Het grote FPV (First person view) draadje.

Heb ook even de bijhorende advertentie bekeken, maar daar niet kunnen vinden op welke spanning het cameraatje werkt.. wel een mooi beeld voor weing geld !

gr Gert

Tsja, had het eerlijk gezegd van tevoren al gemeten, maar dacht dat het wel zou kunnen. Had eerst een andere 12V voeding, maar die gaf 17,5V onbelast en dat leek me wel te gek. Was te ongeduldig om nog een kabeltje voor een 3S lipo te solderen... :oops:
Stom, want nu heb ik helemaal niks. :hammer:

Lastig dat je verder ook niets kun zien aan zo'n camera, geeft niets aan met een led oid.

Tsja, had het eerlijk gezegd van tevoren al gemeten, maar dacht dat het wel zou kunnen. Had eerst een andere 12V voeding, maar die gaf 17,5V onbelast en dat leek me wel te gek. Was te ongeduldig om nog een kabeltje voor een 3S lipo te solderen... :oops:
Stom, want nu heb ik helemaal niks. :hammer:

Lastig dat je verder ook niets kun zien aan zo'n camera, geeft niets aan met een led oid.

Geen TV met AV input beschikbaar? (de bekende gele tulp aansluiting) Kwestie van gewoon even aansluiten en je weet 't, TV kan d'r niet van stuk gaan want e.e.a. is toch AC gekoppeld.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

En voel even ofdat de camera warm word. Stom misschien, maar het helpt mij nog wel eens om niet direct iets af te schrijven, door te gaan, en het later kunnen repareren:)..

Geen TV met AV input beschikbaar? (de bekende gele tulp aansluiting) Kwestie van gewoon even aansluiten en je weet 't, TV kan d'r niet van stuk gaan want e.e.a. is toch AC gekoppeld.
Hm, wilde het proberen op een oude Pinnacle TV-capture kaart, met tulp aansluiting. Gebruikte ik wel eens om beelden van mijn 2.4Ghz babyfoon-camera op te nemen. Maar die zie ik nu ineens niet meer bij mijn hardware, lijkt erop dat die ook om zeep is...

Ook gekeken met mijn Trimersion bril, daar geeft'ie gewoon geen beeld. Mijn videocamera geeft nog wel beeld op de Timersion, dus die doet het in elk geval nog... :) Camera wordt verder niet warm ofzo. Zal nog wel eens proberen met een lagere spanning, maar geef het weinig kans meer.

Hoe bedoel je dat trouwens dat het niet stuk kan gaan omdat het "AC gekoppeld" is?

Hoe bedoel je dat trouwens dat het niet stuk kan gaan omdat het "AC gekoppeld" is?

De AV ingang van de TV is AC gekoppeld, er zit dan een koppelcondensator tussen de twee. Zodoende wordt AC (wisselspanning, in dit geval het video signaal) wel doorgelaten, maar niet DC (gelijkspanning). Dus mocht de camera defect zijn dan kan je in de regel niet de TV beschadigen doordat er een (te) hoge DC spanning vanuit de camera op de AV ingang van de TV komt te staan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Yes! De camera doet het toch nog!
Heb er nu precies 12V op gezet en dan doet'ie het dus wel!
Apart, blijkbaar schakelt hij af als de spanning te hoog is ofzo?

Maar goed, kan ik tenminste weer rustig slapen... :D
Wordt tijd ook, morgen weer vroeg op, mag ik nog even werken op m'n vrije zaterdag. :p

Laatst bewerkt:
Is er nog ergens zo'n nemo barebone verkrijgbaar?
Ik heb er nog één staan. Ik denk dat ik toch de MiniMag ga misbruiken, dat kistje ken ik door en door vanwege het c21F-fycFaI[/media] en die sleept ook makkelijk nog 300 gram meuk mee. ;) Is nieuw in doos, vaste prijs €32,50 incl. verzenden. PB maar bij interesse. :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er nog één staan. Ik denk dat ik toch de MiniMag ga misbruiken, dat kistje ken ik door en door vanwege het [URL="
[/URL] en die sleept ook makkelijk nog 300 gram meuk mee. ;) Is nieuw in doos, vaste prijs €32,50 incl. verzenden. PB maar bij interesse. :yes:

minimagje is prima te gebruiken voor fpv :D ik vlieg er ook fpv mee, heerlik stabiel , lekker snel of lekker langzaam te vliegen.

Sander ik had je nog een pb gestuurd over de t... b.. zou je hier even naar willen kijken. Als je wil kan je hem meenemen naar de meeting neem ik hem daar wel van je over.

mvg Hugo Janse

Zo, vanavond maar eens aan het solderen geslagen, om mijn videobril werkend te krijgen.
Op aanraden van Sander een weerstandje op de signaaldraad geplaatst. Had nog een 56 ohm liggen dus eerst die geprobeerd, ook heb ik de shielding van de draad dit keer gebruikt om de boel goed te aarden en ontstoren.
Het resultaat mag er zijn! Prachtig stabiel beeld met goede kleuren en geen spatje storing :D Bedankt Sander ( en remy natuurlijk ook heel erg ):o.
Alles lijkt nu klaar te zijn voor de meet zaterdag, al zou het fijn zijn als mijn sony ccd cam nog aankomt ( vlieg nu nog rond met 300 gram aan fototoestel XD)
Tot zaterdag :D

Harm

Een tijdje terug had ik al zo'n Sony Bloggie PM5K gekocht om te filmen. Na wat experimenten met 360° filmen vanaf de grond (met tegenvallende resultaten qua kwaliteit) gisteren op de jaarlijkse FunFly gevlogen met de Bloggie op een Phoenix Rainbow (Graupner Kadett). Weinig tot geen last van golvende beelden (jelly effect), alleen wat streepjes van de propellor (rolling shutter op CMOS).

Back