Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

15mm buitendiameter, en 5mm binnen volgens mij...

Eindelijk - na voor de zoveelste keer met tussenkomst van mijn RC winkel waar ik de auto's gekocht heb - komen de garantie onderdelen naar mij toe.

Zodra ik ze binnen heb zal ik de shimms eens opmeten.



3 Racing was mij niet bekend, bedankt voor de tip!
 
Vandaag heb ik eindelijk kunnen racen met de Arrma Kraton.

Ik heb heel wat auto's in mijn leven gehad, waaronder de Rustler, Savage Flux, Savage XS, Thunder Tiger ST4 G3, Hpi Trophy, E-revo (2x).

Officieel is de Arrma Kraton een Monster Truck. Desondanks vind ik deze heel dicht bij een Truggy komen. Dit ding heeft niet de wegligging die de St4 G3 bijv. heeft, maar is wel een heel stuk krachtiger. De auto ziet er robuust uit en op een aantal plasticke onderdelen na ziet deze er duurzaam uit.

Omdat ik hier voornamelijk asvalt heb, heb ik de auto voornamelijk getest op de Pro Line Road Rage. Waar de E-Revo bij een bocht snel omkantelt, blijft deze recht. Bij volle snelheden merk je wel dat deze af en toe zijn balans kan verliezen, maar lang niet zo erg als bijv. een E-revo. Wat is dit ding trouwens groot! De Kraton is nog zelfs groter dan mijn vorige E-revo.

De regelaar is verder goed, reageert vrij vlot en lijkt net zo krachtig als mijn Vorza Flux Mamba Monster regelaar. Ook de servo ziet er krachtig uit alhoewel dit met mijn Spektrum een stuk trager leek dan met de originele zender.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondekt (Als ik toch mag mierenn*) is de kleine ontvangerbox. Het is moeilijk om een andere ontvanger te installeren en deze waterdicht te houden.

Ik ben van plan om volgend week mijn badlands er onder te zetten en echt te gaan raggen met dit ding. Ik zal kijken of ik dit ook kan filmen. Ik heb de auto overigens getest op de Traxxas 3s 5000mah 25c accu's (2x). Dus op 6s.

Als de Thunder Tiger ST4 G3 standaard 6s ondersteuning had, zou dit mijn favo auto ooit zijn. Nu heeft deze plaats moeten maken voor de Arrma en vooralsnog heb ik er zeker geen spijt van!

Ooh een ander voordeel, in tegenstelling tot mijn oude Savage Flux of E-revo, hoef je bij deze de auto niet helemaal uit elkaar te halen als je iets sloopt. Althans zo ziet het er uit.
Voor mij erg belangrijk.

Ik heb de auto compleet gekocht voor 475 euro.


OGdOn24r4vo3HtqW


VMikN6m7oNtb8HbG
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat je mazzel mag hebben dat je esc. het goed doet op 6S. Velen op internet zijn minder fortuinlijk met de esc...



Wat een apparaat is het. En een mooie prijs heb je ervoor betaald.



En wat een verschil in grootte met je 1/8 buggy!
 
Wat ik lees op Ultimate RC en het officiële Arrma forum, krijgen de meeste het zeer snel met de standaard set-up. Ook die alleen op de weg ermee hebben gereden.



Als je al flink wat acculadingen 6S hebt leeggereden, kun je denk ik wel stellen dat die van jou in orde is.



Op 4 & 5S heb ik er nog weinig over gelezen. Maar ja, zo'n beest koop je om er uiteindelijk op 6S mee te gaan laagvliegen ;)
 
In Amerika worden de esc. netjes vervangen, ware het niet dat ze al een tijdje in back-order zijn daar...



Tot nu toe hier 1 geval en netjes afgehandeld.
 
Yep. Op internet staan gevallen die al aan een vierde toe zijn...

De Armma 1/10 80A esc. is een prima ding, dus hopelijk komt het goed.



En we hebben geen idee van de omvang. Hoeveel van die 1/8 scale wagens zijn er al verkocht wereldwijd? En hoeveel hebben daarvan esc. problemen?

De laatste posten veel op internet, de mensen die tevreden zijn hoor je minder over natuurlijk ;)



Dat gezegd, rijdt iedereen daarmee op 6S? Dat denk ik ook niet.
 
Hoi,
Mijn broertje heeft sinds een week of 3 een Arrma Granite. Ik rij zelf met een Traxxas Rustler. We rijden vaak samen met nog andere mensen erbij, en de enige die constant problemen heeft met zijn auto is mijn broertje met de Granite.
We hebben laatst een dagje over de Brunssummerheide gereden, en om onverklaarbare rede lag er ineens een shock cap vanaf, en dus ook alle olie door de auto. Vandaag gingen we even naar een skate parkje. Na een paar minuten begaven de tandwieltjes uit de servo het. Een paar dagen geleden hebben we er een brushless setje in gelegd. Na één ritje was de spur al kaal (ik weet dat je daar niet veel van kan zeggen omdat het ook aan je rijstijl ligt).
Dan heb je de stokjes die aan de hub carriers zitten (bij de rustler heten het camber links) die zo slap zijn als kauwgom.
Ik vind het jammer dat hij bijna net zo duur is als een Traxxas uit dezelfde klasse (brushed) want qua kwaliteit vind ik hem best tegenvallen...

Zijn er meer mensen hier met dit soort problemen?
 
Om welke versie van de Granite gaat het?
Ik vermoed de MEGA (brushed versie, instap) en mogelijk de allerlaatste versie zonder allerlei hop-ups die standaard waren op het zog. 2011 (intro) en 2013 model-type?

Hier een foto van het allerlaatste MEGA chassis:

3WYXWF6462GRDZYWGG86XXBJRZFEQ4FVHWMYUCC8JFNGWW62GW.jpg
 
Ja, het gaat om dat chassis.

Ik heb horen zeggen dat Arrma vanaf de nieuwe modellen een andere fabriek heeft.
En dat dat de kwaliteit zeker niet ten goede is gekomen tegenover de "oudere" modellen.

Ik heb (gelukkig) nog een ouder model maar daarover lees en hoor ik veel berichten dat er steeds minder reserve onderdelen voor te krijgen zijn :bad-words:
 
Laatst bewerkt:
Wees eens wat specifieker over de onderdelen, igot!



Er is overduidelijk een kostenbesparing doorgevoerd bij de huidige 1/10 modellen. De prijzen zijn gelijk gebleven, echter je krijgt veel minder voor hetzelfde geld. Zo zijn de stalen tandwielen bijvoorbeeld niet meer standaard, maar een upgrade geworden.



Verder zit ik al tijden te wachten op standaard onderdelen, om gek van te worden!
 
Hmm hoe zit het dan met garantie? Ik kan me niet voorstellen dat arrma dit blijft vervangen?
Ik had mijn regelaar opgebrand en netjes een nieuwe gekregen.
Na 2 lipo's rijden opnieuw mijn regelaar en lipo stuk.
Binnen gedaan en alles zonder problemen onder garantie.
1 nadeel wel,ik heb heel mijn kraton moeten afgeven omdat ze deze helemaal gingen nakijken. En ben deze nu al 2 maand kwijt... :(
 
Kijk, nog iemand met soortgelijke ervaringen als ik.

Alleen had ik mijn auto relatief snel terug...maar niet gerepareerd!!!

Fout erkent en ik wacht nog steeds op de juiste onderdelen. 3 maanden al...
 
Back
Top