Het brommer topic.

tja,

Klopt het trouwens, dat als ik er 70-80cc onder ga doen, dat ik er op kan wachten dat mijn krukas kapot gaat?

Las veel verhalen dat die niet al teveel zouden kunnen hebben?

Die kans is uiteraard wel groter dan dat je met een 50cc rijd.
Maar opzich als jij een niet al te snelle 70cc koopt hoeft er niet perse iets mis te gaan. Ga jij met een metrakit of iets dergelijks snels rijden met een standaard krukas, ja dan vraag je wel om schade;)

Maar opzich als jij een niet al te snelle 70cc koopt hoeft er niet perse iets mis te gaan. Ga jij met een metrakit of iets dergelijks snels rijden met een standaard krukas, ja dan vraag je wel om schade;)

tnx en wat valt dan onder niet te snelle 70cc?
DR?

DR en Airsall zijn wel snel maar in vergelijking met top merken zoals pollini en marlossi zal het inderdaad wat minder presteren. Maar voor de rest zijn het prima snelle cillindertjes.

Ondertussen mijn brommer goed aan het lopen gekregen met mn DR 70. Moet alleen nog de juiste sproeier zoeken aangezien dat hij onderin toeren niet heel geweldig op het gas reageerd. Maar voor de rest prima cillindertje met volgensmij voldoende vermogen.

Grt wilbert

En weet je er ook eentje van een wat mindere prijs, moet ook wel leuk blijven en met zo cilinder word het wel erg gek..

Sorry, goed spul kost nou eenmaal best veel!
Maaar, eenmaal op je brommer geschroefd zul je er wel blij mee zijn ;)

Metrakit is failliet, niet doen.
probeer later maar eens even aan zuigerveren te komen als ze toe zijn aan vervaning.

tja,

Klopt het trouwens, dat als ik er 70-80cc onder ga doen, dat ik er op kan wachten dat mijn krukas kapot gaat?

Las veel verhalen dat die niet al teveel zouden kunnen hebben?

De kans is ZEER groot dat je krukas afbreekt, en waarschijnlijk is dan niet alleen je krukas kapot!!
Gewoon de goedkope van doppler erin doen, prima asje.

DR en Airsal zijn laagtoerig, en echt niet ''snel''.
Een goede 50cc cilinder (bijvoorbeeld malossi MHR speed 50cc) die blaast een DR70 gewoon schijt. Maargoed, als je niet al te veel geld wilt uitgeven en toch wat sneller wilt optrekken enzo is een DR70 / airsal 70 een prima cilindertje.
Maar je moet niet denken dat je dan een wheeliemonster krijgt wat niet meer te houden is;)

@ Dennis.w:

Die kans dat je krukas breekt is niet ZEER groot. Als jij gewoon een niet al te snel cilindertje erop schroeft, en je maakt niet al te veel toeren zal het prima gaan. De kans dat hij breekt bestaat uiteraard wel, maar je moet er gewoon geen gekke dingen mee doen. De kans dat het gebeurt is er natuurlijk wel, dus moet je ook niet raar op kijken als je asje wel breekt.

Metrakit is failliet, niet doen.
probeer later maar eens even aan zuigerveren te komen als ze toe zijn aan vervaning.

Bij zuigerveren maakt het merk niet uit, wel de maat!
Zuigerveren van merk X kan je dus prima op een zuiger van merk Y plaatsen!

Ik heb de DR70 ook op mn neos gehad met std krukas en nooit problemen gehad! Na de DR70 is er een malossi sport 70 op gegaan en ook die heeft de as zonder problemen overleefd!
Dat de standaard krukas niet tegen een 70cc kan is gewoon een verkooptrucje om iedereen een andere krukas te verkopen!

Groeten

@ Dennis.w:

Die kans dat je krukas breekt is niet ZEER groot. Als jij gewoon een niet al te snel cilindertje erop schroeft, en je maakt niet al te veel toeren zal het prima gaan. De kans dat hij breekt bestaat uiteraard wel, maar je moet er gewoon geen gekke dingen mee doen. De kans dat het gebeurt is er natuurlijk wel, dus moet je ook niet raar op kijken als je asje wel breekt.

Ik heb de DR70 ook op mn neos gehad met std krukas en nooit problemen gehad! Na de DR70 is er een malossi sport 70 op gegaan en ook die heeft de as zonder problemen overleefd!
Dat de standaard krukas niet tegen een 70cc kan is gewoon een verkooptrucje om iedereen een andere krukas te verkopen!

Groeten

Ik heb zat krukassen gezien van am6 die gewoon met een dr70 of een snelle 50 gewoon afbreken aan de ontstekings kant.

Op een aantal scooter blokken kan het makkelijk inderdaad, maar Minarelli scooter blok (horizontaal) heeft een andere krukas dan een am6, de blokken zijn totaal NIET hetzelfde! de krukas van een am6 is aan de ontstekingskant is gewoon te zwak voor een 70cc.

Bij zuigerveren maakt het merk niet uit, wel de maat!
Zuigerveren van merk X kan je dus prima op een zuiger van merk Y plaatsen!

Veel plezier met het vinden van de juiste maat...
Ach ja, dat jij met een bijmekaargebeunde bamibal wil rijden is jou keuze.

Gewoon een brommerzaak binnenlopen met de zuiger...

Als het lijkt dat het "past" betekent betekent niet dat het goed is.
Je zit niet alleen met de buitendiameter van de zuigerveer, maar ook met de binnendiameter en de dikte.

En neem maar van mij aan dat als het niet goed is dat het dan kapot gaat.
Ik heb nog wel foto's...

Als het lijkt dat het "past" betekent betekent niet dat het goed is.
Je zit niet alleen met de buitendiameter van de zuigerveer, maar ook met de binnendiameter en de dikte.

Vandaar dat ik ook zeg dat je je zuiger mee moet nemen! Een goede bromfietszaak MEET dan de zuiger en evt de resten van de oude zuigerveren!

Dan laat je ze toch gewoon bestellen? Zoveel moeite is dat dan ook weer niet, of je moet absoluut geen geduld hebben...

Back