Het grote FPV (First person view) draadje.

net een filmpje gekeken van Aaali in het immersion rc vragen topic, waar hij een immersion rc 5,8 ghz 600 mw zender aansluit op een hk camera, ik heb hem exaact hetzelfde aangesloten....

wat kan ik nu doen? ik had aan hugo gevraagd of het zou werkenm, hij zei dat deze zender en ontvanger op elkaar konden...

Je kunt alleen kanaal 1,2 of 3 gebruiken? ( andere kanalen matchen niet).

Stel ze beiden eens in op kanaal 2? ( opletten, er is snel een vergissing met de dip-schwitches)

ja ik ga zo nog even verder, maar heb net al allemaal kanalen en dipswitch standen geprobeerd... ook nog even met hugy gebeld(waar ik de ontvanger van heb overgenomen) hij zegt dat ie ermee vaker andermans immersion rc zender kon ontvangen.... wie helpt me beeld te krijgen?!!

heb net ook nog even van een huis tuin en keuken draadloos setje om je dvd speler draadloos aan te sluiten(met het absurde bereik van 10 meter;)) de ontvanger gepakt, deze ontvangt op een bepaald kanaal met heel veel storing weliswaar het beeld van de camera en immersion transmitter. dus de zender/camera combo doet het zo te merken! wat is nou het probleem? wie helpt me!

wie o wie helpt mij draadloos te gaan?(sorry dat ik geen geduld heb op het moment, kan er zoslecht tegen als iets niet werkt...)

Heb geduld vriend...;)

Haal alles even los, en sluit het na een paar uur opnieuw aan. zodoende kijk je er weer fris tegenaan! Op deze manier met een kwaaie kop de zaak proberen werkend te krijgen gaat niet lukken. Ik weet er alles van :D

gr Gert

nee klopt, maar heb het dus vier keer na gekeken met het filmpje van aldert en klopt gewoon:( ook alle mogelijke dipswitch standen geprobeerd, maar geen enkel vaag signaaltje... en omdat ik met die andere vage ontvanger wel met veel storing weliswaar het beeld van de camera ontving, kan het haast niet anders dan dat het gewoon niet werkt met deze ontvanger....

of is er misschien iemand die bij mij in de buurt woont waar ik naartoe zou kunnen, die ook 2,4 ghz apparatuur heeft om te testen?

Vervelend dat het niet werkt, maar als eerste er is een edit knop. Iedere keer een update posten werkt erg verstorend.
On topic.
Het eerste wat mij te binnen schiet: is je antenne wel goed, daar bedoel ik mee dat je geen twee vrouwtjes op elkaar schroeft. Kortom je moet een mannetje/ vrouwtje verbinding hebben.

ja als ik die zou hebben;)

EDIT:

ik denk dat het zo is dat zender en ontvanger niet met elkaar werken. ik ga waarschijnlijk vanmiddag even met de auto naar estore rotterdam om een pocket zender(welke als het goed is bij deze ontvanger hoort) te kopen, en deze wil ik dan in de auto meteen even testen om te kijken of die het wel doet. als die het doet kan ik toch vanavond nog fpv op me auto zetten;) dus mocht iemand nog tips of dingen hebben die ik kan proberen voor ik naar rotterdam ga, hoor ik het graag! anders hoop ik dat die pocket zender het wel doet;)

Laatst bewerkt:
nou vanmiddag naar rotterdam gereden, om bij estore een pocket zender te halen. deze zou hoort bij mijn ontvanger, en zou dus ook moeten werken. om niet thuis pas erachter te komen of het werkt, het op de achterbank aangesloten en getest. je raad het al, nogsteeds niets. vervolgens maar het setje zender-ontvanger van Leo gekocht, en dat werkt.
ontvanger is dus kapot. immersion rc zender heb ik reeds doorverkocht, dus weet niet of die ook werkt met deze ontvanger, maar dat is op een meeting nog wel een keer te proberen;)
in ieder geval het setje net volledig netjes gesoldeerd en op mijn auto gezet, en in het donker even een rondje gereden. je ziet vrij weinig, en een lampje lijkt een zon, maar was wel grappig en het idee is leuk! wel heeft mijn 40mhz zender enorm veel last van de video zender(zit ook wel dicht op elkaar bij zo'n klein autotje;)) dus morgen maarr even andere ontvanger erop en bij daglicht rijden! ben benieuwd!!

p.s.: Leo, heel erg bedankt dat ik het zo kon komen halen, ben er erg blij mee!!

geen probleem man. Ik kon alleen niet meer tijd voor je vrijmaken omdat ik hier met een zieke vriendin thuis zat en ook de kleine nog. Normaal zou ik het zelf even allemaal voor je testen en uitzoeken maar soms heb ik er gewoon geen tijd voor.
Ik ben allang blij voor je dat het uiteindelijk werkt maar als ik had geweten dat je op de parkeerplaats even zou moeten testen dan had ik het denk ik ook wel voor je gedaan met een echtscheiding in het vooruitzicht ;)

hee leo,

snap het helemaal hoor;) maar ik had 65 km gereden naar rotterdam, dus dacht ga niet zomaar terug werken voor ik het werkend heb;) nogmaals bedankt, en je hebt er weer een klantje bij ben ik bang...;)

denk dat ik binnekort maar een cloudsfly ga aanschaffen, zoiezo volgensmij een leuk toestel, en ook goed voor fpv geschikt toch? wat denken jullie?

Alles wat op de easystar lijkt zijn leuke kistjes om het fpv vliegen mee te leren. Al kost de originele easystar op dit moment ook niet veel meer vanwege de aankondiging van de nieuwe.

Back