Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Als jij deze auto bij een winkel bij jou in de buurt kunt kopen, waar je dan ook naartoe kan gaan voor onderdelen of tips, zou ik deze auto zeker kopen, waarom niet!!
     
  2. TommRSD

    TommRSD

    Lid geworden:
    21 jan 2012
    Berichten:
    8
    Oke, dank je. Al houd ik dan meer van buggy's. Ik heb op het forum van Arrma gelezen dat ze wss met een alu upgrade's komen. ook las ik dat de bandit niet super deugelijk is.
     
  3. TommRSD

    TommRSD

    Lid geworden:
    21 jan 2012
    Berichten:
    8
    tja, dat is het punt juist, de plaatselijke store heeft nog niet(s) (veel) van Arrma in stock. maar ik wil er ook niet ieder weekeind een hele dag mee gaan crossen. en (zeker aan het begin) niet mee bashen
     
  4. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    de bandit is net zo sterk en stevig als de rustler en stampede alleen is hij meer voor onroad, en veel vinden hem ook niet echt mooi.
     
  5. TommRSD

    TommRSD

    Lid geworden:
    21 jan 2012
    Berichten:
    8
    Ik ben ook wat aan het rond snuffelen op de site van Arrma, omdat ik geïnteresseerd ben in de raider maar ook omdat ik meer van Arrma en de raider wil weten voordat ik hem koop.
    de service heb ik na sommige reacties als zeer positief ervaren (die reacties waren zeer positief vandaar :p ) en uit reacties van de mensen van Arrma zelf streven ze er naar hun klanten zo goed mogelijk te helpen, als je schaden hebt buiten de normale wear and tear, dan krijg je die onderdelen kosteloos (ook de shipping is gratis) opgestuurd. Ik heb ook begrepen op dit forum dat de service van traxxas ook goed is?
     
  6. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ik denk dat je weinig te maken krijgt met de service van traxxas als je er één neemt.
    de auto kan je op veel plaatsen krijgen en het zelfde geld voor de onderdelen, ook makkelijk verkrijgbaar.
    en voor info heb je de site en dit forum:wink:
     
  7. TommRSD

    TommRSD

    Lid geworden:
    21 jan 2012
    Berichten:
    8
    Elk merk heeft mijn voor- en na-delen, dat is het punt. ik moet er nog goed over na denken denk ik :p
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  8. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
  9. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Die nieuwe regels zijn ook sgeit, kan de startpost niet aanpassen dus kan niet de onafhankelijke reviews en unboxings ertussen zetten.



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. DeLorean

    DeLorean

    Lid geworden:
    21 jul 2006
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Wervik (B)
    Laat ik dit topic weer even naar boven halen. Ik ben een hele tijd in het bezit van de ARRMA Mojave. De zender heb ik vervangen door een Spectrum DX3C en na een tijd gereden te hebben met de standaard electronica heb ik alles vervangen. Nu ligt er een EZ Run 13t brushless set in en een Savox 1258tg servo, alleen heb ik een capacitor moeten bij solderen.

    Standaard is de auto al erg goed, qua rijeigenschappen en degelijkheid. Maar op circuit rijden (Offroad RC Racing Eernegem) wil je met tijd toch de prestaties verhogen. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk top, je krijgt veel auto voor je geld. Hij is erg stevig en met de redelijke jumps op het parcours geef ik hem flink op zijn donder, het chassis blijft lekker stijf en op het gebied van schade: niks, nul, nada. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat een nieuwe servo inbouwen behoorlijk omslachtig is omdat deze goed weg gewerkt heb. Ik heb de behuizing wat aan moeten passen met een dremel vanwege de servo arm die er tegen kwam, maar goed, dit was snel opgelost en de wagen zat weer snel in elkaar. De klep onderaan voor de accu in te gooien is erg handig, geen gezeur met de body eraf te halen meer en er past bij mij zonder moeite netjes een 2s lipo in. Heel de auto zit in elkaar met degelijke imbus moeren.

    ARRMA komt nu ook uit met een brushless set en een hoop alu hopups zoals alu schokdempers, en allemaal rood geanodiseerd.

    Dus nog even in een notendop mijn ervaringen met de mojave:

    -mooie prijs
    -rijd lekker (de banden kunnen op offroad meer grip gebruiken, op asfalt plakken ze gewoon en neem je met gemak snelle bochten zonder omslaan)
    -Stijf chassis dat goede klappen kan vangen zonder te buigen (persoonlijke ervaringen)
    -accubak onderaan erg mooie oplossing, ook ligt het zwaartepunt erg laag
    -behalve de stuurservo schroeft de auto makkelijk in en uit elkaar
    -makkelijke wagen in onderhoud
    -het plastic (draagarmen en dergelijke) voelt erg stevig aan

    Nadelen:
    -zoals eerder gezegt, de servo vervangen, maar dit doe je natuurlijk niet elke week
    verder... nog niks eigenlijk...

