Het brommer topic.

Uhm nee.
Ik weet niet waar je die ongein vandaan hebt?

bij een warmloper smelt de zuiger heel even in de cillinder en word losgerukt
loeser.gif
.
dat van mij was geen vastlopertje, het was een zuigerring die faalde.

Stoer hoor gelijk met een faal logo ;)

Als je dan toch een echte vent ben, kan je ook wel gelijk de bron hier neerzetten lijkt me.
Ach, voorlopig heb je flink lopen miepen in dit topic, lekker de discussie gezocht maar nog geen keer met een fatsoenlijk antwoord gekomen.

Stoer hoor gelijk met een faal logo ;)
Jep, speciaal voor jouw, omdat jij het bent ;).

Ach, voorlopig heb je flink lopen miepen in dit topic, lekker de discussie gezocht maar nog geen keer met een fatsoenlijk antwoord gekomen.

Ik verplicht je niet om er op in te gaan, ik zeg wat ik te zeggen heb, en als jij het leuk vind om daarop in te gaan moet je dat vooral doen, en achteraf niet gaan zeiken over die bullshit.

blegger vandaag mn brommer bij iemand moeten neerplanten omdat de bougie zeiknat was geworden en hij dus zeer vreemd begin te lopen.
het bleef maar regenen dus maar even pa opgebeld offie langs kon komen.
morgen ochtend even bij die mensen ophalen.

nog steeds gek*** met mn tomos.
blok gaat er nu ondervandaan en cillinder opnieuw erop en ben bang dat de voet niet helemaal recht is.
zoiezo het membraam eens nakijken, ben bang dat daar wat siliconepakking in zit/bijgedropen is bij het erop zetten.
vering is ook lek, keringen zijn lek even een settje nieuwe en jawel hoor aleen orginele te krijgen en die zijn maar liefst 28 euro,s per paar :shock:.
uitlaat knetterd als losgelaten duvel dus daar gaat ook een vooral stillere maar ook iets duurdere en wat snellere onder.
ook even kijken naar een eurobegrenzer voor de wouten als de vakantie weer af is gelopen.(staan ze er altijd met hun rollerbankie)

voorrem is ook lek en achterrem doet het ook voor geen meter meer, kortom tijd op eens flink te gaan klussen :banana:.

Uhm nee.
Ik weet niet waar je die ongein vandaan hebt?

Een warmloper is wel degelijk een lichte vorm van een vastloper,
even een kleine uitleg.

Een warm of vastloper komt voort uit het feit dat er te weinig warmte word afgevoerd via de normale weg, hetzij omdat de smering wegvalt, hetzij omdat hij niet of minder goed koelt. Ook kan een vastloper te maken hebben met een circlip(piston pen veer) die niet goed vast zit en loskomt, een membraam wat scheurt en zijn afgescheurde delen in de cilinder pompt, een zuiger veer die breekt( is meestal ook toe te schrijven aan een te heet geworden setje)

Het principe warm of vastloper is meer een algemene term om een aantal oorzaken die gerelateerd aan de cilinder zijn te omschrijven.

Bij een warmloper of vastloper is het meestal het geval dat de zuiger te heet word , deze zet dan in verhouding tot de zuigerwand teveel uit en "loopt vast" in de cilinder, als een bromfiets te weinig olie krijgt word dit effect versneld, niet alleen omdat de smering wegvalt en dus ook meteen de koelende werking van de olie, iedereen die beweert dat olie alleen voor smering is heeft het verkeerd het koelt ook.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik probeer uit te leggen.

Ik verplicht je niet om er op in te gaan, ik zeg wat ik te zeggen heb, en als jij het leuk vind om daarop in te gaan moet je dat vooral doen, en achteraf niet gaan zeiken over die bullshit.

Jij begrijpt dus volkomen wat het nut van een forum is?
Alles wat je plaatst, kan op gereageerd worden, niet gaan miepen dat erop gereageerd wordt.

@Driftingmenace80 ( Lodewijk toch?, Solow op TG?)
Bedankt, daar mag onze zeer wijze Dennis W een voorbeeld aan nemen, kennis delen op forums:D

politie,s worden ook slimmer.
en choken gaat na het maken van een choke begrenzer ook niet geweldig meer (wat nu het geval is).
nu haal ik de choke los en gat opvullen met metaalijm en dan weer uitboren op de juiste stationair.

Een eurobegrenser is in veel gevallen de beste keuze , goedkoop en via diverse aanbieders op mp erg proffesioneel ingebouwd. enige nadeel vind ik wel dat je altijd met een jack plug moet werken, zou mooier zijn als je iets hebt wat minder opvalt dan een "koptelefoon aansluiting".
Agenten zijn ook niet dom en weten ook precies wat er wel en niet te koop is aan begrenseraparatuur.
officieel is een toerental of vermogens begrenser verboden, alleen een mechanische begrensing die die niet van buitenaf te bedienen is mag weer wel.

Op het moment ben ik een begrenser aan het ontwikkelen die werkt via de remlicht schakelaars en een 3de knop om hem in te schakelen, heel simpel gezegd je knijpt beide remmen in en drukt op een knop in op of naast je gashandel(of een lichtschakelaar) op het moment dat je de beide remmen inknijpt en op de knop drukt word de begrenser geactiveerd,deze is daarna alleen weer te deactiveren als je dezelfde handeling opnieuw verricht, erg onwaarschijnlijk dat een agent beide remmen inknijpt en je licht bijv aanzet in 1 handeling.

