Het brommer topic.

Hey

Hij is van een oud vrouwtje geweest, die is er mee gevallen en toen heeft ze hem aan de kant gezet voor zo'n 3 jaar.

We hebben gisteren een auto accu eraan gehangen, en daarmee startte hij weer. Maar hij sloeg pas aan toen de startmoter even op volle toeren liep.
Lijkt me dan toch dat de cdi niet 100% meer is, aangezien deze de vonk regelt.

Groeten

neen, zoals ik al zei, cdi/bobine gaat niet zomaar kapot, en als hij kapot is heb je helemaal geen vonk meer.

al een nieuwe bougiedop geprobeert? die krengen kosten toch geen drol.
slechte massa misshien? schuur de contactpuntjes even op en controleer op draadbreuken, evt. nieuwe massadraad aanleggen.

een autoaccu aansluiten is iig. geen goed idee, dan weet je zeker dat je de boel naar de teering helpt, koop gewoon een brommer/scooter accu, dan weet je zeker dat je goed spul heb.
je moet er niet zomaar op los beunen en zomaar vanuit het niets zeggen dat je cdi aan stront is, dus schuur nu eerst maar even die contactpuntjes op.

Laatst bewerkt:
je moet er niet zomaar op los beunen en zomaar vanuit het niets zeggen dat je cdi aan stront is, dus schuur nu eerst maar even die contactpuntjes op.

Over beunen gesproken...Een 4-taktscooter met contactpuntjes?? :confused:

En contactpuntjes mag je niet opschuren, dan zijn ze gelijk naar de klote!!

die van je draden van de ontsteking naar de bobine (massa etc.), deze kunnen nog wel eens gaan roesten en dan maken ze niet goed contact.

Stekkers noemen ze dat...

Die zijn allemaal al nagekeken en waar nodig met contactspray netjes schoon gemaakt, dat is 1 van de 1e dingen die ik doe als ik electrische storing vermoed!

Sorry, verkeerde woord.

Ik denk slechte massa, massakabel doormeten, frame en oogje van de kabel een beetje opschuren, evt. een extra massa aanleggen.

Stekkers noemen ze dat...

Die zijn allemaal al nagekeken en waar nodig met contactspray netjes schoon gemaakt, dat is 1 van de 1e dingen die ik doe als ik electrische storing vermoed!

een bout door een oogje op je blok is niet echt een stekker, contactspray kun je beter achterwege laten.

maarja, als je geen hulp wil kun je dat wel gewoon zeggen hoor...

Nogmaals, schuurpapier en elektriciteit horen niet bij elkaar!

voor de rest, lees vorige post!

sorry, ik had gefaald met posten, per ongeluk 2 keer iets wat ik wilde zeggen maar beide anders gezegd.

maar als jij met verotte stekkers rond wil rijden die weinig contact maken dan... succes met je babi pangang scooter meneer de professional!

Edit: Gerapporteerd als troll!

mensen die helpen worden tegenwoordig gezien als trollen, gezellig.

ben vandaag even bij Jos Dijkman geweest en heb wat inkopen gedaan, ze hadden een paar dingen niet op voorraad dus ik zal over een paar weken weer terug.

Carterpakking, een fatsoenlijke ketting, nieuwe achterwiel lagers en wat blokolie.

SDC11150.jpg

dat maakt geen #$^$#@# uit of je een auto of scooter accu neemt.
allemaal 12V een scooter accu is alleen maar minder ampere,s

een auto accu heeft dusdanig hoge Ah (ampére-uur) tov. een scooter accu dat het flinke schade kan opleveren.

Laatst bewerkt:
hahaha, van ampere kan je brommer niet kapot gaan hoor.
volgens mij moet jij nog iets aan je electra kennis doen.
ampere is gewoon de inhoud van de accu, en volt kun je vergelijken met de druk die erop staat.
meer volt (bijvoorbeeld een accu van een trekker 24v) zou idd alles kapot maken maar als zet je er een accu van 100000 ampere op het maakt niets uit het blijft 12 volt alleen zal het heel wat eeuwen duren voordatie leeg is.

Ach wat maakt het uit....:P Maar markjuhhh, post ff je probleem op scooterfreaks;) Daar zijn meer mensen die er verstand van hebben... Succes ermee!

[mod]

Heren, vanaf nu ONTOPIC, geen trollen, of sfeermakerij, Zo wel, dan er gaan er een paar op de bank!
Stelletje kleuters!

Oh ja , let even op je taal gebruik..
[/mod]

mvrg: Emil

Ander uitlaatje, Metrakit RK, heeft een maat van me gekregen voor niks, en ik heb de uitlaat voor hem aangepast, maar hij is te lui om de brommer af te stellen en dus heb ik de uitlaat maar aan mijzelf toegeëigend, ik heb het er even snel gemonteerd met wat tie-raps en toen even een stukje gereden, voelbaar meer vermogen en een vloeiendere powerband (geen dip meer bij 6K) tov. van mijn thrower hij heeft nu ongeveer een 10-15km/h hogere top.
Ik zal morgen even wat ophangbeugels maken zodat het fatsoenlijk vastzit.

SDC11179.jpg

SDC11181.jpg

Ik had vanochtend nog een nieuwe carterpakking en achterwiellagers gemonteerd, dus geen olielekken en gekraak van versleten achterwiellagers meer :) .

SDC11161.jpg

SDC11163.jpg

Ik wilde ook nog even mijn remschijf eraf halen zodat ik de velg mooi kon poetsen, dit heb ik toch maar achterwege gelaten om deze reden:

SDC11164.jpg

hoe haal jij zulke inbussjes los dan?
ik hoop niet met die sleutel die erbij ligt en dan ook over die manier?

ik gebruik altijd zon dingetje, weinig kan dat je een inbus kapot draai (tenminste ik neem aan dat dat het geval is?)

deze sleutel:

t%20greep%20inbus.jpg

hoe haal jij zulke inbussjes los dan?
ik hoop niet met die sleutel die erbij ligt en dan ook over die manier?

ik gebruik altijd zon dingetje, weinig kan dat je een inbus kapot draai (tenminste ik neem aan dat dat het geval is?)

deze sleutel:

http://www.hetkluspunt.be/files/modules/products/541/t greep inbus.jpg

Heb zo'n inklapbaar setje uitmekaar gedraaid.
En die bout zit kneiter strak dus ik heb een schroevendraaiertje door het gat gedaan en zette wat kracht, had geen nut.
daarna heb ik maar als een gek aan dat ding lopen roppen en toen brak ie :banana::banana: .
Schroevendraaier is trouwens krom nu.

en nee, ik ben totaal geen beunhaas:

SDC11182.jpg

SDC11184.jpg

Dennis .

Even wat info voor je .
Een 12 volt accu hoe groot ook zal nooit een scooter cdi slopen .
Een 12 volt accu levert stroom wat gevraagd word ,of de accu nu 6 of 60 ah is .
Hij gaat niet meer stroom leveren omdat hij dat kan .
Een stopcontact kan veel stoom leveren maar levert alleen wat er gevraagd word .
Je zou onder erg vreemde omstandigheden de elektronica kunnen slopen door tijdens het starten de accu te ontkoppelen van je bedrading/startkabels.
Door de plotselinge onderbreking KUN je een inductie spanning opwekken die de elektronica sloopt .

En je probeert nooit een binnenzeskant bout los te draaien met een bolkop sleutel ,daarvoor is hij niet bedoelt .
Die is alleen voor het verder in of uitdraaien van een bout .

Groeten Wiebe.

Back