    Ik zou zeggen, gewoon kopen
     
  11. gonzoroosengarten

    gonzoroosengarten

    Lid geworden:
    16 feb 2012
    Berichten:
    28
    Gisteren een Arrma Vortex BLX gekocht, en moet zeggen na 2 accu's rijden een superding:D.
    Ik heb lang gezocht naar een geschikte auto voor me, en zat heel dicht bij de aanschaf van een Traxxas Rustler VXL. Tot ik een filmpje tegenkwam waar de Rustler werd vergeleken met de Vortex. Standaard stalen assen, standaard stalen diff, standaard 2,4 ghz waren voor mij de aanleiding om voor de Vortex BLX te gaan, en al helemaal voor het geld
     
  12. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Van de week Zowel een Mojave brushed als een brushless uitvoering aangeschaft.
    Met beide vandaag 2 maal 6000mAh 2S lipo's leeg gereden (met mijn zoontje). Dit op gravel, gras en asfalt...met modder en plassen van de afgelopen dagen.

    Hoewel we de plassen en modder probeerden te vermijden...toch gebeurd.
    Ook harde klappers. Allemaal geen probleem, alles heel.

    Auto's rijden erg fijn, en de brushless motor is echt krachtig. Tijdens acceleratie op asfalt en het korte gras gewoon wheelies als je teveel gas geeft. Topsnelheid op gras en op het asfalt met 2S hardcase erg hoog!

    De brushed versie is met een niMH 6 cellen pakket welke meegeleverd is een beetje tam. Maar met de 2S lipo erin echt een fijne wagen, die op een bochtig circuit niet onder doet voor de brushless versie (probeer op onverhard maar eens dat brushless geweld kwijt te kunnen)

    Enige problemen tot nu toe. Bij de brushed versie schoot tijdens het tweede accupakket oprijden het motortandwiel los. Met het juiste gereedschap in 2 minuten verholpen. Zojuist heb ik het schroefje voorzien van locktide.

    Verder stond bij de brushless versie de afstand tussen de motor en het hoofdtandwiel iets te ruim. Dit was alleen bij zeer langzaam rijden te horen. Verder geen problemen door ondervonden, wel gelijk vanavond aangepast.

    Verder beide auto's geheel nagelopen tijdens het schoonmaken. Ziet er nog prima uit!

    Morgen weer een paar accu's leegcrossen!

    Dik tevreden!
     
  13. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Inmiddels weer aan aantal maanden verder, en heel wat 2S 6000mAh accu's leeggecrost. Hier een impressie:



    Helaas had de leverancier de verkeerde Mojave Mega geleverd, nl. een ander bestelnummer dan ik had opgegeven. Het betrof de 2011 versie waarbij het differentieel na 4 accu's leeg gereden te hebben al niet meer functioneerde. Direct het juiste model geëist wat nogal wat voeten in aarde bleek te hebben bij de importeur. Uiteindelijk door inspanningen van de winkel toch een 2013 model gekregen, welke nog steeds erg goed functioneert.

    De 15 turns motor is wel na een acculading of 8 kapot gegaan. Een borstel zat nog op zijn plek, maar het loopvlak was volledig weggebrand.

    Inmiddels is deze vervangen door een HK turnigy 3520kV combo, welke dicht in de buurt komt van de 2013 BLX 3600kv set die ik ook heb.

    Verder weinig problemen met de wagens, op het leeglopen van 1 shock na. Wellicht dat ik die nog ga upgraden in een later stadium.

    Inmiddels is de Mojave niet meer leverbaar (alleen nog in BLX en in beperkte mate) en vervangen door de Fury Mega en BLS. Deze is identiek aan de Mojave, op de banden/velgen en body na.

    Het alu frame is vervangen door een kunststof (composiet) versie. Helaas is de prijs nu gelijk aan die van de originele BLX.
     
  14. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik vroeg me af; heeft iemand de prachtige Kraton al gekocht? :p
     
  15. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Op de diverse rc auto fora wel. De eerste berichten zijn goed. Echter de Esc. schijnt er op 6S soms de geest aan te geven, en helaas zijn nieuwe niet direct leverbaar.



    Er is vraag naar rollende chassis van alle modellen van Arrma...
     
  16. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Ja dat van die ESC had ik ook gelezen. Maar ook dat ARRMA dat keurig vervangt. Maar zou dat ook zo zijn in EU/NL? Of ben je dan afhankelijk van de leverancier? ARRMA zit niet in de EU toch? Ik denk dat die ESC wel een risico vormt, ja.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Arrma is Hobbico en voor de Nederlandse markt wordt dat vanauit Pro-Models geregeld. Als het vervangen een officieel iets is kan je dat in princiepe bij je winkelier aangeven tijdens de garantieclaim.

    Overigens staat er in de laatste nummer van de Modelbouw Aktueel een review van mij over de Arrma Raider BLX, ik was toch wel aangenaam verrast over de uitvoering van deze buggy.
     
  18. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    De winkelier helpt je gewoon met de garantie, mede daarom koop je hem natuurlijk bij een (web)winkel.

    ARRMA wordt inderdaad door het Belgische ProModels gedaan, welke érg goed en snel met garantieclaims omgaan waardoor je je daar niet druk over hoeft te maken. Zolang de winkelier service levert & het om een garantieprobleem gaat wordt het wel opgelost.
     
  19. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Het kan ook vanuit Hobbico Duitsland geregeld zijn bij je NL LHS...ik heb daar helaas slechte ervaring mee. Uiteindelijk heeft pro-models het toen opgelost na veel geklaag van mijn kant.



    Twijfel je, gewoon navragen.



    Dat met de 1:8 120A Esc. is allemaal garantie. Echter in de US staan die in back order. Geen idee of dat verschilt met nl.
     
  20. Braxx

    Braxx

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Flevoland

Deel Deze Pagina