Het grote FPV (First person view) draadje.

Trillingen niet echt last van. Alles zit op een traxxas rustler vxl die redelijk zacht is afgeveerd. En rijd vooral op de stoep. Wat me ook verbaast is de 2.4ghz video. Kan gewoon 100m verderop rond een compleet flat gebouw heen rijden. Dat zijn nogal wat muurtjes. Alleen 2.4ghz rc werkte niet echt stopte na zo'n 50-100m met de video zender in zijn nek. Dus heb er even een corona 35mhz in gezet en rijd nu rond met mijn futaba 9c. Antenne uit het raam van mijn zolder kamer. En binnen een easycap aan een laptop. Heerlijk.

Video zal ik proberen te maken. Ik kijk vanaf een netbook dus niet echt veel processor power. Hij neemt alleen maar op in raw avi comprimeren en video showen kan hij niet te gelijk dan gaat het happeren. Ik zal eens kijken of het morgen lukt. 's nachts is er niet veel te zien kan ik je vertellen :p

Wel leuk hoor !

Heb net een gewone webcam verbouwd zodat ie ook IR gevoelig is.
Het met de meeste cams die wij gebruiken ook kunnen..
Kwestie van een glaasje verwijderen...
Wordt uiteraard overdag niet beter van......

@ Hugy: Met een 1:16 karretje ook nog joh, interesant om te weten!
Ik heb namelijk het 1:16 karretje van hobbyking liggen. ;)
Denk je dat er mee te racen valt als je zoiets met zn 2en doet?

@ Freijn: Haha de IR filter eruit? Wordt alles dan niet akelig rood?

@ Hugy: Met een 1:16 karretje ook nog joh, interesant om te weten!
Ik heb namelijk het 1:16 karretje van hobbyking liggen. ;)
Denk je dat er mee te racen valt als je zoiets met zn 2en doet?

@ Freijn: Haha de IR filter eruit? Wordt alles dan niet akelig rood?

Rustler vxl is een een 1:10 auto. Ik heb hem nu continue op 50% mode staan omdat op 100% hij veel te snel is om fpv mee te rijden. Ik denk niet dat je nog veel ziet tijdens een fpv wheelie :p Racen zou denk ik wel gaan. Moet je wel een lege parkeerplaats of een hockeyveld. Zodat je geen last hebt van storing. Al zal het racen wel erg moeilijk zijn vanuit het fpv perspectief.

Ow? Ik dacht dat VXL een 1:16 serie was, Summit VXL en Slash VXL zijn geloof ik ook 1:16 ;)

En inderdaad, snelheid is op FPV perspectief ook schaal. Dus rijd een 1:16 wagentje 45km/u dan komt dat in je bril over als 720km\u. 8O Dus dan is het wel kietelen geblazen met het gas tot je et zelf niet meer bij kunt houden. :lol: Op een gladde parkeerplaats met pionnetjes krijg je dan wel een lekker F1 gevoel. :D Jammer dat je ontvanger in een parkeergarage waarschijnlijk moet kotsen van de signaal reflectie, dat zou een mooie monaco race track zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Slash en Summit vxl zijn inderdaad 1:16. Maar de slash 4x4 vxl is ook weer 1:10. VXL is gewoon een aanduiding voor het brushless systeem van traxxas. De Rustler vxl gaat 120km/h met een 3s accu met de stock setup. Dus schaalsnelheid van 1200km/h Dat is pas grappig :p

*slik* haha, 1200km\u. Dan zie je ECHT niks meer nee. Dat van mij zou te vergelijken zijn met een laagvliegend passagiers vliegtuig, dat van jou gaat op een haar na door de geluids barriere. :lol:

Ik vind dat je dat eens op moet nemen! :thumbsup:

Eindelijk mijn easycap werkend gekregen met mijn win7 pc. Drivers werkte niet op win7 dus heb ik een virtual pc geinstalleerd met winxp. Daar drivers geinstalleerd en de easycap werkt :). Nu kan ik lekker vanuit mijn kamer de buurt rondrijden met mijn fpv rustler. En ook nog eens opnemen. :) Zo ga het weer het toe laat maak ik een filmpje.

Hugo ik heb hier nog wel zo'n plastic krans liggen met tig infarood ledjes erop. Die zat in een dome camera.

Dit zal waarschijnlijk zorgen voor een bal licht zonder dat mensen dat zien. Da's natuurlijk helemaal cool:).
Wil je hem hebben dan stop ik hem wel in een envoloppie met de props.

Groet!

Dat infrarood valt meestal behoorlijk tegen vind ik. Ik heb eens een infrarood schijnwerper gekocht van een halve watt, na 3 meter was et al weer pikdonker. ;) Maar de camera speelt hierin ook een enorme rol. Wat zou zon cam eigenlijk doen zonder IR filter met zon schijnwerper? Allicht dat dat een stuk beter gaat? :p

vast wel, maar da's nou net niet leuk toch? ga je nachtrijden, al FPV'end met een of andere wagentje, dan is het voor mij de hobby om dan ook niet op te vallen:P

Wat gebeurd er als een piloot letterlijk tijdens zijn vlucht een modelbouwvliegtuig van 2 kilo tegen z'n kop krijgt? Voor de doomdenkers:

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
*plonk* heheh.

Parashutisten brengen et er minder goed vanaf om een brandstof kist te koppen.

Nou..dat ging maar net goed dan!

Wel eens afgevraagd hoe een EPP kist gemaakt wordt?
Binnen een paar seconden:

MVG. Robert.

Nou..dat ging maar net goed dan!

Wel eens afgevraagd hoe een EPP kist gemaakt wordt?
Binnen een paar seconden:

MVG. Robert.

Ik had al de verwachting dat het primitief zou zijn, maar dit is wel heel erg. Kom regelmatig in kunststof gietspuit fabrieken maar daar pakken robots de artikelen uit de mal ivm de makkelijke vervorming die nog optreed bij het handmatig verwijderen. En dat iemand zo tussen een pers stapt kan al helemaal niet meer in europa.

Ik had al de verwachting dat het primitief zou zijn, maar dit is wel heel erg. Kom regelmatig in kunststof gietspuit fabrieken maar daar pakken robots de artikelen uit de mal ivm de makkelijke vervorming die nog optreed bij het handmatig verwijderen. En dat iemand zo tussen een pers stapt kan al helemaal niet meer in europa.

Er tussen stappen zag ik inderdaad ook , maar wat denk je van die spuitbus ? en dan de leeftijd van dit jongentje......

Ben er echt wel even van geschrokken....

Ach joh, van chinezen hebben ze dr toch genoeg daar.. :lol: Ik vind et wel erg dat die mensen daar voor een hongerloontje zo hard werken voor mijn plezier, maar zo is de cultuur daar nu eenmaal.

ik ga nu 1 opmerking offtopic als reactie op bovenstaande:
Dan moet je helemaal niets meer kopen.... er wordt zat door EU of NL dealers met eigen naam verkocht, maar in dezelfde fabriek gemaakt als bovenstaande ;)
Niet dat ik het helemaal goedkeur, maar zo gaat het nu eenmaal.

Back