Het grote FPV (First person view) draadje.

Beste medeforumers ,

Ik heb dit draadje volledig door gelezen, en als ik hier zeg doorgelezen dan bedoel ik alle pagina’s, van 1 tot 216.
Mag ik zeggen dat dit me echt veel heeft bijgebracht, en vond het soms echt amusant en prettig om de verschillende bemerkingen, opmerkingen en vragen te lezen.
Ga er wel bijzeggen dat het niet altijd even serieus aan toe gaat of dat het altijd opbouwende informatie gegeven wordt. Maar het is de bedoeling denk ik om er zelf uit te halen wat voor uzelf van belang kan zijn. Eerlijk gezegd had ik wel beter gewacht om mijn materiaal aan te schaffen tegen dat ik dit hier allemaal doorgelezen had. Nu dat is het leven, en het is zoals vele het hier opgemerkt hebben, het is een doen, testen en leren.
Ikzelf wacht nu nog op mijn tx en rx videomateriaal, en dit zal zonder pardon op een EZ gemonteerd worden. Misschien bevalt me dit of misschien ook niet en zal ik misschien naar een ander toestel uitkijken. Maar dit is ook het schone van dit alles. :)
Als een peuter leert lopen, moet hij de eerste keren eens op zijn tuit vallen om te weten hoe hij het moet of niet moet doen, dit hier is hetzelfde een beetje.

@ Sven, doordat ik dit draadje van voor naar achter gelezen heb mag ik toch zeggen dat de meeste mensen u al veel geholpen hebben met vragen en dergelijke, en soms wel tot in het oneindige, en dit vind ik nu juist positief aan dit alles hier. :cool:

Verder zou ik vragen aan de anderen om misschien wat meer verdraagzamer te zijn, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden, en Sven is iemand die waarschijnlijk moeite heeft met het nemen van bepaalde risico’s, maar we weten dat het leven vol zit met risico’s.

Ik hoop dat ik mijn spullen spoedig binnen heb, ik wacht nu al bijna meer dan een maand op mijn tx en rx. Wel treurig als je bedenkt dat ik alles binnen de Eurozone heb aangekocht en alles op voorhand moet betallen.
Persoonlijk vind ik dat de online-winkels verplicht zouden moeten zijn om de kwantiteit van elk product op hun site mee te delen.

Sorry voor dit off-topic gaan, en ik hou jullie wel op de hoogte in mijn eigen draadje van de vorderingen.

Groeten

Marc

Hey Marc,

Welkom to the CLUB!!!

Hoop dat je er ook veel plezier aan gaat beleven !!!!

En laat weten als er iets niet lukt of gaat dan zal er inderdaad wel iemand te hulp kunnen schieten.

Maak je geen zorgen over Sven. Dit gaat binnen nu en 4/6 weken echt de lucht in :-)

Groeten

Frank

Schijnt dat amerikanen van wafels houden bij ruzies.

Waffles Continuation - RC Groups

Ik heb vandaag wel weer een beetje genoeg van grote waffels. :lol:

Maar ik weet et goed gemaakt.. luister.
De easy is nu bijna af.. En die ga ik ook afmaken, zoals geplanned.. EN vliegen, met een stuk lood erin aan gelijke waarde van mijn FPV spul. Vliegt het goed en heb ik er een fijn gevoel bij, dan duw ik mijn FPV spul erin en klooi ik er wat mee TERWIJL ik de nemo klaarmaak voor een transplantatie. MAAR.. vliegt dat ding als een dooie mus dan trap ik hem ook voor de camera helemaal aan gort in een rituele slachting, en is dat verhaaltje gelijk klaar.

Kunnen we hier allemaal mee leven zonder elkaar voor rotte vis uit te moeten maken?

Sven, ik vind het een prima idee:)..Daar kan ik mee leven..
Alleen gaat er bij mij pas zand over als jij je eerste vlucht met de Easy hebt gemaakt......

Kun jij daar mee leven?

Ik lees de verhalen van Sven graag haha, wat maakt het uit, dit is internet. Dit is gewoon Sven. Al gaat Sven nooit de lucht in met z'n FPV dan nog..ik blijf de berichten van hem lezen. Ook ik kan nog wat leren...ook van Sven. Bijvoorbeeld de manier waarop hij met alle voorzichtigheid te werk gaat. Maar vooral zijn onuitputtelijke eeuwige geduld!

En als Sven geen easy star vliegt....hij mag met mijn kist vliegen, dat staat nog steeds!

MVG. Robert.

de free air easy gaat dus als fpv kist de lucht in, MOOI :D

Zodra de ontvanger er is, is hij dus klaar om te vliegen sven?
Kunnen we mooi doen, met de test en maiden van mijn nemo :P

Dan als de easy goed vliegt met dat extra gewicht (ik verwacht van wel), dan gelijk je fpv gear erop, dan kunnen we verder met onze stappen :)

Maar ik weet et goed gemaakt.. luister.
De easy is nu bijna af.. En die ga ik ook afmaken, zoals geplanned.. EN vliegen, met een stuk lood erin aan gelijke waarde van mijn FPV spul. Vliegt het goed en heb ik er een fijn gevoel bij, dan duw ik mijn FPV spul erin en klooi ik er wat mee TERWIJL ik de nemo klaarmaak voor een transplantatie. MAAR.. vliegt dat ding als een dooie mus dan trap ik hem ook voor de camera helemaal aan gort in een rituele slachting, en is dat verhaaltje gelijk klaar.
:banana:

Ik lees de verhalen van Sven graag haha, wat maakt het uit, dit is internet. Dit is gewoon Sven. Al gaat Sven nooit de lucht in met z'n FPV dan nog..ik blijf de berichten van hem lezen. Ook ik kan nog wat leren...ook van Sven. Bijvoorbeeld de manier waarop hij met alle voorzichtigheid te werk gaat. Maar vooral zijn onuitputtelijke eeuwige geduld!

