Vandaag heb ik eindelijk kunnen racen met de Arrma Kraton.
Ik heb heel wat auto's in mijn leven gehad, waaronder de Rustler, Savage Flux, Savage XS, Thunder Tiger ST4 G3, Hpi Trophy, E-revo (2x).
Officieel is de Arrma Kraton een Monster Truck. Desondanks vind ik deze heel dicht bij een Truggy komen. Dit ding heeft niet de wegligging die de St4 G3 bijv. heeft, maar is wel een heel stuk krachtiger. De auto ziet er robuust uit en op een aantal plasticke onderdelen na ziet deze er duurzaam uit.
Omdat ik hier voornamelijk asvalt heb, heb ik de auto voornamelijk getest op de Pro Line Road Rage. Waar de E-Revo bij een bocht snel omkantelt, blijft deze recht. Bij volle snelheden merk je wel dat deze af en toe zijn balans kan verliezen, maar lang niet zo erg als bijv. een E-revo. Wat is dit ding trouwens groot! De Kraton is nog zelfs groter dan mijn vorige E-revo.
De regelaar is verder goed, reageert vrij vlot en lijkt net zo krachtig als mijn Vorza Flux Mamba Monster regelaar. Ook de servo ziet er krachtig uit alhoewel dit met mijn Spektrum een stuk trager leek dan met de originele zender.
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondekt (Als ik toch mag mierenn*) is de kleine ontvangerbox. Het is moeilijk om een andere ontvanger te installeren en deze waterdicht te houden.
Ik ben van plan om volgend week mijn badlands er onder te zetten en echt te gaan raggen met dit ding. Ik zal kijken of ik dit ook kan filmen. Ik heb de auto overigens getest op de Traxxas 3s 5000mah 25c accu's (2x). Dus op 6s.
Als de Thunder Tiger ST4 G3 standaard 6s ondersteuning had, zou dit mijn favo auto ooit zijn. Nu heeft deze plaats moeten maken voor de Arrma en vooralsnog heb ik er zeker geen spijt van!
Ooh een ander voordeel, in tegenstelling tot mijn oude Savage Flux of E-revo, hoef je bij deze de auto niet helemaal uit elkaar te halen als je iets sloopt. Althans zo ziet het er uit.
Voor mij erg belangrijk.
Ik heb de auto compleet gekocht voor 475 euro.