Het grote FPV (First person view) draadje.

De headplays zijn nog steeds te koop hoor bij dell. Voor 150 dollar.

Dat is de "normale" Dell prijs. Ze werden aangeboden voor ¤99,- dollar en Sander heeft er één weten te bemachtigen.

Het Xgyro test programma is trouwens gesloten en natuurlijk weer de boot gemist.

Ik heb mijn Frsky telemetry module binnen, en ik moet zeggen, gaat helemaal lukken. ;)

Wat er in het plastic doosje zit stelt echt geen zier voor, zo klein en miniem, ik snap niet waarom ze nog geen telemetry hack module gemaakt hebben. Als ik hier een krimpkous overheen trek issie zelfs nog kleiner dan een assan module.

Het hele zaakje zat met een beetje plaksel in de bodem van het bakje gefrot, door een beetje voorzichtig de onderkant in te deuken sprong het printje er zonder al te veel moeite uit.

De antenne is zelfs een losse draad met paneelmontage SMA kop, wat het inbouwen me enorm vergemakkelijkt. Ik hoeft nu enkel de antenne plaat van mijn 40Mhz module eruit te wippen en er een plastic plaatje op te schroeven, en dan kunnen mijn Assan en Frsky antennes allebij netjes bovenop mijn zender.

Eindelijk weer eens iets dat mee zit. ;)

Ik heb mijn Frsky telemetry module binnen, en ik moet zeggen, gaat helemaal lukken. ;)

Wat er in het plastic doosje zit stelt echt geen zier voor, zo klein en miniem, ik snap niet waarom ze nog geen telemetry hack module gemaakt hebben. Als ik hier een krimpkous overheen trek issie zelfs nog kleiner dan een assan module.

Het hele zaakje zat met een beetje plaksel in de bodem van het bakje gefrot, door een beetje voorzichtig de onderkant in te deuken sprong het printje er zonder al te veel moeite uit.

De antenne is zelfs een losse draad met paneelmontage SMA kop, wat het inbouwen me enorm vergemakkelijkt. Ik hoeft nu enkel de antenne plaat van mijn 40Mhz module eruit te wippen en er een plastic plaatje op te schroeven, en dan kunnen mijn Assan en Frsky antennes allebij netjes bovenop mijn zender.

Mooi werk. Ik heb hem ondertussen ook binnen.
Eerdaags wil ik eens een testje doen.

Taco.

Ik moet nog een handleiding zoeken, maar wat doen de knopjes eigenlijk? ;) Moet ik er moeite voor doen om dat ergens te plaatsen waar ik er makkelijk bij kan of is dat meer "set and forget"? Mijn zender heeft 2 schuifjes waarmee ik hem zo openklik, sterker nog, daarlangs laad ik hem ook op. dus als die knopjes niet zo super bijzonder zijn, vind ik et best zo. ;)

Wanneer je ook een patch voor je zender gebruikt en die mee laat draaien op de tracker, kun je dan niet beter de lege module met stekkerverbinding nemen, daar aan een draad maken, en de printplaat op de patch, dicht bij de antenne?

Dan heb je geen lange antenne-coax, maar een lange kabel tussen zender en module.

Taco.

Sven, ik heb de frsky in m'n oude graupner MC12 geplaatst. Ik heb niets hoeven te solderen of aan moeten passen. De module losgeschroeft, krimpkous erover, gaatje boren in de zender en antennedoorvoer vastzetten, draden verbinden klaar. Ik heb een paar testjes gedaan in de wijk en het werkt leuk. Range melder werkt prima. Nu nog de praktijk.

full

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen solderen en draden verbinden? Vertel me niet dat je kroonsteentjes gebruikt hebt? :lol:

Ik ben toevallig net met het laatste stukje van de ombouw bezig. ;) Fotos volgen.

Iemand wezen vliegen vandaag??? Filmpje staat in de upload

Proficiat! Ziet er koud uit Frank!

P.s. ik zou die oranje GWS props vervangen door APC-E props, de GWS zijn nogal dun en fragiel en vervormen als er meer druk geleverd moet worden daardoor hebben ze een belabberde efficiency. Leuk voor indoor spul, of een lichte kist, maar zo'n >1.5kg TS2 is teveel van 't goede.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ook ik heb vandaag het Frsky setje binnen gekregen.

De module paste mooi midden onder het futaba ledje. Meteen een 3 standen schakelaar op de zender gezet, dus kan nu switchen tussen 35mhz, en 2,4gHz:). Heb ik tóch nog een beetje van beide:P
De signal-lost buzzer werkt super, wel wat zacht. Ondanks dat hij vrij is van krimpkous.

33aud8p.jpg

Ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
Hmm ik dacht dat et aan mij lag, maar inderdaad is het piepertje wat zacht.
Die van assan kijkt de hele club van om als je em aanzet. :lol:

En ja, die 2 antennes hebben eigenlijk wel wat nostalgisch.
Ik moet er voor de grap eens een klerenhanger op schroeven. ;)

Proficiat! Ziet er koud uit Frank!

P.s. ik zou die oranje GWS props vervangen door APC-E props, de GWS zijn nogal dun en fragiel en vervormen als er meer druk geleverd moet worden daardoor hebben ze een belabberde efficiency. Leuk voor indoor spul, of een lichte kist, maar zo'n >1.5kg TS2 is teveel van 't goede.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Helemaal gelijk ! Ik had al een tweede set in de koffer liggen omdat 1 prop al een keer beschadigd was op het grind pad... En inderdaad zie je ze aardig buigen bij vol gas.

Het was koud inderdaad en dat bevestigden de batterijen ook..
50% vlucht tijd en tussen door ook mijn zender accu moeten vervangen, wat normaal nooit hoeft...
Het was trouwens bij Fransb in de achtertuin :-) om de hoek zeg maar...

Toen de accu's allemaal leeg waren begon het zonnetje te schijnen :-(

Back