Het grote FPV (First person view) draadje.

Nou, hebben inmiddels meerdere pogingen gedaan om zelf die CL en SPW antenne's te maken maar krijg het OF niet voor elkaar of ze hebben storing op de ontvanger in mn fatshark bril....

Heb in elk geval inmiddels antenne's besteld en ga eea ook even testen nog met een andere ontvanger, hopelijk krijgen we het dan wel goed werkend.

Vanavond nog even gevlogen met klaas als copiloot. Ook voor het eerst met de dvr opgenomen de kwaliteit valt me niet tegen er moet alleen een sneller sd kaartje in want af en toe wil hij nog wel eens een frame droppen. Remy had gelijk het kon nog wel wat lager bij de tennisbaan. Dus hier alvast wat teaser shots van de video.

tennisbaannoglager.jpg

tennisbaanlager.jpg

De graafmachine was verplaatst maar nog steeds riep hij mijn naam.

graafmachine.jpg

Ook heeft klaas zijn alulah zwemles gegeven, hij hield zijn kopje net boven water. Maar dat verhaal laat ik aan klaas over.

Nou, hebben inmiddels meerdere pogingen gedaan om zelf die CL en SPW antenne's te maken maar krijg het OF niet voor elkaar of ze hebben storing op de ontvanger in mn fatshark bril....

Heb in elk geval inmiddels antenne's besteld en ga eea ook even testen nog met een andere ontvanger, hopelijk krijgen we het dan wel goed werkend.

CL en SPW werkt niet op een Fatshark 5.8GHz videobril, dan moet er een kleine condensator tussen, ik heb dit in een ander topic al eens uitgelegd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

We waren aan het vliegen op "ons" veldje vliegen er opeens 2 vogels in beeld. Waren er twee ik weet niet wat voor vogels de Super Alula aan het aanvallen.
Ze hielden best wel even vol.
Echt een maffe ervaring :D

Gasten op de grond hadden ook dikke pret :)

Vanavond nog even gevlogen met klaas als copiloot. Ook voor het eerst met de dvr opgenomen de kwaliteit valt me niet tegen er moet alleen een sneller sd kaartje in want af en toe wil hij nog wel eens een frame droppen. Remy had gelijk het kon nog wel wat lager bij de tennisbaan. Dus hier alvast wat teaser shots van de video.
...

Ook heeft klaas zijn alulah zwemles gegeven, hij hield zijn kopje net boven water. Maar dat verhaal laat ik aan klaas over.

Het meevliegen met Hugo was gaaf!
Respect voor het lef en de vliegkunsten hoor! Ben benieuwd naar het filmpje.

Daarna nog even mijn Alulah de lucht in, nog zonder FPV setup. Had de domping nog iets veranderd, vloog echt perfect nu!
Net toen Hugo zijn kistje ook nog een keer opgooide ging het mis met de mijne. Snapte in eerste instantie niet wat er gebeurde, begon ineens te rollen en loopings te maken en kreeg hem niet meer onder controle. Geland in het water...:rolleyes: uiteraard.

De motor en ESC heb ik nu uit elkaar gehaald en liggen in een zakje met rijst. Bij de servo's heb ik maar rijst erop gegooid, en verwarmd met de fohn. Weet niet of het helpt, maar we zullen zien. Morgen alles weer in elkaar en duimen dat alles het nog doet.

Op deze foto is ook direct de oorzaak te zien...

IMG_2447.jpg

Had ik wel goed vast gedraaid en later nog eens nagedraaid, schroefje zat ook nog vast, maar had blijkbaar toch niet genoeg grip.
Nu maar fixeren met een druppel CA-lijm denk ik, of hebben jullie andere ideeën?

Trouwens, niet alleen de Alulah heeft zwemles gehad :lol:
Nog bedankt voor het uit het water halen Hugo! :oops: ;)

CL en SPW werkt niet op een Fatshark 5.8GHz videobril, dan moet er een kleine condensator tussen, ik heb dit in een ander topic al eens uitgelegd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik durf het bijna niet te vragen... Bijna! ;)

Maar weet je misschien nog een beetje welk topic/pagina dat was? Zit me suf te zoeken haha :p

Gevonden denk ik?:
[post284]

Die post bedoel je? Wat me even niet duidelijk is dan, moet dit op alleen de ontvanger of ook op de zender?

