Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Helaas ineens klaar.
En op www.arrmaforum.com zijn er velen met exact dezelfde problemen.
Ik heb netjes onder garantie een nieuwe motor gekregen, maar heb het lot van die maar niet afgewacht en ge-upgrade naar brushless.

Overigens hebben de meeste merken matige stock motortjes erin, die het prima doen op nimh met niet zoveel capaciteit. Ik begin de reden daarvoor te begrijpen ;)

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden ook een Arrma raider mega gekocht. Wilde graag een kleinere auto, omdat ik ook met een FG monstertruck rij. Alleen vanwege de grote niet altijd overal kan rijden.

Helaas tijdens het testen nadat ik zelf een ontvangen (sr410) had ingebouwd deed de servo raar. Andere servo getest en bleek de originele servo defect. Gelijk vervangen door een savox en een losse BEC gemonteerd en alles werkte weer prima.

Naar 2 meter rijden rook uit de motor. De winkel gebeld en moest de servo en motor opsturen.
Van de week de winkel maar is gebeld hoe het zat en de servo wordt onder garantie vervangen maar de motor helaas niet wat ik een slechte zaak vind.

Heb bij een andere winkel een set gekocht van Hobbywing. Wat een vermogen zit er nu in zeg.
Heb al heel wat accu's leeg gereden. Rij op 11,1v 2200mah en 7,4 3600mah op elke accu kan ik ong. 30min rijden. Gebruik geen lipo cut-off op de esc maar een lipo buzzer (3,2v) wat super werkt.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 137
Ook een aantal standaard servo's heeft problemen. Ik heb ze al vervangen door Savoxen.
Eentje high voltage dus die heeft geen BEC nodig.

Slechte zaak van die motor, ik heb wel een nieuwe gehad.

Ook een aantal standaard servo's heeft problemen. Ik heb ze al vervangen door Savoxen.
Eentje high voltage dus die heeft geen BEC nodig.

Slechte zaak van die motor, ik heb wel een nieuwe gehad.

Ja klopt vind ook ben er nog mee bezig. Hij is nu op vakantie. Maar als hij niet vervangen wordt koop ik daar niks meer.
Verder is het echt een top auto.

Helaas ineens klaar.
En op www.arrmaforum.com zijn er velen met exact dezelfde problemen.
Ik heb netjes onder garantie een nieuwe motor gekregen, maar heb het lot van die maar niet afgewacht en ge-upgrade naar brushless.

Overigens hebben de meeste merken matige stock motortjes erin, die het prima doen op nimh met niet zoveel capaciteit. Ik begin de reden daarvoor te begrijpen ;)
Als de motor in korte tijd in rook op gaat, hoef ik geen vervanger van hetzelfde type maar ombouwen naar brushless gaat me voorlopig te ver. Ik kan me van vroeger niet herinneren dat motoren snel kapot gingen. Misschien dat ik er een Tamiya torque tuned in stop als het zover is.

Dat moet ook prima gaan!
Zoals ik al zei heb ik nog een veel gebruikte Kyosho motor liggen van 21 jaar oud. Die geen problemen geeft op 2S lipo.

Wat zijn de specificaties van die Tamiya tuned?

Gewoon erin zetten en kijken wat hij doet. Bij mij ging de 22t harder als de 15t van Arrma. Komt mede door de neodymium magneten en langere can.

Net weer een accuutje leeggereden (tot hij alleen nog maar kroop) en met een multimeter nog steeds 7,2v gemeten op de accu. Is dit normaal voor nimh? Dit is zonder belasting gemeten.

Laatst bewerkt:
Onbelast is 7,2V normaal voor 6 cellen x 1,2V. Bij een volle lading is het wat hoger.
Probleem is dat als je vermogen gaat vragen de spanning flink zal dalen.
Dat is wat er gebeurd als je nog probeert te rijden. Daarop slaat de auto cut-off ook af: op de spanning onder belasting.

Bij lipo heb je dat nauwelijks, vandaar dat die veruit superieur zijn aan nicad en nimh.

En hoe bevalt de Tamiya motor?
Sneller, beter, of juist niet?

En hoe bevalt de Tamiya motor?
Sneller, beter, of juist niet?

Ik heb nog geen andere motor geprobeerd.

Ik heb nog een beetje rondgekeken en de Carson Cup Machine (23T) schijnt ook degelijk te zijn. Deze is samen met de Tamiya Torque tuned de standaardmotor voor diverse Tamiya cups en wordt blijkbaar door vele gebruikers geprefereerd. Gezien de status als standaardmotor voor competities neem ik aan dat de kwaliteit van deze motor redelijk constant is.

Deze kost slechts 10,99 bij conrad maar het lukt me nog niet om het winkelwagentje over de 25 te krijgen (voor gratis verzending) met spullen die ik echt nodig heb en de originele 15T motor draait ook nog...

Ik heb thuis een Carsson 2870kV brushless liggen, die ook voor een klasse binnen de Tamiya cups worst gebruikt. Hiermee haal ik een uur op een 6000mAh ;)
Alleen geen €11,-...:P

Helaas is Ansmann een tijdje geleden op de fles gegaan. Die hadden bij Conrad betaalbare shock upgrades. Ze zouden zijn doorgestart...

Heb al wat attributen bij elkaar gezocht voor het (droog en onbelast) inlopen van het motorblokje maar ik ben er nog niet.
  • kabels met contrastekkers
  • batterijhouder 2x AA
  • spuitbusje perslucht (voor na het inlopen en sowieso handig)
Ach... geen haast, de 15T draait nog tevreden...

Kan je geen extra setje banden erbij doen. Die zijn daar echt niet duur daar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die houdt het sowieso langer uit! Die 23t motoren hebben zich al decennia lang bewezen.

En geen koelsleuven en een ventilator op de motor-as die stof naar binnen zuigt, zoals de stock Arrma motor!

Hou ons op de hoogte! Dit kan voor vele Mega eigenaren een mooie budget upgrade zijn

Back