Het grote FPV (First person view) draadje.

DE NEMO IS TERECHT!

Update: Vanmorgen werd ik ineens gebeld door een onbekend persoon. Hij vertelde mij dat hij uit Ewijk kwam, en de krant had gelezen waarin een advertentie stond van een modelvliegtuig! Hij reed op een weg, en zag hem liggen, waarna hij hem had meegenomen. Thuis aangekomen heeft hij hem in de garage gelegd, waarna hij dus de advertentie las!
Ik ben zo blij!

Het krantenartikel is wat overdreven:P, maar ach. 't komt wel over:mrgreen:

20axpc4.jpg

Niet gedacht dat dit zo snel zou zijn. Jemig ik ben blijjj!

Super! Gefeliciteerd! Zo heb je één Nemo en zo heb je d'r opeens twee :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ahaha...gefeliciteerd Remy...wat zal jij moe zijn na 3 nachten zonder slaap...maar ik denk dat je niet kon slapen omdat de nieuwe nemo af moest want dat kost honderden uren hehehehe.

MVG Robert.

Dankjewel mensen!

Ik ga hem zo meteen even ophalen. Natuurlijk met een flessie wijn onder de arm.

Tja, de krant heeft het wat overdreven geschreven:P, maar ach, des te groter was de kans dat hij terug kwam.
Ik had hem wel verteld dat het e.a. was "finegetuned" en dus aangepast naar mijn wensen. Hier heeft behoorlijk wat werk in gezeten.

Nou, nu gauw ophalen dat ding. leuk, nu heb ik 3 fpv vliegtuigjes:)..haha

@remy

Zou hij er achter zijn gekomen dat hij niets aan de electronica had zonder een complete set? ik ben misschien wat achterdochtig maar waarom was hij zo snel weg... 2 minuten langer wachten en alles was prima.
Wel super dat je het kistje nu terug hebt. heb je in ieder geval een reserve staan ;)
heb je de man nog wat gegeven? kopje koffie of zo voor de eerlijke vinden ;)
Zou die kerel van de krant ook ff bedanken , trakteer hem op een FPV vlucht. wie weet waar het goed voor is .

Helemaal geweldig dit .
Wel een beetje hoog telegraaf gehalte maar ze maken er toch een te smullen stukje van .
Toch mooi dat je hem weer terug hebt .
ps kunnen we je nu ook allemaal bellen .hihi.

Groeten Wiebe.

Dit is waarschijnlijk een open deur maar wie kan me de verschillen tussen deze 2 sets uitleggen .
Specialized in FPV systems & electronics , Big & small r/c planes . Also import of Walkera products!! - Fatshark RCV922 aviator edition 2010 model full FPV Kit
deze is volgens mij zonder camera in mooie doos?

Specialized in FPV systems & electronics , Big & small r/c planes . Also import of Walkera products!! - Fatshark RCV230T Teleporter
en deze met camera en dat je camera mee beweegt maar volgens mij mis ik iets.
Ook omdat hij maar een paar tientjes duurder is .

Groeten Wiebe.

Dit is waarschijnlijk een open deur maar wie kan me de verschillen tussen deze 2 sets uitleggen .
Specialized in FPV systems & electronics , Big & small r/c planes . Also import of Walkera products!! - Fatshark RCV922 aviator edition 2010 model full FPV Kit
deze is volgens mij zonder camera in mooie doos?

Specialized in FPV systems & electronics , Big & small r/c planes . Also import of Walkera products!! - Fatshark RCV230T Teleporter
en deze met camera en dat je camera mee beweegt maar volgens mij mis ik iets.
Ook omdat hij maar een paar tientjes duurder is .

Groeten Wiebe.

Die tweede wil je niet hebben, da's QVGA (320x240) resolutie, zowieso werkt de headtracker daarop niet naar behoren, je wilt de RCV922 hebben, da's de Fatshark bril die veel voor FPV gebruikt wordt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Super bedankt dacht al dat ik wat miste .
Nu nog even bestellen .

bah is besteld nu maar hopen dat de post wat snel is .

