Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik had de fatshark wel wat "fatter" verwacht eerlijk gezegd. Hij rust niet op je oogkassen, maar echt IN je oogkassen. Ook zitten mijn wimpers er tegenaan, maar dat hoop ik op te lossen door er van rubber een rand op te plakken die hem 3mm verder plaatst. Maar het beeld vind ik persoonlijk wel wat fijner dan de trimersion bril die ik eens geprobeerd heb. Dat was meer een koffietafel TV vergeleken met de plasma TV die je in de fatshark voor je neus hebt.

Voor de volledigheid moeten we dan wel vermelden dat de goeie fit en lichtdichtheid van de RGV920 meestal verkregen wordt door hem in een skibril in te bouwen.
Voor de trimersion had ik een paar stukjes schuim en 2 stukjes zwarte tape nodig om hem perfect lichtdicht te maken.
Met de fatshark had ik idd ook dat ie tegen mijn wenkbrauwen duwde.

Scherm in de trimersion is idd kleiner dan in de fatshark of RGV920, maar de resolutie is wel even goed, je kan een osd prima aflezen, hij zit comfortabel (over op en afzetten spreek ik even niet ;-) ), je hebt warme oren in de winter ;-) en beslissend bij mij was dat ie me minder dan de helft van een fatshark of rgv920 heeft gekost.

Tot slot vind ik dat je die verschillen enkel de eerste minuten merkt. Na enige tijd passen je ogen zich blijkbaar aan aan wat je ziet.

Al vind ik niet dat je een trimmersion met een EVG920 kunt vergelijken.

Een trimmersion heeft zo'n vreemde blauwe gloed over het beeld. Daarnaast is het scherm weer een stuk kleiner.
Maargoed, zoals u4eake al aangaf, de resolutie van de trimmersion is prima! Is het niet een idee om er leesbril glaasjes in te plakken?
Een soort vergrootglas voor je scherm:).

( snel hersenspinsel)

Ik heb et idee dat een leesbrilletje het spul enkel wazig maakt. ;) De interne lensen maken het juist dat het "ver weg" lijkt, houd eens een loep voor je ogen als je 2 meter van de TV zit? :p Maarja die lensjes in de bril zijn zo maf, wie weet. Ik wist niet wat ik zag met die fatshark lensen, et leken we knikkers.

Ben ik ff blij dat ik geen bril draag.

Hoe zit het trouwens met contactlenzen? Zou je daarmee niet gewoon een fatshark kunnen gebruiken?

Ik heb een uur zitten proberen met contact lenzen.
Het resultaat: een rood oog.

Contact lenzen kunnen niet zomaar bij iedereen blijkbaar,
ik kreeg em echt niet op mijn oog. :')

met contact lenzen kun je gewoon die fatshark gebruiken iig ;) dat moet prima gaan>

ik hoop dat we die "glazen" passend kunnen krijgen voor in de fatshark...

Helaas ligt ie dat nog steeds. Ook in België blijken het ware kippen zonder kop. Roepen kunnen ze wel, maar luisteren willen ze niet. Mijn kameraad is al enkele dagen bezig met bellen en mailen, maar er zit geen enkel teken van leven in. We gaan nu het formulier voor zover we het snappen maar invullen met een invoice erbij, en dan zien we maar wat ze dr mee gaan doen. :(

Van overheids instanties moet je het hebben.. welk land maakt blijkbaar niet uit..

Ik heb de fatshark met wat extra schuim voorzien.
Ook heb ik met stukjes krimkous er ventilatie ruimtes ingemaakt.
Hopelijk beslaat hij niet meer.

Dat extra schuim gaat denk ik niet genoeg zijn als daar diopter lensjes tussen zitten. Ik moet er straks denk ik een of andere rubbere rand in plakken wil ik hem kunnen gebruiken..

Ik had er laatst nog met robert over dat je ook overmaatse skibrillen kunt kopen voor brildragers.
Misschien past de fatshark daar wel in.
Dan ben je toch klaar of zie ik dat verkeerd.

Tsja ik weet et niet, een bril tussen fatshark en je ogen is zoiso niet te doen tenzij je je bril wel erg bol buigt. Dus als je ze in een ski bril zet, dan moet je alsnog een paar lensen erin dremelen denk ik. Het zal zoiso wel wat lekkerder zitten gok ik, dat wel. Ik vind de fatshark nogal op je oogbollen zitten ipv. op je kassen. Als ik met mijn ogen knipper voel ik het schuim iig tegen mijn oogleden aan raggen.

Je moet de bril eerst een half uurtje ophebben dan ontspannen je ogen een heb je nergens meer last van .
Eerst zit je naar 1 goed en 1 beetje onscherp beeld aan te kijken maar later zit je er echt in .
Tenminste ik wel .
Erl zou ik de schermen liever nog iets uit elkaar willen plaatsen maar het werkt prima zo.

Groeten Wiebe.

Een EVG920 in een skibril zet je op en zit direct beter dan welke bril dan ook:).
Geen -eerst moeten wennen-, geen vals licht, geen knelgedoe, geen wimpers die tegen randen zitten, gewoon *perfect*:).
Als het moet zou hij een dag op je bol kunnen zitten...

Bij mijn fatshark hoefde ik niet te wennen aan de schermpjes, dat zat met een beetje aan de sliders klooien meteen al prima. Alleen dat beslaan is wat vervelend, dus je kunt hem van tevoren beter met buidel en al in je broekzak proppen om op te warmen in de winter denk ik.

Ik snap trouwens geen reet van die toggle joystick op mijn fatshark. Moet dat 2 functies hebben ofzo? Ik vind het iig erg lastig om contrast en brightness apart te bedienen, het lijkt wel of ze tegelijk gaan.

En het FOV van zon EVG920 vind ik wat krap, 35' tov de 46' van fatshark. Heb je daarbij geen last van een soort van tunnelvisie alsof je door een lange koker kijkt? De fatshark is een bioscoop vergeleken met de TV ervaring die ik met de trimersion bril had.

Maargoed, ik heb nu een fatshark en daar moet ik et mee doen. ;) Weet iemand toevallig waar je een stuk rubber kunt kopen waarmee je een soort van "visor" kunt snijden om die bril een goeie 3mm verder naar buiten te duwen? Ik moet ruimte vrij maken voor wimpers en zelfgemaakte diopter lensjes.

@sven: als je echt iets anders wil, neem ik die fatshark wel van je over ;) :P
uiteraard help ik wel mee die andere bril in elkaar te knutselen voor je.

REmy had het er iig over, dat je die fov niet merkt eigenlijk... (het verschil tussen die 2 dan he)

Nou ik merkte het verschil anders wel hoor. ;)
Die trimersion was echt een stuk "benauwder" en dat was ook 35' FOV geloof ik.

Back