Het grote FPV (First person view) draadje.

Maar eens een nieuwe ontvanger gekocht. Multiplex rx9 synth, dezelfde als trappy gebruikte voordat hij overstapte op uhf. Dus zal wel goed zijn.

KK of MK zijn wel twee hele verschillende platforms.
KK is een super leuk ding voor weinig geld. Vliegt ook nog eens erg goed.
MK is een stuk veelzijdiger, je kunt er meer mee (gps, navigatie, pitch & roll gecompenseerde camera mounts, etc).
Of je gaat voor de nog duurdere MD... Maar dan moet je zo'n 25.000+ euries meebrengen... :eek:

Ik weet dat het 2 hele verschillende quad copters zijn. Maar omdat remy al een kk multicopter heeft gehad is dit wel een hele grote stap.

haha geweldig :mrgreen:!

Ah de MK is er nog niet, heb er wel eens plannen mee. Alleen word het dan een Hexa.
maargoed, alles wat ik wil is een DEGELIJKE quad. Ik kan wel weer wat bouwen, maar denk dat ik eens op pad ga voor iets enom degelijks. De Microkopters zijn dat ook, alhoewel de KK's dat geloof ik ook zijn als ik dat filmpje van Warthoxx mag geloven:).
Zal ik dan gewoon domme pech hebben gehad? Wie weet.

Schijnbaar hebben mijn ongelukjes een naam gekregen "the flip of death" :|....

bedankt Pirelly voor je heldere uitleg. We houden het eens in de gaten:).

( btw, nu bezig met het filmpje van de 4 de ( uhh de 3,5ste) meeting..Wat een werk:()

Hij staat ook al in de 4de meeting draad:

OWLiumqLQbU[/media] - 3,5ste meeting

Remy,

(Weer een ) Gaaf filmpje ! goed dat er niets stuk gegaan was bij de midair :-)

Was dit een "echte" meeting? in nederland zo te zien?
In denk dat het een eindje rijden is maar lijkt me leuk om een keer life te zien wat
jullie doen en laten... :-)

Of moet ik proberen weer een meeting op onze club te organiseren ?

groeten

FRank

Laatst bewerkt door een moderator:
haha Dank, frank!

De meeting was even snel tussendoor geplant. Hugy had het plan de meeting 9 Oktober te houden, maar wegens omstandigheden kon dit niet door gaan. Ik heb toen een voorstel gedaan hier in Weurt.
Houd de andere draadjes even goed in de gaten!

Mocht de meeting aan de andere kant van NL zijn dan denk ik dat ik het die keer laat gaan. Midden Nederland is nog te doen, maar verder dan dat zit er even niet meer in voor mij.

Misschien tot bij de 4de meeting!

HEEL erg gaaf filmpje hoor :D

Elke keer als ik het zie, gaat het weer kriebelen!!!

Maar voorlopig hou ik het wel bij kijken en kriebelen....

Gaaf filmpje van die 3,5 meeting zeg.

Ik zit nog te wachten op mijn spullen (servo's microfoon) zodat ik de boel eens kan gaan uitproberen.

Gisteren kwam mijn camera binnen. Het is een ccd 540 TVL op 12 V.
Nu kan mijn video zender 6 - 12 volt hebben. ( Fatshark 10 mW ).
Kan ik gewoon een 3s lipo nemen en een T stekker gebruiken zodat ik zowel de video zender en de camera van stroom kan voorzien?

groet,
takeoff

Kan ik gewoon een 3s lipo nemen en een T stekker gebruiken zodat ik zowel de video zender en de camera van stroom kan voorzien?

groet,
takeoff

Ja, dat kan, maar je kan beter wat meer moeite doen om interferentie (strepen door je beeld) van de ESC te voorkomen als je e.e.a. op je vliegaccu wilt aansluiten. In onderstaande post leg ik uit hoe en wat:

RC Groups - View Single Post - Battery Strategies

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Oke dankje , Ik was alleen van plan de camera en tx op 1 (3s) accu aan te sluiten. Maar camera en tx aan de vliegaccu dat is nog chic'er!

ik neem aan dat deze electr. condensator ook voldoet voor 3s lipo?

Radiale elco staand 16/20V 1000µF

Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mm
Nominale spanning: 16/20 V
RM:5mm
Conform RoHS:Ja

groet,
Takeoff.
Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mm
Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mmNominale spanning:16/20 VElektr. capaciteit:1000 µFRM:5 mmConform RoHS:Ja
Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mmNominale spanning:16/20 VElektr. capaciteit:1000 µFRM:5 mmConform RoHS:Ja

Oke dankje , Ik was alleen van plan de camera en tx op 1 (3s) accu aan te sluiten. Maar camera en tx aan de vliegaccu dat is nog chic'er!

ik neem aan dat deze electr. condensator ook voldoet voor 3s lipo?

Radiale elco staand 16/20V 1000µF

Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mm
Nominale spanning: 16/20 V
RM:5mm
Conform RoHS:Ja

groet,
Takeoff.
Afm.Ø x h) 10 mm x 20 mm

Prima, ferrietring kan feitelijk ieder type zijn, zorg alleen dat hij niet te groot en te zwaar is of te klein zodat er niet genoeg draad doorheen gewonden kan worden.

lc_filter_finished.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Niet mijn smaak en wellicht is het de foto, maar fpv staat niet in het midden.

Dat is ook het mooie van de hobby dat we allemaal een andere smaak hebben, het zou wel heel eentonig worden als we allemaal ....
En ja het is de foto...FPV staat in het midden

Verder is het een super bril kan niet anders zeggen.
In combinatie met een door Sander aangeprezen Cam is het daadwerkelijk "super" kijken.
En daar draait het om, de stickers zijn voor de fun :D

Back