Laatst bewerkt:
Goh, en zo komen er steeds en steeds meer FPV'ers:) Waar zo'n draad wel niet goed voor is.

Zo de Nemo staat weer veilig binnen. Nu naast zijn broertje.:mrgreen:
De beste man zag het vliegtuigje liggen, en wist dat dit een bestuurbaar apparaat was. Hij heeft even om zich heen gekeken, en is toen verder gereden. Gelukkig was het veldje hem bekend, dus hij wilde hem zondag daar afgeven. Z'n klein kinderen stonden al te springen om het vliegtuigje, maar hij wilde dat hij persé terug kwam bij de eigenaar. Geweldig:). Goh, dan komt er dus toch nog een mooi einde aan het verhaal. wél vreemd zoals Leo al aangaf dat dit in zo'n kort tijdsbestek is geweest..
Les geleerd:
Het maakt niet uit als je batterij leeg is, en je het dus niet meer naar huis red, maar parkeer hem dan een goed eind een veld op:p.

Vanmiddag even de nieuwe Nemo geprobeert. Vliegt perfect:). Wel heeft ook deze een instelhoek nodig. Hij wil óf omhoog, óf naar beneden, maar niet netjes er tussen in. Vreemd dat dat er niet standaard in zit.
een stukje 6mm depron voorin doet de truc.
Had jij hier geen last van Sander?..

Laatst bewerkt:
Vanmiddag even de nieuwe Nemo geprobeert. Vliegt perfect:). Wel heeft ook deze een instelhoek nodig. Hij wil óf omhoog, óf naar beneden, maar niet netjes er tussen in. Vreemd dat dat er niet standaard in zit.
een stukje 6mm depron voorin doet de truc.
Had jij hier geen last van Sander?..

Nee, ik heb de motordomp even uitgerekend en de CG zit precies goed :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Op hoeveel mm zit je CG?

Mijn CG lijkt goed te zitten. Helaas had ik hier bij de vorige Nemo ook al last van. een stukje 6mm depron zorgde dat hij heerlijk vloog..

Op hoeveel mm zit je CG?

Mijn CG lijkt goed te zitten. Helaas had ik hier bij de vorige Nemo ook al last van. een stukje 6mm depron zorgde dat hij heerlijk vloog..

Bedrijfsgeheim! :cool:

Iemand fluistert me nu in dat de CG op 70mm zit ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

OKAPHONE - Set met draadloze kleurencamera (CAMSETW6 Velleman)

Dit is de camera/zender waar ik eerst wat mee ga proberen .
Nu ben ik aan het kijken wat belangrijk is voor een camera.

Ik zie verschillen in ccd/cmos en beeldlijnen aantallen.
Zenders en ontvangers snap ik redelijk maar camera,s ?

Wat is hierin redelijk /welke specs om te kopen.
mm voel me net een beginner in de modelbouw.
en ik heb wel het hele topic doorgenomen .

Groeten Wiebe.

Wiebe,

Je Fatshark bril heeft al een ingebouwde 2.4GHz ontvanger en wordt geleverd met een CE/FCC gekeurde 10mW 2.4GHz zender. Je hebt dus alleen nog een camera nodig. Daarvan zijn d'r legio te vinden op eBay voor een lage prijs.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Onderstaande camera's zijn prima, ik heb met beide FPV gevlogen. De CX161 is 5V en NTSC, de andere camera is 12V en PAL. NTSC is voor FPV vliegen geen probleem, omdat de videobrillen allemaal multistandaard zijn, ze accepteren dus PAL én NTSC. Alleen is het soms niet mogelijk NTSC composiet videosignalen op te nemen met b.v. een PAL camcorder met AV in.

NEW PANASONIC COLOR BOARD CAMERA NTSC GP-CX161/53P NR!! - eBay (item 310205954480 end time Apr-09-10 08:40:34 PDT)

SONY 1/3" CCD CCTV 480 TV Line Board Camera (PAL) - eBay (item 160317645475 end time Mar-19-10 19:10:15 PDT)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Grappig,

Mijn CG zit op exact 70mm..Hmm, zal te maken hebben met de aandrijving op de rug i.c.m met een korte romp en brede dikke vleugel.

Back