Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik weet eindelijk hoe ik een filmpje op HD ge-upload (echt nederlands woord onbreekt) krijg.

Heb de link in mijn vorige film post aangepast.

Vraagje. Is het voor een FPV vlieger leuk om het gehele filmpje te bekijken of zoals nu enkele highlights? Wat is jullie voorkeur ?

Originele film is bijna 16 min. maar kun je goed zien hoe ik aan het "sodemieteren" ben.

p.s. leuke discussie over do's and don'ts
For the last time ... - RC Groups

Als Rookie vind ik het na 10 filmpjes wel leuk geweest met al die landschappen en stunts. Ik kijk nu nog echt alleen de highlights of de punten die de maker al heeft opgegeven als bekijkenswaardig. Wat ik zelf liever meer zie (en dat zie je te weinig) is even een shot van de vlieger cq vertrekplaats en wat ook steeds meer geskipt wordt, de landing.

Helemaal mee eens. als ik iemands zijn filmpje bekijk is het 9 van de 10 keer kijken naar het begin, wat geskip in het midden, en natuurlijk de landing :mrgreen:
Vaak zie je al snel genoeg of dat je misselijk van de beelden word of niet:)

Mensen hun eerste filmpje kijk ik wel af hoor;)..

Ik heb ook een upgrade gedaan.
Kijk en huiver

De standaard antenne is eraf
Deze zelfgemaakte antenne komt uit Amerika gemaakt door iemand van RC groups
De zender is helemaal naar achteren verplaatst
De EZosd zit nu op de plek waar de zender zat.
In de cockpit zijn alle servo , stroom draden vastgelijmd met hete lijm

Ik heb nog geen proefvlucht kunnen maken maar ik merk wel dat de zender minder warm wordt.

IMG431.JPG

Alle draaden zijn nu vastgezet met bandjes en hete lijm.

IMG432.JPG

Laatst bewerkt:
Roel, netjes:).

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Inverted Vee!

Ik heb deze ook al eerder genoemd, maar volgens Sander kan je net zo goed een stuk touw eraan knopen als deze niet is ingeregeld. Ben dus benieuwd naar jouw ervaring, daar ik nog geen ontvangst probelemen heb gehad (op de korte stukjes van mij).

Het was uiteindelijk ook jou voorzet Marco
Ik ben ook nieuwsgierig.

Wat mij gelijk opviel thuis is dat ik veel minder storing had dan normaal.
Zoals je weet zijn er thuis altijd veel storingen door apparatuur wat er rondom in huis aanstaat.

Dit leek veel minder te zijn ook de zender werd niet zo snel heet als anders.

Als ik nu een FPV maatje in de buurt had dan had hij nu al gevlogen.
Helaas. Misschien vanavond ff.

Zo niet dan ga ik nog een servo onder de Cam zetten en koppelen aan het richtingsroer deze gebruik ik toch bijna nooit. :banana:

Nou zojuist ook maar weer iets spanndends besteld, nl. de XEN variant van de 168cm skywalker. Deze is wel duurder dan die van Sven bij HC maar in iedergeval in voorraad. Motor en 2 props erbij en een esc van 45A. Maar via de goedkopere airmail georderd, dus duurt nog wel een maandje. Heb ik wat te doen met de wintermaanden.

Nou zojuist ook maar weer iets spanndends besteld, nl. de XEN variant van de 168cm skywalker. Deze is wel duurder dan die van Sven bij HC maar in iedergeval in voorraad. Motor en 2 props erbij en een esc van 45A. Maar via de goedkopere airmail georderd, dus duurt nog wel een maandje. Heb ik wat te doen met de wintermaanden.

Ik gooi het voor de wintermaanden over een andere boeg.
Heb alles besteld voor een tricopter...mooi winterproject, volgend jaar FPV op de tricopter :-)

Die xen skywalker had ik ook al gezien, mooi ding.
Let alleen wel even op het staartje, daar MOET een carbon latje in,
anders flodderd die nogal losjes volgens diverse mensen (o.a. Sander geloof ik).

Oef. Sander vliegt met de Skylwaker omdattie het anders zonde vind van zijn werk, maar veel meer dan dat is het niet.
Die skywalker was zonde van zijn tijd riep hij meerdere malen.

Maargoed, "van horen zeggen"

Ik heb ergens een bouw verslag gezien van hem over die skywalker.
Hij was minder dan enthousiast over het ding laten we maar zeggen.
Maar dat was nog V1 denk ik, kan makkelijk dat ze er wat aan gedaan hebben inmiddels.
De "prop wash" flebberd die staart alle kanten op omdat et hoogteroer bovenop de rudder zit.
Als je dat niet verstijft dan is het belabberd sturen met het gas erop dacht ik.
Maar er waren al mensen die er wat carbon of zelfs hun hele videozender erin hadden zitten,
dus het is misschien op te lossen.

Maar wat Sander zegt is niet heilig. Sander weet een hoop uit ervaring, maar ik leun toch meer op een topic van 3200 replies waar de skywalker toch wel als één van de eenvoudigste, stabielste en veelzijdigste fpv toestellen uit is gekomen. Tuurlijk is op elk toestel wel wat aan te merken, maar daar zit toch ook wel een beetje de lol in. Lekker tweaken, verstevigen, modificeren en net wat andere look dan die ander vlieger. Dus we zullen het zien.

Dat ben ik meer dan roerend met je eens. ;)
Er zijn ook zat liefhebbers van dat model.

En zeg nou zelf, in welk ander schuimpje heb je nou ruimte voor 4 limonadeblikken. :lol:

Back