Het grote FPV (First person view) draadje.

Net terug van 't weiland met de Nemo. Wat een grappig kistje, zelfs met deze wind (zo'n 5bft vanuit 't IJsselmeer) komt ie nog prima vooruit en hij is best wendbaar. Door de wind kon ik 'm echt op een dubbeltje landen, in de wind sturen, spelen met 't gas en dan zakt ie zowat vertikaal naar beneden.

Ook nog even geprobeerd om op te stijgen van een stuk asfalt, maar dat ging niet goed, het landingsgestel is niet breed genoeg, waardoor de Nemo gewoon omwaait. Maar goed, met de twee motoren heb ik genoeg vermogen om gewoon uit de hand te starten, gas erop en loslaten en weg is de Nemo.

Is in mijn optiek een prima model om (FPV) RC vliegen mee te leren, haast overwoestbaar door 't EPP schuim en wendbaar genoeg om 't ook voor de gevorderde vlieger een leuk model te maken. Bij weinig wind vlieg je zo'n Nemo zonder problemen door een partytent o.i.d. heen, want hij trackt uitstekend.

nemo_fpv_008.jpg

Echt acrobatische toeren hoef je d'r echter niet van te verwachten, hij rolt prima, maar inverted vliegen gaat door de dikke vleugel wat minder en zelfs met full down op 't hoogteroer en vol gas verlies je snel hoogte. Niettemin voor 't geld (25 euro bij RCTechnics) een leuk ding, nu alleen nog ruimte vinden, ik heb al zoveel RC modellen aan de muur hangen :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Leuke foto:) Leuk dat hij leuk vliegt, leuk!

Sander, kan ik die cx-161 vlak voor de ontvanger plaatsen? Of liever wat verder er van af.

En wat is de bovenkant?? Stekker onder of boven links of rechts.

Laatst bewerkt:
Is het trouwens niet zo dat door die afwerking met glasmat het lastig wordt om eventuele schade te repareren?

Dat valt mee, als je d'r deuken in krijgt door een harde landing kan je gewoon kokend water over de romp heen gieten, het elapor schuim zet dan uit en krijgt dan samen met de glasmat z'n oude vorm terug. De polyurethaan lak hardt namelijk niet uit totdat deze keihard is zoals polyester of epoxy, maar blijft enigszins flexibel.

Heb je 't echt bont gemaakt hebt en d'r zitten scheuren en gaten in de glasmat dan kan je 'm d'r gewoon vanaf pellen, in de regel komt deze er volledig vanaf netzoals een sticker. Vervolgens de romp even opschuren en een nieuwe glasmat aanbrengen en 't ziet er weer als nieuw uit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander, mooi filmpje en bedankt voor het plaatsen van de foto's van je beglaasde easy star. Gisteren was het een prachtige dag om te vliegen en ik heb ook een filmpje in elkaar geknutseld. De kwaliteit is niet zo best omdat HD niet word ondersteund.

Easy Star FPV - Video

MVG. Robert.

Goh, wat een verschil met hier in Nijmegen.

Met windkracht 5 hoef ik niet te vliegen, omdat de wind verschrikkelijk turbelent is. Je ziet het terug in mijn filmpjes.
Leuk dat die Nemo het zo goed doet. Rage?.....

;).

Robert, leuk filmpje. Echter heb je je camera volgens mij veel te ver naar beneden gericht. Behoorlijk irritant vliegen is dat.
Probeer ook wat hoger te vliegen. Die bomen rond je veld zorgen voor gigantisch veel turbelentie, dit is in je video terug te zien.
En dan als laatste, al vimeo of youtube geprobeerd? hier kun je gewoon HD uploaden;).

Verder mooI!

Laatst bewerkt:
Zo,

De tweede ( uhh derde ) FPV Nemo is af. Motortje nu op een EPP verhoging geplaatst.
Nu kan er een standaart 6x4 prop op. tevens een nieuw adaptertje gedraait, dus alles loopt nu zo goed als trillingsvrij.
Verder heeft sander een mooi SMA connectortje op de tx gesoldeert, waardoor er nu de originele antenne op kan.
Verder ook de accu verder voorin geplaatst, en de Pan-cam wat " fancyer" gemaakt.
Ontvanger dit keer ook verder voorin gelegd.
Regelaar heeft nu ook geen opstart problemen meer.
Tx ver van de cam, en ver van de regelaar.
Leuke is dat ik het motorkapje nog had liggen van de oude Nemo. Tja...

Resultaat is netjes If I may say so myself...
jjad84.jpg

10zxm4w.jpg

Robot, nee hoor geen Rage. Wél leuk dat in mijn ogen dé FPVer enthousiast is over dit modelletje:).

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Remy!

Die heb je snel in elkaar gezet, morgen de eerste vlucht neem ik aan?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Heren
Bedankt voor de uitleg over de freq en in en uitgangen ,toch maar eens de bril bestellen .

Sander de motoren die je gebruikt nemen die met een 5x5 prop niet te veel stroom?.
ik zelf heb net op mijn ez starr een 16/15/3 zitten op 2 cel lipo.die is 3000tpv,
en zal ook wel een slokje lusten met een 6,6x3 prop.graupner camcarbon.
maar ik heb er een 40a regelaar achter zitten .

