Het grote FPV (First person view) draadje.

Damn, ben ik toch weer stikjaloers op die Remy ! Heeft ie al met de mechanische valk mogen vliegen, nu mag ie nog mee gaan jagen met de havik ook ! :-) Zal best een enorme ervaring geweest zijn!

Bedankt ook voor het delen van de ervaringen met de yagi en inverted V. Ik hou het in het achterhoofd.

Hoi,

Zag net in het Dixons foldertje een HD webcam staan voor 40 euro.
Microsoft Lifecam HD-5000 720HD.

Wellicht op internet nog goedkoper te vinden.

Hij heeft alleen wel auto focus maar zo vast ook wel eraf kunnen.
Zou dat niet een goede donor zijn. Zeker voor het geld.

Microsoft LifeCam HD-5000

Nou ja dat vroeg ik me idd af. Of je daar niet ergens een analoog signaaltje kunt aftappen, maar als ik zo zie na even googlen komt er zo goed als altijd alleen iets digitaals uit en dan heb je dus weinig aan het HD cameratje.

Nou ja als ik zoek op FPV en dergelijke kom je niet zo snel alles tegen hè. Je wilt niet weten hoeveel topics al heb door gelezen maar kan het ook niet in één keer doen.

Nu ging het mij niet om het USB maar alleen om de Cam module maar zoals ik al zei is er op zo'n printje dus niets analoogs te vinden en dan wordt het inderdaad lastig om het nog werkend te krijgen.

Al met al vraag ik me dan nog wel af waarom de analoge cams dan zo duur zijn t.o.v. zo'n HD webcam.

Gelukkig dalen de prijzen van de HD's snel en komt er ook steeds meer en kleiner spul op de markt. Ook wat wel bruikbaar is voor RC om beeld op te nemen of wat ook gemaakt wordt in HD.

Alleen securitycams in HD is niet echt zinnig dus denk dat die markt er niet beter op wordt.

wel te waarderen dat je met zo'n voorstel komt hoor:).

Inderdaad, ook al zou je videosignaal af kunnen tappen, het blijft een digitaal signaaltje.
Dan vind ik 40 euro voor een knoei cam weer te veel.

Laatst bewerkt:
Goed,

zoals al eerder aangegeven, wil ik mijn tracker verkopen. Dit omdat er plannen zijn voor een andere tracker.
De tracker is voorzien van een sterke gelagerde stalen as, met nylon tandwielen.
De servo is een GWS 125BB 1T voor de pan, en voor de tilt een digitale S3151 Futaba servo.
De patch is een 1,3gHz patch, getrimmed op netjes 1300mHz.
Verder een koffertje waar de tracker netjes in past.

Prijs: 85 euro.

Wie het eerst komt wie het eerst maald. Dus geld over maken en ophalen of laten versturen. reserveren en moeilijk doen ga ik dit keer niet doen met zo'n prijs.

2im8hac.jpg

9hkpbr.jpg

n5f6h.jpg

Versturen gaat makkelijk, aangezien de kist er al voor is:).

Laatst bewerkt:
*zucht* weer een band verpest door die #$% mobieltjes.

Lijkt me overigens wel sterk hoor. Dan gaan toch ook alle tomtoms op zwart?

Nog even offtopic:
Het enige gps systeem dat er extra aankomt is het europese Galileo wat precieser zou zijn. Het verschil met het leger en de commercieële variant is de nauwkeurigheid en de mindere gevoeligheid voor "jamming".

Back