Het grote FPV (First person view) draadje.

Voor het rubber kan je eventueel ook eens kijken naar die plakbare tochtstrips in de bouwmarkt. Veel keuze, veel verschillende materialen en kleuren (zacht schuim, hard schuim, zacht rubber, taai rubber). Meestal ook nog eens betaalbaar.

Vriendelijke groeten,
Aldert

haha Sven,

Die Trimmersion kun je niet vergelijken met een EVG920! Een trimmersion heeft een zo ontzettend veel kleiner beeld.
De scherm grootte van een EVG920 is zowat hetzelfde als een fatshark, alleen hebben ze die randjes die normaal blurry zijn bij de fatshark er een soort van af gesneden.

Het beeld lijkt daardoor wat scherper.

het scheeld elkaar niet veel...

Hmm tochtstrips, goed idee. ;) Volgende week zal ik eens wat doe het zelf zaken afgaan, ik moet dan toch wat ladekasten kopen dus komt mooi uit. Bedankt voor de tip.

Ik had al aan ruitenwissers gedacht maar die waren wat te lomp gevormd.

En ik heb al een fatshark dus et zal daar wel mee moeten. Maar ze zijn niet voor niks zo populair dus het zal wel een van de beste brillen zijn hoop ik.

nee pdie brillen zijn plug en play, in tegenstelling tot de EVG920. Tegenwoordig kiest iedereen daar voor.

Leuk was te zien hoe u4eake afgelopen zomer heel nauwkeurig verschillende brillen aan het proberen was, en daarna een keuze heeft gemaakt. Voordat je het weet zat hij in de lucht!

en zoals ik al zei, ik had meer ruimte met mijn ogen, dus fatshark is hier wat makkelrijker zonder aanpassingen te dragen.

En in een skibril, sven, zijn die zenni glazen ook weer makkelijker te maken... ;) lol

Ook jij zult ruimte tekort komen als die lensen erin zitten, Pieter. Ik zit zonder glazen al met mijn wimpers tegen de binnenlensen aan. Misschien lost de rubbere rand misschien het een en ander op, en er is een heel leger aan mensen die de bril graag hebben, dus misschien zijn mijn 5 minuten proberen niet echt representatief.

Ik ga wel even klooien met tochtstrips en dan zie ik wel of dat te doen is. Zoniet dan kom ik er denk ik ook wel weer vanaf.

En ja zon ski bril, ik weet eigenlijk niet of dat wel gaat ivm de base plug die aan de zijkant zit, en al de knopjes boven en onder zitten denk ik ook wat in de weg daarvoor.

sven, ik had ruimte over, heb de bril ook op gehad ;)
maar mijn ogen liggen wat dieper in mijn kop zeg maar... en heb niet van die lange wimpers. Ruimte is dus minder een issue hier.... er "klagen" meer mensen over, dat ze de standaard diopters ook idd met hun wimpers zitten.

Anders de bril waar remy het over heeft Toch een optie? die wordt veelvuldig in een skibril ingebouwd...

Sven mijn eerste FPV ervaring was een draadloze achteruitrijcamera met duct tape boven op een RTF Cessna.
Al doende ben ik overal achter gekomen en heb ik veel plezier gehad. Niet door eindeloos vragen te stellen op een forum waar geen echte antwoorden op mogelijk zijn.

Tsja, jij vond het dus blijkbaar leuk om alles zelf uit te zoeken door er gewoon geld tegenaan te gooien als er iets niet werkt, dat mag je zelf bepalen. Maar ik probeer liever iets te kopen dat zich al bewezen heeft zodat ik weet dat ik geen rommel koop. Maar blijkbaar is het moeilijk om te zeggen "Bij mij werkt dit en dit goed.", want ik krijg meestal dingen te horen als "Gewoon kopen en proberen, dat heb ik ook gedaan". Dat vind ik een rare manier van helpen.

vind ik ook wel een beetje...
was daarom blij dat ik een toestel kon kopen wat zich bewezen heeft ;) hahahah

En sven, zodra die glaasjes binnen zijn, gaan we gweoon aan de slag, komt goed.

Ja we gaan gewoon de dremel in die glazen zetten en ze erin frobbelen, past het mooi zo, past het niet, tochtstrip ertussen en gaan met die zooi. Ik heb hem net nog even opgezet en er 10 minuutjes film mee te kijken. Als de band losjes zit gaat het eigenlijk best aardig. Dat schuim is eerst wat onwennig maar het valt eigenlijk niet meer op als je je concentreert op wat je aan het kijken bent. Maar er komt straks een millimeter of 2 aan lens tussen, en dat wordt net wat te krap denk ik.

