Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Moest er geen garantie meer op zijn had ik alles al lang vervangen.
Mijn hobbywinkel heeft naar de invoerder gebeld en mijn probleem uitgelegd en zij zeggen ESC hapert.
Dus ik ben bij de invoerder braaf mijn ESC gaan omruilen. :)

Garantie is fijn maar misschien de volgende keer vliegt je complete RTR wagen in de fik en dan is het een ander verhaal...

Heb jij de stock servo er nog inzitten?

Waarom niet een goed hv servo op een aparte bec in je Buggy.
Dan ben je gelijk van het geklooi af.
En kun je er een zware stuur servo in zetten zonder de esc te belasten.

Laatst bewerkt:
Zoals Mariov123 al aangeeft is een aparte bec in je buggy de juiste oplossing, ik ga dit in iedere geval ook doen..

Ik ga ook kijken of het mogelijk is in de Arrma Typhon.
Qua ruimte etc.
Waar ik nog mee zit is waar sluit je de bec aan.
De stekker van de esc afknippen en er een nieuwe op solderen met bec aansluiting ??
De esc open maken en daar de bec draden erbij op zetten..
Welke bec zet ik erin ???
Ik zat te kijken naar deze

http://www.ebay.nl/itm/AEO-RC-Model...84?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item5d566e1464

Omdat ik hier een high voltage servo heb liggen van HK.

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=34209

De bec in de esc van de Arrma typhon is 6v en 2,0A
De bec ik erin wil zetten is 7,2 v en 5,0A
De servo van HK de hk15298 zit aardig dicht tegen de grens van 2,0 A aan.

Ideale per Offroad 1/8
Tipo motori Brushless
Assorbimento max 180Amp (continui)
Voltaggio operativo 4-6S LiPo
Dimensioni mm 55x45x38,6
BEC 6V/2Amp

Laatst bewerkt:
Misschien is dat ook de reden dat die dingen er vaak uit fikken.
De servo zit aardig tegen de grens van de bec aan.
En hebben ze misschien bij JvD een lichter servo geplaatst een 11kg ipv 15kg.

Zelfs een 10kg hoge snelheids servo voor een 1/10 auto komt dicht bij die 2A in de buurt.
Bij mij gaat het al tijden goed.
Maar voor zo'n 1/8 schaal monster lijkt me 2A echt te weinig idd.

Het verbaasd mij ook dat de Esc. af fikt als de servo teveel vermogen vraagt. Sommigen gaan haperen omdat de ontvanger te weinig vermogen ontvangt. Anderen fikken letterlijk af. Ik heb het nu zelf ook al een keer meegemaakt.

Mariov123 ben benieuwd hoe het je afgaat en hoe je dit gaat inbouwen. Als het prima werkt dan bestel ik dezelfde soort parts.

Ik denk dat ze bij mij idd express een lichte servo hebben gemonteerd zodat de kans op doorbranden kleiner is als dan met de orginele servo.

Zo wil ik hem aansluiten.
De Spanning (+ en -) van de Lipo naar de Bec.
En alleen de signaal draad van de servo in de ontvanger en de spanning (+ en -) voor de servo haal je weer uit de Bec.

BECHVservo.jpg

Ik heb net een Savox SC-1256TG digitale servo van 20kg ontvangen en was van plan daarmee de stock servo van de Kraton te vervangen. De zogenoemde stall current is op 6V 5000 mA. Dat is meer dan het dubbele van de bovengenoemde 2A. Loop ik met deze servo echt de kans dat de ESC affikt? Is dat te voorkomen met een capacitor?

Ik las overigens hier (reactie van Pepe) dat de interne BEC van de Kraton ESC 7,4V zou leveren en dus niet 6V of het moet instelbaar zijn in de ESC. Kortom, ik ben in verwarring en vraag me af wat het nu werkelijk is. Lastig om betrouwbare informatie over de interne BEC van de Kraton te vinden.

Laatst bewerkt:
De BEC kan overal worden aangesloten, zolang hij maar aan de stroom aanvoer zit.
Waar aan de draad maakt niet uit.

Ik zie in het schema dat de ontvanger nog word gevoed door de ESC?
Waarom haalt u niet de rode draad uit de ESC ontvanger kabel, en sluit u de BEC aan de op de ontvanger?
Dan word de ontvanger er de servo gevoed door de BEC.

Waar ik nog mee zit is waar sluit je de bec aan.
De stekker van de esc afknippen en er een nieuwe op solderen met bec aansluiting ??
De esc open maken en daar de bec draden erbij op zetten..

Ja, affikken is echt niet leuk. Ik ga wel voor een externe BEC. Nog even goed kijken hoe ik dat moet aansluiten allemaal. Hopelijk zijn er standaard splitters die ik kan inzetten en hoeft er niets gesoldeerd te worden. Daar heb ik de spullen niet voor.

Nog een vraagje, van mijn Kraton liep het ene achterwiel stroef. Bij nadere inspectie bleek dat beide kogellagers in dat wiel vast zaten of zeer stroef liepen. Na wat internetonderzoek in diverse Kraton threads bleek dat dit een zwak punt is van de Kraton, Typhon en Talion. Ik heb nu hier enkele kits met rubber sealed ball bearings besteld voor zowel mijn Typhon als mijn Kraton. Die zijn nu onderweg en ik hoop dat ik geen problemen meer krijg met kogellagers. Maar ik vraag me toch af hoe anderen omgaan met zand. Als ik mijn wielen draai hoor ik het toch knarsen, ondanks dat het nog redelijk soepel loopt. Ik gebruik een compressor om mijn auto's schoon te maken, maar het lijkt vechten tegen de bierkaai. Het zand zit overal. Hoe gaan jullie daarmee om?

Laatst bewerkt:
Back