Het brommer topic.

Dit mag niet, dat mag niet, blablabla...
Alle dingen die ik net boven heb aangegeven mag niet en toch gebeurd het.
Regels zijn er niet altijd om op te volgen, het licht ook aan de persoon zelf.
Sommige zaken, zoals het (op de juiste wijze) dragen van een helm, het gebruik van spiegels en het aangeven van richting zijn gewoon verstandig. Sommige mensen zien dat in en doen dit uit zichzelf. Anderen zijn minder snugger en hebben een duwtje in de goede richting nodig. Daarom zijn dit soort dingen opgenomen in de wet.
En om hardleerse types een stok achter de deur te geven zijn er zaken als kentekenplaten in het leven geroepen (die dan natuurlijk wel goed zichtbaar dienen te zijn)
Is allemaal toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?

Kenteken op carter is voor noobs, dat is kats lelijk....

Spatbord stoort me niet zo, als het geheel maar mooi is:)

Greetz,
Joram

ik vindt het bij sommige scooters, met een mooie achterkant (aerox) etc wel mooi, en het is nog verdraaid handig ook, want je kan met je voet voor je kenteken plaat:P

gewoon je plaat op je achterwiel doen;
gilera ice spatbordje kopen, en 't spatbord zelf verwijderen & alleen als plaathouder gebruiken.
aerox is afgezaagd! :P

Sommige zaken, zoals het (op de juiste wijze) dragen van een helm, het gebruik van spiegels en het aangeven van richting zijn gewoon verstandig. Sommige mensen zien dat in en doen dit uit zichzelf. Anderen zijn minder snugger en hebben een duwtje in de goede richting nodig. Daarom zijn dit soort dingen opgenomen in de wet.
En om hardleerse types een stok achter de deur te geven zijn er zaken als kentekenplaten in het leven geroepen (die dan natuurlijk wel goed zichtbaar dienen te zijn)
Is allemaal toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?

Daarom zeg ik ook, het ligt aan de persoon zelf! Tuurlijk moet alles aanvaardbaar blijven.. Maar je moet ook nog wel een beetje wat kunnen doen zonder iemand in gevaar te brengen.

En wat betrefd het met 100 rijden emet een scooter, Waarom niet? Een motor kan ook stukken harder. Alleen moeten er dan strengere dingen komen wat betrefd de snelheid en mogelijkheden. Maar met styling maak het mij helemaal niet uit.

Styling is er ook voor om het gewoon zo mooi mogenlijk te maken. Dus doe is gek en maak er wat mooi`s van. Aeroxen zijn mooi om te stylen en er lekker hard mee te kunnen gaan ja. Watergekoeld heeft een heeeellll groot voordeel i.p.v luchtgekoeld.

lightson.gif

@ Micropuller..

Wat ik alleen zo jammer vind hea, Dan word er voor ons voornamelijk jongeren een topic opgestart om hun meningen/ervaringen te kunnen delen.. Waarbij de meeste wel weten dat ze in kleine zin in overtreding zijn. En dat er dan zo`n bijdehand iemand is die.. dit topic komt vervuilen met al zijn goed gepraat om ons nog is een keer op onze fouten te wijzen. Soort van jij houd je aan alle regels, nee jij doet nooit zo wat verkeerds.

Dan heb ik geen zin meer om nog iets te vertellen hierzo want sja, dan krijg je toch wel weer een kut opmerking dat je fout bezig ben -.-"!

Spiegel is er af:)

Was erg onpraktisch bij in en uitgaan schuur en door de poort:p

Heb ook een YSS 29cm veer gekocht.

Degene die ik voor 29cm had gekocht, bleek 31cm te zijn, dubbel bedondert:(

Greetz,
Joram

@ Micropuller..

Wat ik alleen zo jammer vind hea, Dan word er voor ons voornamelijk jongeren een topic opgestart om hun meningen/ervaringen te kunnen delen.. Waarbij de meeste wel weten dat ze in kleine zin in overtreding zijn. En dat er dan zo`n bijdehand iemand is die.. dit topic komt vervuilen met al zijn goed gepraat om ons nog is een keer op onze fouten te wijzen. Soort van jij houd je aan alle regels, nee jij doet nooit zo wat verkeerds.

Dan heb ik geen zin meer om nog iets te vertellen hierzo want sja, dan krijg je toch wel weer een kut opmerking dat je fout bezig ben -.-"!
Ik kan me even niet herinneren dat dit topic voor een speciaal geselecteerd groepje werd gestart. Volgens mij bevinden we ons op een openbaar forum (een modelbouwforum nog wel), waar jij net zoveel recht hebt om jouw mening te geven, als ik het recht heb om daarop te reageren. Als je liever alleen tegen een publiek van gelijkgestemden je mening wilt verkondigen, kun je beter met je maten onder de Van Brienenoordbrug gaan staan.