Jij begrijpt dus volkomen wat het nut van een forum is?
Alles wat je plaatst, kan op gereageerd worden, niet gaan miepen dat erop gereageerd wordt.

Jij zit te zeuren dat ik de hele tijd de discussie zoek...

Bedankt, daar mag onze zeer wijze Dennis W een voorbeeld aan nemen, kennis delen op forums:D

Waarom zou ik mijn kennis delen met een een of andere zak die een beetje stoer mijn "kennis" ongein staat te noemen.
Vraag voortaan maar even of ik het kan "toelichten" ipv. het zo maar even ongein te noemen, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik weet al precies wat voor mannetje je bent, ik noem jouw toch ook geen zak ofzo?

Veel plezier met je gedrag, op de diverse brommerfora ben je natuurlijk niet stoer genoeg.

Ik weet al precies wat voor mannetje je bent, ik noem jouw toch ook geen zak ofzo?
Bij deze: Gefeliciteerd :thumbsup:
Je mag mij noemen wat je wilt, dit is het 'grote' internet, jij kent mij niet, ik ken jou niet en laten we het daar maar bij houden want ik heb geen behoefte aan dat gezeik van jou de hele tijd, rot toch op man we weten nu onderhand wel dat je zo super stoer ben met je gezeik... je schiet er uiteindelijk toch niks mee op.
Veel plezier met je gedrag, op de diverse brommerfora ben je natuurlijk niet stoer genoeg.

Op die brommerforums zitten alleen lui die advies geven op basis van wat ze van anderen gehoord hebben, zonder (het onderdeel) zelf te testen.
ik heb een aantal keer rondgeneusd, maar verder sta ik nergens (op een brommerfora) geregistreerd als een lid, en ook hier heb ik geen behoefte aan.

Laatst bewerkt:
Een eurobegrenser is in veel gevallen de beste keuze , goedkoop en via diverse aanbieders op mp erg proffesioneel ingebouwd. enige nadeel vind ik wel dat je altijd met een jack plug moet werken, zou mooier zijn als je iets hebt wat minder opvalt dan een "koptelefoon aansluiting".
Agenten zijn ook niet dom en weten ook precies wat er wel en niet te koop is aan begrenseraparatuur.
officieel is een toerental of vermogens begrenser verboden, alleen een mechanische begrensing die die niet van buitenaf te bedienen is mag weer wel.

Op het moment ben ik een begrenser aan het ontwikkelen die werkt via de remlicht schakelaars en een 3de knop om hem in te schakelen, heel simpel gezegd je knijpt beide remmen in en drukt op een knop in op of naast je gashandel(of een lichtschakelaar) op het moment dat je de beide remmen inknijpt en op de knop drukt word de begrenser geactiveerd,deze is daarna alleen weer te deactiveren als je dezelfde handeling opnieuw verricht, erg onwaarschijnlijk dat een agent beide remmen inknijpt en je licht bijv aanzet in 1 handeling.

dat is idd een geweldige begrenzer!
hoelang ben je nog bezig met de ''ontwikkeling''?

alsie af is ben ik de eerste die hem koopt! ;).'
maar is hij te gebruiken in elk soort kabelboom of...

[mod]Heren Mark300 en Dennis.W, ik begrijp dat het testosterongehalte onder de 17 jarige hoog is maar als jullie elkaar niet met respect kunnen behandelen ga ik me er ook mee bemoeien. Laat het niet zover komen aub.[/mod]

volgende week di komt mn nieuwe uitlaatje binnen.
technigas next R.

mischien dat ik mn tomos te koop zet en voor iets klijner kies.
ook voor politie in de wat grotere stad waar ik volgend jaar naar school ga, ik had verhalen gehoord dat politie je snelle uitlaat onder je brommer vandaan haalt op de rollerbank :confused:.

en kom je met alleen een begrenzer wel fatsoenlijk enkele keren zonder argwaan te wekken met 70cc over de bank?

en kom je met alleen een begrenzer wel fatsoenlijk enkele keren zonder argwaan te wekken met 70cc over de bank?

de politie hoord dat wel als je een toerenbegrenzer erop hebt, en als je zegt van niet dan halen ze heel je brommer uit elkaar,net zolang totdat ze hem gevonden hebben ,de politie :snipersmile:

ik denk gewoon een leuk snor vespatje die 30 loopt en mn tomos voor de kranten en naar de club.
zuipt ook 3x niets die vespa,s.
mijn broer heeft er ook 1 een snor met een bromvertanding erin.
loopt 55 en is 1x zo zuinig ongeveer als mijn brommer.
ja is wel 2 verzekeringen, maar boete,s of je brommer kwijt is erger.

dus jij wilt 2 brommer's, 2 maal onderhoud,2 maal zoveel plek in de schuur. jongeman neem 1 brommer en doe niet stoer.dan kan je net zo goed een gilera citta nemen, en een toerenbegrenzer horen ze snel en dan gaat die mee voor technisch controle.

@drestar, dat is niet altijd waar. soms staat die er een paar weken en hebben ze er niks aan gedaan. Alleen om je bang te maken of dat ze er geen intressese voor hebben(waarom ze hem dan in beslag nemen voor technisch controle vraag ik me ook af).

Ze doen nooit ter plekke een motorisch onderdeel eraf halen zoals een uitlaat of een carburateur. Ze doen wel is een kapje erafschroeven opzoek naar een begrenzer als ze merken dat er iets niet in de haak is.

@wilbert,
voor welke brommer is die next r?

Tim

Back