Het grote FPV (First person view) draadje.

Hey Menno,

dat is exact dezelfde als de mijne die nu op de post zou moeten zijn... Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en zal hopelijk ook snel mijn ervaringen kunnen delen...

groetjes,

Davy

Tis een mooi setje dacht ik, echt plug en play.
Ik kreeg hem binnen en gelijk alle stekkers erin en alles deed het gelijk.

Oei BS OSD. Sander noemde hem al BullShit OSD :rolleyes:

Ik ken hem verder niet.

Je kunt prima vooruit met het setje, al begin je je redelijk snel te ergeren aan de kwaliteit van de CCD killer cam. Hoe dan ook blijf je maar kl*ten met de focus. Het lijtk alsof het gewoon niet scherper wil.
Wel doet hij het goed als het wat donker begint te worden. Dan word ie gewoon zwart wit en kun je nog lekker even doorvliegen.

Verder heb ik ook vaak problemen met de passing van een Fatshark. Ik wil hem nog wel eens ruilen met een vriend, om de brillen keer op keer te vergelijken.
Echter blijf ik maar aankloten met die schuifjes op de voorkant. Ook komen de glaasjes wel heel dicht op je oogbal waardoor ze gauw beslaan.
Ik vind het niks! natuurlijk zijn er veel mensen ontzettend tevreden mee. ik denk dta het inderdaad te maken heeft met de vorm van je hoofd. Het is gewoon niet anders.

Pino, zorg dat de GPS ver van jou videozender af zit. Verder moet hij een vrij zicht naar boven hebben. Hij mag best onder schuim, alleen word de gevoeligheid van de GPS ontvanger minder. Dit is eigenlijk alleen merkbaar bij veel bewolking boven je. én bewolking, én schuim. Tmaakt ut niet beter bij een 5Hz GPS.
Verder nooit problemen met een 5Hz GPS:), ik gebruik hem al een goed lange tijd.

Hallo Rasmus

De OSD is de BSII OSD, dus mischien hebben ze de foutjes er wat uitgehaald. Als ik met het vliegtuig door de tuin ren met bril op ( de buren snappen er niks van) Geeft hij de snelheid en hoogt vrij schier aan
Maar als mijn zender er weer is zal ik het wel even laten weten

Ah ik heb verder geen mening over de BSII hoor. Ik ken hem verder niet,m dus oordeel er niet over. Ik hoor er alleen zo nu en dan wat over:P.

prima! en erg leuk dat er weer een FPV vlieger bij komt! super! heel veel plezier, en ben benieuwd naar je eerste video's:)!

Kijk is wat ik heb gebouwd.

IMG_0001-1.jpg

Zelf het bordje gesoldeerd.

IMG_0003-1.jpg

En nog een plaatje.

IMG_0004.jpg

Morgen de maiden :)
Je leert wel goed solderen met zo'n quad copter.
Eerst hier goed mee oefenen en daarna fpv spullen erop maken. Ga deze gebruiken voor de lol en om mooie beelden mee te schieten met behulp van de Kodak ZX1 camera.

mvg Hugo Janse

Ik heb verder geen ervaring met de bs osd hoorde ooit van sander met een plaatje erbij dat de stroomshunt een beetje mager is dus gewoon onder de 30????amps houden .[dat was een dun draadje]

De bevrc osd valt na het hier horen van het heet worden al af ,ik houd maar van een paar dingen die heet moeten worden en een osd hoort daar niet in thuis hihi.

Dus zat te denken om een bs erbij te nemen .

Verder vind je op rcgroups niks in de normale dagelijkse draadje over bs en remzibi??
Dus ramsus hoe is de remsibi/bezi???

Groeten Wiebe.

Ziet er heel goed uit Hugo!

Nu hopen dat jij er meer plezier van hebt dan ik!
Heb je de atmega zelf geprogrammeerd, of was dit al gedaan? Super:).

Ik heb heel veel schik met de Remzibi. Hij word redelijk warm, maar heb nog nooit last gehad van teveel hitte. Ook wanneer de OSD is ingebouwd en nauwlijks koeling krijgt.
De OSD heeft al in ontzettend veel kistjes gezeten, en nog nooit enige blijk van storing.
Hij is nauwkeurig, ziet er perfect uit "under the hood" en is heel gemakkelijk uit te breiden.
Zijn er vragen dan zullen je die binnen een 2 uur uitgelegd zijn.

Tsjah, eenmaal Remzibi, altijd Remzibi zeg ik dan maar:mrgreen:.

Al word een EZOSD minder warm, en werkt o-zo-fijn- met die buttons op de zeikant......Ik vind hem wel behoorlijk groot..

Ach, alles zo z'n voordeel en nadeel.

En het vliegt.

Vanochtend eerste 2 accu's leeg gevlogen. Ging al erg goed moet ik zeggen, ik had verwacht dat het een stuk moeilijker zou zijn. Alleen de orientatie als je niet recht erachter staat is nog een probleem. Maar voor de eerste paar accu's ben ik erg tevreden.

Dat jullie als steevaste fpv vliegers nog niet met de inverted vee vliegen? RC Groups - View Single Post - Build your own TX antenna for FPV
Dan heb je toch helemaal geen last met de antenne plaatsing?

Nee, da's zoiets waar je feitelijk een spectrum analyzer met tracking generator en VSWR meetbrug voor nodig hebt. Anders is de eigenresonantie en daarmee de efficientie van een dergelijke antenna geheel afhankelijk van de toleranties tijdens de opbouw en de gebruikte materialen. Je kan er zo 200MHz naast zitten en dan kan je netozgoed op goed geluk, of met je ogen dicht, een stuk netsnoer op lengte afknippen en eraan solderen, antenne's zijn kritisch, tenminste als je 't goed wilt doen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Toch vind ik het een goede oplossing van marco zodat je overal je antenne kunt plaatsen.

Misschien iets voor EZ om zoiets te produceren voor de zender kant.
Vooral omdat het zo moeilijk is om een geijkte antenne te maken.

Hugy hoeveel heeft het mainboard nu gekost?
En welke sensoren zitten er op 3axis gyro en en en?

Hugy hoeveel heeft het mainboard nu gekost?
En welke sensoren zitten er op 3axis gyro en en en?

Mainboard was 25 euro. Daar moet je dan zelf 3 gyro's uit de hk401b op solderen. Deze zijn 13 dollar per stuk.
Frame kost 50 euro.
en motoren en regelaars rond de 80.
propellers zijn 4 voor 10 euro.
En nog wat klein deel voor 50 euro.

Dus totaal rond de 250-300 euro.

Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben hoe stabiel hij is. Ik heb zelf nog nooit een heli gevlogen en heb 2 accu's lang gewoon staan hoveren. Dus als je een beetje handig bent zet je hem redelijk snel in elkaar.

En dan te bedenken dat ik hier een kant en klare Quad verkocht, uhh zonder moederboard voor 130 euro.

"Heb je de atmega zelf geprogrammeerd, of was dit al gedaan?"

?:)

Atmega was al geprogrammeerd.
Als jij nou iets eerder was geweest met het verkopen van je quad :P
Ik had toen net al alles in bestelling staan.

Back