En die nemo heeft zich idd bewezen maar gaat weer tegen de adviezen in die ik kreeg dus vandaar mijn dilemma. ;) Ik meen gelezen te hebben dat die nemo een goeie 1600m haalde met omni antennes, en nu krijg ik net weer te horen dat dat een magnetron is en de kilometer niet zal halen. Dus euhm... tsja. :lol:

Tsja, jij vond het dus blijkbaar leuk om alles zelf uit te zoeken door er gewoon geld tegenaan te gooien als er iets niet werkt, dat mag je zelf bepalen. Maar ik probeer liever iets te kopen dat zich al bewezen heeft zodat ik weet dat ik geen rommel koop. Maar blijkbaar is het moeilijk om te zeggen "Bij mij werkt dit en dit goed.", want ik krijg meestal dingen te horen als "Gewoon kopen en proberen, dat heb ik ook gedaan". Dat vind ik een rare manier van helpen.
Niet echt netjes Sven. Er hebben meerdere mensen een hoop energie in jou gestoken, door keer op keer uitgebreid antwoord te geven op je vragen. Er zijn ook genoeg setups voorbij gekomen die goed werken, waaronder de Easystar met 2.4Ghz ImmersionRC en 35Mhz RC-besturing als ideaal en bewezen beginnersplatform. Maar jij wilt het toch allemaal weer anders doen. Niet erg, doe ik ook met mijn 5.8Ghz video, maar verwacht dan ook geen garanties.
De vragen worden steeds irrelevanter, op een gegeven moment is "proberen" dan inderdaad het beste advies.
Sowieso is een bereik van een paar honderd meter al prima voor een beginner met spotter, je hebt de spullen (op het vliegtuig na), dus nu is iedereen benieuwd naar je ervaringen. Kunnen wij weer wat van jou leren. ;)

Over de Nemo; volgens mij vloog Remy die met 35Mhz?
En jullie willen toch met 2.4Ghz RC gaan vliegen? Weer geen garanties dus, proberen, ben benieuwd! ;)

Die nemo, best Sven en Pieter,

Heb ik gebouwd voor de fun:). Om lekker achter de boompjes te kunnen vliegen, of tijdens het funnen een sterk signaal te hebben. Ook had ik die 800mW nog rond slingeren, dus die kwam perfect van pas.

Long range, verre afstanden enz doe ik met een ander platform.

"Ik meen gelezen te hebben dat die nemo een goeie 1600m haalde met omni antennes"

Mijn nemo? vast niet. Ik vlieg nooit met een Omni op de Rx...

@Remy, mij hoor je er ook niet over :P
ik heb dat ding ook gekocht voor de fun, en met die patch kan hij MEER dan ver zat. Maar eerst lekker rond het veld, leren, voelen, wennen :)
(vandaag de lipotjes ervoor besteld, na het nieuwjaar de bril en tracker, en dan GAAN :D )

heb er echt zin in, hoe meer ik de nemo me zie aanstaren, hoe meer ik zoiets heb van: damn.... ik wil vliege :P

Wie o wie weet dit:

Ik heb een HXt900 servo en wil die stretchen naar 170 á 180 graden. Heb er een servo stretcher tussen gezet alleen is die resolutie zo verdomt slecht. Mijn Vtx zit zo'n 8cm van de stretcher. Ineens heb ik een lijn die zich iedere seconde door het beeld van links naar rechts beweegt.
Ook heeft de servo een slechte resolutie. Ik vermoed dat hem dit in de servo sretcher van rangevideo zit.
Ook vermoed ik dat het storen heeft te maken met de servo stretcher.

Hoe zit het nu met de resolutie als ik gewoon die weerstand mod uitvoer? Ik heb die een tijd geleden meerde malen uitgevoerd, alleen kan mij niet meer herinneren hoe toen de resolutie was:(
En, is het zo dat de stretcher kan storen op mijn videotx?

Beetje een Noody vraag, maar ik vermoed dat er vast meerdere mensen zijn die met een stretcher spelen..

Op rcgroups heb ik dacht ik ook al eens gelezen dat een stretcher storing gaf.
Maar die servootjes lijken toch niet je dat te zijn :( Die gemodificeerde turnigy 90MG van mij (zelfde electronica als een hxt900 want ik heb een hxt900 gebruikt om te zien hoe het in elkaar zat nadat enkele van die priegeldraadjes losgekomen waren) gaf echt een belabberd rc bereik gisteren met de pan en tilt op. Wel niet gevlogen, maar das een ander verhaal dat ik in mijn topicske wel es zal vertellen.

Resolutie met de weerstandsmod in combinatie met de tracker is ook niet denderend.

Even off topic dan toch,

Maar de ene na de ander topic krijgt een slotje. Ben net begonnen met FPV en zou graag contact blijven houden met de meeste van jullie.
Iemand een voorstel om gegevens email adres gegevens uit te wisselen ?
Ik bedoel.. hoe vind ik jullie weer als straks alles hier op slot zit ?
RC groups ? nicname lijst maken oid ?

Begrijp me goed, ik vind het terecht dat er zo ingegrepen word met die vervelende discussies, dus geen klacht oid hoor !

Of komt het allemaal goed en blijven er beslist een paar leuke FPV draadjes hier leven ?

Wil in iedergeval iedereen vragen niet meer te reageren op vervelende opmerkingen en discussies zodat we allemaal van onze hobby en dit forum kunnen genieten.

Groeten
Frank

Back