de

www.hobbico.de

www.revell.de

Dus zijn de leveringsproblemen van Arrma onderdelen nog steeds niet voorbij.
Ik ben de esc en servo al 3 weken kwijt.
Volgens Hobbico komt er nog 5 a 6 weken bij.
Dus heb ik bijna al spijt dat ik een Arrma Typhon gekocht heb.
En zou ook bijna iedereen adviseren om nog geen Arrma te kopen.
Ivm leveringsproblemen van onderdelen.

Guten Tag Mario.

natürlich liegt uns unsere Kundenzufriedenheit sehr am Herzen.

Deshalb habe ich nach Absprache das ADS15-Mv2 Servo aus einem neuen Fahrzeug ausbauen lassen, damit wir da doch eine schnellere Lösung finden konnten.

Das Servo und den Regler sende ich nun unverzüglich an ProModels, mit der Bitte, die ersetzten Teile direkt an Sie zu versenden.

Ich hoffe das Sie mit dieser Regelung einverstanden sind, und wir somit eine passende Lösung für beide Seiten schaffen konnten.

Das Paket geht heute in den Versand.

Mit freundlichen Grüßen

A. W

Kijk dus zo kan het ook..
Ik vind dit een prima oplossing.
Volgende week weer rijden met de Typhon.

Ja, affikken is echt niet leuk. Ik ga wel voor een externe BEC. Nog even goed kijken hoe ik dat moet aansluiten allemaal. Hopelijk zijn er standaard splitters die ik kan inzetten en hoeft er niets gesoldeerd te worden. Daar heb ik de spullen niet voor.

Nog een vraagje, van mijn Kraton liep het ene achterwiel stroef. Bij nadere inspectie bleek dat beide kogellagers in dat wiel vast zaten of zeer stroef liepen. Na wat internetonderzoek in diverse Kraton threads bleek dat dit een zwak punt is van de Kraton, Typhon en Talion. Ik heb nu hier enkele kits met rubber sealed ball bearings besteld voor zowel mijn Typhon als mijn Kraton. Die zijn nu onderweg en ik hoop dat ik geen problemen meer krijg met kogellagers. Maar ik vraag me toch af hoe anderen omgaan met zand. Als ik mijn wielen draai hoor ik het toch knarsen, ondanks dat het nog redelijk soepel loopt. Ik gebruik een compressor om mijn auto's schoon te maken, maar het lijkt vechten tegen de bierkaai. Het zand zit overal. Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt. Ook heb ik bij dezelfde kerel een setje sealed lager gekocht en..... TOP!
Je krijgt precies de juiste lagers die in de kraton zitten. Niet teveel of te weinig. Nu na 6 keer met gesealde lager te hebben gereden.. geen gekraak of geknars. Alleen maar wat piep geluidjes uit m'n homokineten.
Toevallig doe ik het schoonmaken ook met een compressor maar sinds deze lagers maak ik me daar minder zorgen om.

Nog iets anders..

Hebben jullie al een diff gemold met een kraton op 6S?
Ik nog niet terwijl een vriend van me met een HPI bullet steeds diffs sloopt.

Ben benieuwd.

Back