Groeten Wiebe.

Tnx:),

het is aardig snel gegaan. Een hoop was al bedacht, wat weer enorm in tijd scheeld:).
Even afwachten wat het weer morgen doet. Zodra het er even goed uit ziet dan peren we hem de lucht in.

Als je een ImmersionRC 500mW 2.4GHz Tx hebt gekocht kan alles op één LiPo, daar is deze zender namelijk voor bedoeld. Als je twee LiPo's gebruikt heb je (zoals eerder besproken in dit topic) je foutkans verdubbeld.

http://www.immersionrc.com/datasheets/500mw_tx_datasheet_05_09_2008.pdf

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

knip ik dan de draden van de lipo door en splits ik deze?
of werkt het anders? sorry voor de newb vragen maar beter dat ik t vraag
dan dat ik alles in 1x doorbrand dacht ik zo.

Nee, de originele stekker laten zitten!!!

vanuit hier maak je een split. Dus vanuit je stekker 2x een plus en 2x een min.

Zorgen dat de massa's op één punt zijn aangesloten.

:
sb5xj8.jpg

Laatst bewerkt:
Robert, leuk filmpje. Echter heb je je camera volgens mij veel te ver naar beneden gericht. Behoorlijk irritant vliegen is dat.
Probeer ook wat hoger te vliegen. Die bomen rond je veld zorgen voor gigantisch veel turbelentie, dit is in je video terug te zien.
En dan als laatste, al vimeo of youtube geprobeerd? hier kun je gewoon HD uploaden;).

Verder mooI!

Remy, ik heb gewoon een camera op de vleugel geplakt om te filmen, dat is niet dezelfde die ik gebruik voor FPV. En ja, die stond een beetje te laag ingesteld, ik moet er de volgende keer even beter opletten. En ja, als je hier vliegt is er zo ongelooflijk veel turbulentie, zelfs als ik wat hoger vlieg..dat is heel wat anders dan aan de kust vliegen, daar kan je makkelijk een kist met 6bft vliegen terwijl het hier amper lukt met 3bft. Wat iki ook prachtig vind is om even wat verder weg te vliegen en boven een omgeploegd veld te blijven hangen in de thermiek. Verder had ik een account op you tube maar is per ongelukt gewist door m'n dochtertje.....dus moet weer een nieuwe aanmaken om hd te kunnen uplouden.

Die Nemo heb je weer snel gemaakt..ben benieuwd naar je komende filmpjes!

MVG Robert.

Heren
Bedankt voor de uitleg over de freq en in en uitgangen ,toch maar eens de bril bestellen .

Sander de motoren die je gebruikt nemen die met een 5x5 prop niet te veel stroom?.
ik zelf heb net op mijn ez starr een 16/15/3 zitten op 2 cel lipo.die is 3000tpv,
en zal ook wel een slokje lusten met een 6,6x3 prop.graupner camcarbon.
maar ik heb er een 40a regelaar achter zitten .

Groeten Wiebe.

Ik adviseer voor de EasyStar een 2200kV binnenloper te gebruiken op 3S, met een 6x4 prop, een dergelijke combinatie gebruikt ongeveer 25A en zit daarmee tegen de 250W aan. Voor een 3000kV motor zou ik niet groter gaan dan een 5x5 prop op 3S, maar liever ga je naar 2S toe met een 6x4 prop, alletwee die combinaties zitten ook rond de 250W.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Super:).
Ik ken het. Irritante turbelente wind.
Zo was het laatst goed te doen op de meeting. Als hier die wind zou staan zou het waardeloos zijn.
Ik zie graag je video's tegemoet!

Ach, d'r gaat niks boven een beetje turbulente wind af en toe, dan kun je je FPV vliegkunsten weer wat op nivo brengen door juist dan te gaan slalommen door een bomenrij op een verlaten landweggetje :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik adviseer voor de EasyStar een 2200kV binnenloper te gebruiken op 3S, met een 6x4 prop, een dergelijke combinatie gebruikt ongeveer 25A en zit daarmee tegen de 250W aan. Voor een 3000kV motor zou ik niet groter gaan dan een 5x5 prop op 3S, maar liever ga je naar 2S toe met een 6x4 prop, alletwee die combinaties zitten ook rond de 250W.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik bedoelde of jou motoren van 3500tpv wel onder de 10 ampere van je regelaars blijven ,van de nemo.
het lijkt me dat je snel toch wel 10 amps trekt met een 5x5 er op
Groeten Wiebe.

Ik bedoelde of jou motoren van 3500tpv wel onder de 10 ampere van je regelaars blijven ,van de nemo.
het lijkt me dat je snel toch wel 10 amps trekt met een 5x5 er op
Groeten Wiebe.

Oh zo, dan begreep ik je verkeerd. En nee, dat gaat prima. Het zijn 2030 binnenlopers, relatief kleine motoren, met een 5x5 prop zit ik krap aan de 80W, da's een 7A per motor. Da's statische thrust, dus als 't model vliegt is dat veel minder.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back