Mijn vroegere en actuele brommertje(s):
- 1971: Een nieuwe onbegrensde 50cc Yamaha FS1 (gestolen na een paar weken)
- 1971: Een nieuwe onbegrensde 50cc Suzuki AC50 (wegens 3-4 maand wachttijd voor een nieuwe FS1!)
Onbegrensd wil zeggen dat op het conformiteitscertificaat de brommer als een motorfiets aangeduid stond (dus 50cc, geen 49.9cc), en dit rijdend met een brommerverzekering!
- 1974: Een tweedehandse 1971 Honda CD175Twin
- 1976: Een tweedehandse 1973 Honda CB750Four (jaartje mee rondgetoerd)
20 jaar pauze als motorrijder.
- 1996: Een tweedehandse 1981 Honda CB650Four (aangekocht voor 250€!)
- 1998: Een tweedehandse ingevoerde Amerikaanse 1993 Suzuki Intruder 1400 (1360cc reëel) met open uitlaten en 180 achterband
- 2001: Een nieuwe 2001 Harley Davidson Softail Heritage Classic 1450cc met carburator (basisprijs 21.000€ zonder opties, cash betaald)
De HD heeft ondertussen een paar opties/aanpassingen ondergaan (voornamelijk mechanisch):
- Stage 1 Screaming Eagle open luchtfilter
- Stage 1 Screaming Eagle uitlaten (lees héél open)
- 150 wide tire kit achteraan
- Een paar open dragpipe uitlaten voor als ik er zin in heb

- Mikuni HSR42 High Performance carb i.p.v. de originele Keihin CV40
Al met al ben ik van de originele kleine 60PK naar een dikke 80PK geëvolueerd, met een uitstekende response op het gashendel.
200PK autootjes hebben het moeilijk om bij te blijven bij het optrekken, en dat voor een 370kg zware 'logge' Harley...
De Intruder 1400:
De Softail Heritage Classic:
Graag had ik er nog een 1550, 1650 of 1800cc 'big bore' kit op gehad maar gezien de kostprijs zal dat nog niet zo snel gebeuren...