Laatst bewerkt door een moderator:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander,

Dat is toch gek. Ik heb vorige week bij Leo een FatShark 5,8Ghz opgehaald. Die werken met de Airwave blikjes. Uit ervaring wirst ik dat de uitgang van de zender geen DC ontkoppeling heeft bij de Airwave blikjes. Als je dan een CL aansluit stopt de zender er gelijk mee. Tot mijn verbazing werkt het zendertje wat bij de bril geleverd word wel met een CL antenne. Ik heb nu dus een CL op mijn bril zitten en een CL op het 100mW zendertje. Ik heb niets aangepast en het werkt perfect. Ontkoppeling met 4p7 is dus niet nodig. Misschien omdat het de nieuwe versie is.

Gr. Jasper

Rare is dat er helemaal geen afstand of een home pijltje is. Weer zo'n chinees ding waar niet over is nagedacht.

Idd. Ik vind hem geweldig. Het enige wat mij interesseert zijn de GPS coordinaten. Als FPV'er heb je er eigenlijk bitter weinig aan. De GPS coordinaten kan je toch niets mee, ze versperren alleen maar het uitzicht, en de afstand en pijl naar home zit hier idd niet in verwerkt.

Ik ben er echt blij mee ;) .

Idd. Ik vind hem geweldig. Het enige wat mij interesseert zijn de GPS coordinaten. Als FPV'er heb je er eigenlijk bitter weinig aan. De GPS coordinaten kan je toch niets mee, ze versperren alleen maar het uitzicht, en de afstand en pijl naar home zit hier idd niet in verwerkt.

Ik ben er echt blij mee ;) .

Je zegt eerst dat het enige wat je interesseert de gps coordinaten zijn, dan zeg je de gps coordinaten kan je toch niets mee. Het enige waarvoor je een osd met gps zou nemen boven de 9$ osd is hoogte afstand en een pijl die naar huis wijst. Deze laat alleen hoogte zien. Dus lijkt mij op dit moment zonder firmware updates een redelijk overbodige osd.

Zo even mijn hart luchten; gisteren na eindeloos geneuzel eindelijk weer eens heerlijk FPV gevolgen. FPV is zooooo lekker als alles werkt, maar soms rete frustrerend als je de gremlins niet uit je syteem krijgt.

Heb na de crash van mijn Zeph alles weer omgebouwd in mijn Fusion (EZ* cloon) en nu werkt alles naar behoren. De EZOSD werkt als een tierelier en vangt ook onder de carbon spar en de motor dwars door het schuim heen in een minuut of 2 alle satelieten op. Mooi om de boel wat beter in de gaten te kunnen houden en ten alle tijden duidelijk leesbaar. Mooi ding Sander!

Ook de chainlink UHF module doet het nu goed: die heeft echt een eigen UBEC nodig voor zijn stroomvoorziening. Geeft ook netjes zijn RSSI aan de EZOSD (ondanks wat problemen waardoor de gevoeligheid wel lager is).

Gisteren 1.6 Km ver gevlogen en de RSSI was nog 100%. Enkel boven een groot tuinders bedrijf opeens verlies van signaal en 2x failsafe. Die heeft daar iets zitten wat in de 433 Mhz band stoort en daar blijf ik dus voortaan uit de buurt.

Het was een testvlucht dus heel schokkend was het verder niet, maar wel ERG lekker om weer eens 20 minuten ongestoord in de avond schemering door het luchtruim te zweven.

Maarten

Je zegt eerst dat het enige wat je interesseert de gps coordinaten zijn, dan zeg je de gps coordinaten kan je toch niets mee. Het enige waarvoor je een osd met gps zou nemen boven de 9$ osd is hoogte afstand en een pijl die naar huis wijst. Deze laat alleen hoogte zien. Dus lijkt mij op dit moment zonder firmware updates een redelijk overbodige osd.

Aaalie wil hem blijkbaar ook niet voor FPV gebruiken, maar voor video-opnamen oid. ;)

Ik heb hem trouwens ook besteld, hoogte en snelheid is toch ook wel leuk. Home-positie lijkt me eigenlijk ook wel iets wat makkelijk te realiseren moet zijn, vreemd dat dat er niet op zit. Wie weet bij een firmware-update... :)

Back