En als Sven geen easy star vliegt....hij mag met mijn kist vliegen, dat staat nog steeds!

MVG. Robert.

Eens !

En dat bedoelde ik ook met 4/8 weken de maiden...

MVG. Robert.

Of mijn Voyager op mode 2 8)

Misschien een idee voor Sven om alleen in zijn eigen topic te posten. Ik lees ook graag zijn verhalen maar om nou twee topics tegen te komen die voornamelijk over Sven gaan. Het maak dit draadje niet echt overzichtelijk meer.

Sinds wanneer bepalen jullie mijn agenda en mijn portemonnee? Weet je wat, ik zeg al niks meer over FPV hier, want blijkbaar moet je dan verplicht naar jullie pijpen dansen. Ik hoeft mijn aankopen en bouwsels niet bij jullie te verantwoorden, wat er met mijn geld en spullen gebeurd bepaal ik zelf. Dat ik nu in 10 minuten alles in een mooie nieuwe en zich bewezen nemo prop in plaats van op een zwaar vernacheld stuk schuim waarbij et nog maar te zien valt of het dat wel aankan, dat bepaal ik, niet jullie. Waar je pas echt moedeloos van wordt is het geklaag en gezeur als je eens iets doet wat niet in jullie straatje past. Ik wordt persoonlijk KOTS misselijk van dat dwang gedrag.

Als ik nog wat met FPV doe ben ik op RC groups te vinden. Daar zitten gelukkig niet zulke controlfreaks die doen alsof de wereld vergaat als je even iets aanpast.

Ik zou zeggen welkom op het modelbouwforum. :rolleyes: Maar je hebt groot gelijk natuurlijk.

Het is wel schunnig hoe hier zowat ieder topic over FPV angstvallig gesloten wordt als daar ook maar de geringste aanleiding toe gegeven wordt, terwijl hele discussies over o.a wel/niet legale zenders tot in het oneindige doorgevoerd worden terwijl in praktijk toch iedereen lekker doet wat ze zelf verantwoord achten zonder daarbij schade aan derden te veroorzaken.

Alsof je met je 500+ euro dure spullen absurde stunts zal gaan doen. Het risico dat je je spullen kapot vliegt of kwijtraakt is veel te groot om er onverantwoord mee om te gaan.

Ik moest wat dat betreft ook wel grinniken over de panische uitspraken van een aantal individuen die het FPV vliegen 'te gevaarlijk' vinden, om vervolgens ook zelf vrolijk te zenden en ontvangen middels extra video zender alsof dat zonder bril op de neus niet telt ofzo.

Sven?

Ga je nu eerst nog een FPV kist bouwen? Kom op man, vliegen met dat schuimpje! En als je 'm de eerste vlucht in de grond prakt, risico van de hobby, da's nu eenmaal zo.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ja ik ga met de easy een eind raak klooien zoals gepland. :p Dat kan me werkelijk ECHT niets schelen al klapt hij in 100,000 stukjes uit elkaar. Mooie beelden iig. :yes: :lol: Maar tijdens het vliegen ga ik wel nog even een nemotje klaar maken om het FPV gedeelte van die easy over te nemen als ik het eerste paar ritjes met mijn easy erop heb zitten. Dan zijn de kinkjes er ook een beetje uit en kan ik los met de nemo, samen met Pieter.

Pieter mag als ie liever zijn nemo even bewaard, met mijn easy ook gerust even proberen de eerste keren. Op een ouwe fiets moet je et leren!

Ja ik ga met de easy een eind raak klooien zoals gepland. :p Dat kan me werkelijk ECHT niets schelen al klapt hij in 100,000 stukjes uit elkaar. Mooie beelden iig. :yes: :lol: Maar tijdens het vliegen ga ik wel nog even een nemotje klaar maken om het FPV gedeelte van die easy over te nemen als ik het eerste paar ritjes met mijn easy erop heb zitten. Dan zijn de kinkjes er ook een beetje uit en kan ik los met de nemo, samen met Pieter.

Pieter mag als ie liever zijn nemo even bewaard, met mijn easy ook gerust even proberen de eerste keren. Op een ouwe fiets moet je et leren!

Vind ik knap, aan een nemo klussen tijdens het vliegen ;P

@sven: thnx voor het aanbod! is misschien wel slim idd ;D
MAAR uiteraard wil ik mijn nemo zsm maidenen (met jou kijkend door de bril) zodat ik weet hoe hij vliegt, en ik vermoed, dat het dan zo erg kriebelt, dat ik gewoon de bril op me neus zet :P

@sven: thnx voor het aanbod! is misschien wel slim idd ;D
MAAR uiteraard wil ik mijn nemo zsm maidenen (met jou kijkend door de bril) zodat ik weet hoe hij vliegt, en ik vermoed, dat het dan zo erg kriebelt, dat ik gewoon de bril op me neus zet :P

Maak je wel bekend met de landing van de Nemo !
Zoals je hebt kunnen zien heb ik hem "gestalled" tijdens mijn FPV maiden....

Het is meer een vliegende baksteen :-)

Back