Weet je wat het grappige is? Iedereen hier loopt een beetje stoere verhalen op te hangen over hoe onwettig ze wel niet bezig zijn en te doen of ze dat niets kan schelen. Dat dit niet het geval is blijkt wel weer, als iemand ze erop wijst dat ze fout bezig zijn. De meesten worden hier liever niet aan herinnert en beginnen dan meteen te miepen en met valse argumenten te strooien (jullie zijn toch ook jong geweest, jullie doen zeker nooit iets verkeerd?)

Om eerlijk te zijn, jazeker, ik zal best wel eens iets verkeerds hebben gedaan, maar dat was dan toen ik nog niet de leeftijd had om de gevolgen voor mij en voor anderen, goed te kunnen overzien. Nu kan ik dat wel en probeer ik me gewoon aan de regeltjes te houden. Ik heb namelijk geen zin om op de blaren te gaan zitten, mocht het fout gaan.

Het grootste probleem wat ik met een aantal personen hier heb is, dat ze oud en wijs genoeg zijn om te weten dat ze fout bezig zijn, maar er toch mee door gaan, sterker nog, hun gedrag nog een beetje gaan zitten verdedigen en anderen aanmoedigen om hetzelfde te doen ook, maar als het dan mis gaat duiken ze in de slachtofferrol.

Ik heb voor de lol gisteren eens een beetje zitten bladeren in twee grote scooterfora. Wat mij opviel is, dat iedereen daar beweert op halve wegmotoren rond te rijden, maar zodra het fout gaat reden ze allemaal toevallig net tussen de 20 en 30 Km/u, kwamen ze allemaal van rechts, had de scooter net een grote onderhoudsbeurt gehad etc. etc.
Het enige wat ze dan nog interesseert is of, en zo ja, hoe snel de verzekering uit gaat keren en of hun spijkerbroek, sportschoenen en GSM ook worden vergoed. Over de persoon die ze hebben aangereden hoor je ze niet, tenzij ze zich afvragen of het niet mogelijk is om nog meer geld los te peuteren in de vorm van smartegeld, gedorven inkomsten enzovoort.

Helaas schijnt een dergelijke instelling de normaalste zaak van de wereld te zijn binnen bepaalde groepen van scooter/brommerrijders. Normaalgesproken zou ik dergelijke types gewoon negeren, maar de werkelijkheid is helaas dat dit in het dagelijks leven niet kan. Het enige wat mensen als ik dan nog kunnen doen is af en toe wat tegengas geven en proberen om hun eigen kinderen met wat meer verantwoordelijkheidsbesef op te voeden.

Kom op mensen. Laten we 't wel even gezellig houden en naar 'brommers kieken' en niet elkaar 'tegen 't hek aan werken'.

Zo is ie toch stukken mooier of niet?
jj4mft.jpg

gaat alweer lekker hier ,verdorie kan me de kont nog niet keren of er is alweer herrie.
micropuller .
ik zie nog niet echt zoveel gedoe hier ,de meesten zijn slim genoeg om de scooter ongeveer 60 te laten lopen met wat fine tuning ,jij kan toch ook waarderen dat ze wat met techniek bezig zijn,
100 met een scooter kan, maar de meesten houden dat maar 1 week vol [uitzonderingen daargelaten]

wees blij dat ze niet andere dingen aan hun hoofd hebben zoals bushokje,s vernielen ed .
ik vind de jeugd nog verstandig hier.

en een kenteken aan het carter ,tja afkijken van een harley denk ik .

en zolang ze lekker sleutelen aan de brommers zitten ze niet achter de computer,
en krijgen ze meer verstand van techniek .

en nu on topic verder over brommers en niet over regels!!!!!!!!!!
wiebe mod.

Weet iemand hier of ik met m'n 1,95m lengte een beetje fatsoenlijk op een dax kan rijden? liefst ook nog met iemand achterop!

als je het lekker vindt om met je knieen in je nek te zitten :D maar het zou misschien wel kunnen, maar comfortabel lijkt het me niet.

Franky

Weet iemand hier of ik met m'n 1,95m lengte een beetje fatsoenlijk op een dax kan rijden? liefst ook nog met iemand achterop!

ik zou het niet weten hoe dat moet ,
verkopen dan maar ,hihihihihihi

ps maak een foto en plaats hem hier, met 2 man op de dax.

groeten wiebe.

ik heb geen dax hé, wil er een kopen, maar denk dat ik er maar vanaf zie & voor iets anders ga.

en @ ömer, er zijn genoeg mensen die een runner 180 blok onder een zip hangen! is niet leuk rijden trouwens, elke keer op je achterwiell..

Back