Het grote FPV (First person view) draadje.

Bart, ik kom eerdaags niet in de buurt van Kampen, anders zou ik graag eens even zien wat je gebruikt.
Ik denk er over om later (als ik alles bij elkaar heb) alles op een zwever te bouwen. Om te beginnen heb ik nog wel een easystar. Gaat alles dan goed, dan op een grote zwever.

....................ik wil morgen al wel van start...................

Taco.

Ik lees hier dat veel piloten vliegen met schuimpjes zoals de easystar.
Een motorvliegtuig lijkt me niet van toepassing i.v.m. trillingen.

Zijn er ook al die een 2-as gestuurde zwever hebben geprobeerd?

Ik heb deze nog liggen:

DSC_7104.jpg

met veeeeeel ruimte in de neus:

DSC_7105.jpg

Is een 2-as gestuurde zwever wat? Of toch maar beter een 3-as gestuurde met gyro's?

Een voordeel van deze zwever hierboven is dat hij (of zij) eigenstabiel is.

Gr.
Taco.

Wij trainen op coördinatie en formatie, om dan ooit eens zo iets MAGNIFIEKS te kunnen produceren als dit :

-NqzXXFi4ms[/media] - best fpv

goh, laten remy en ik dit nu net afgelopen weekend gedaan hebben met mooie formatie shots en erg dicht op elkaar vliegen :)
filmpjes volgen nog.. en zal snel vervold worden met HD cams.

toevallig zit dit bij ons ( Remy, Sander, ikke en evnetueel nog iemand) al enige tijd in de pijplijn met long range flights. Nu nog even de tijd vinden en afstemmen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat maar komen Leo ... héél erg benieuwd naar die shots ...

Samenvlucht lijkt me inderdaad één van de ( talrijke ) leuke aspecten aan FPV ..

Volgende meeting ben ik als het goed is ook full fpv. Heb mijn video zender en ontvanger maandag besteld. Kunnen we de blue angels nadoen met easystars/clouds fly. :)

Volgende meeting ben ik als het goed is ook full fpv. Heb mijn video zender en ontvanger maandag besteld. Kunnen we de blue angels nadoen met easystars/clouds fly. :)

en nu nog gewoon in rechte lijnen leren vliegen ;)

Laat maar komen Leo ... héél erg benieuwd naar die shots ...

Samenvlucht lijkt me inderdaad één van de ( talrijke ) leuke aspecten aan FPV ..

vids moeten ff wachten, ga eerst ff weekendje naar Brussel met de vrouw. Net druk bezig geweest UHF systemen toe te voegen van Sander en Thomas. ben alleen nog even met Thomas aan het bakkeleien voor wat leuke prijzen... :)
Ik ga er maandag wel ff voor zitten... (of ik neem me laptop mee, als ze het niet ziet!) ;)

Laatst bewerkt:
Wij trainen op coördinatie en formatie, om dan ooit eens zo iets MAGNIFIEKS te kunnen produceren als dit :

-NqzXXFi4ms[/media] - best fpv

idd een prachtig filmpje.
Ik ben benieuwd of de piloot zelf de camera bediend heeft. Met zo'n vliegtuig kom je daar misschien niet aan toe. Het resultaat mag er zijn!

De camera kan bediend worden met bijv. een 3-standenschakelaar of een traploze regelaar? (alleen links, midden en rechts bijv, eventueel met een delay-module voor een soepele overgang)

De zender zou een derde (kleine) joystick moeten hebben voor de camera-functie. Kun je alle kanten opkijken, laat je de stick los, kijk je automatisch in de zelfde (goede) richting vooruit. Belangrijk om de vliegrichting / hoek enz. te bepalen. Dan heb je altijd een vast referentiepunt van hoe je vliegt.
Het lijkt me dat je met pan/tilt aan je hoofd niet zo gemakkelijk in de 'neutrale' positie terugkomt. Vooral als je (nog) zonder bijv. een ezOSD vliegt.

Taco.

Laatst bewerkt door een moderator:
een pan/tilt heeft wel degelijk een neutrale positie. Meestal gebruik je de trainer switch daarvoor. Staat die uit dan staat de pan/tilt in een neutrale positie. Wil je de head tracker gebruiken dan haal je de trainer schakelaar over en heb je volledige head tracking functionaliteit... Ben je het zat dan laat je de trainer switch gewoon los en gaat de pan/tilt terug naar zijn standaard positie...

Erug handig als je gedesoriënteerd raakt of als je tracker een beetje gaat driften zodat je hem weer moet uitlijnen in vlucht!

Laat ik nu als laatste denken een headtracker nodig te hebben .
Ik vlieg nu denk ik een vlucht of 30 fpv wil nog van alles kopen.
Maar een tracker zit daar nog niet bij .
Ook kan je dan je hoofd niet draaien om een beter video signaal te krijgen ,[gaat direct je camera mee]

Ik heb niet veel problemen maar er is nog genoeg op te lossen zonder het nog ingewikkelder te maken .

Groeten Wiebe.

Zo heb ik al meerdere vluchten gedaan met Wartexx. Het in het vizier houden is 1, maar om het netjes in het midden te houden is een tweede. Na wat oefening gaat je dit behoorlijk goed af. Helaas heb ik nog steeds geen DVR. Ben nu bezig met een nieuwe FPV kist, dus hoop hier mooi rustig mee te kunnen vliegen.
( trenerka verkocht).
Verder stond een headtracker ook niet op mijn verlanglijst, alleen geeft het ineens een heel andere dimensie aan het fpv vliegen. Het over je schouder in de bochten kijken is natuurlijk bijzonder:)..

Mijn laatste video die opgenomen was ( staat op vimeo) met het achterna gaan was dit keer niet met een collega vlieger, maar met een vogel:rolleyes: telt dat ook!? :mrgreen:

In de video van Robert is duidelijk te zien dat we elkaar achterna aan het vliegen zijn. Ik vloog voorop, Sander erna, en Leo als laatst:) Best bijzonder als je al die kisten zo in de lucht ziet:).!

Kom ik thuis ligt er een briefje van de tnt dat ik een afspraak moet maken voor de volgende levering omdat ik niet thuis was :(. Ik hoopte dat ik nog zou kunnen vliegen dit weekend maar dat zit er dus niet in. Wel heel snel gegaan, het is woensdag op de post gedaan in het verre oosten en het had vandaag al thuis kunnen zijn. :)

zo, de nieuwe FPV kist is af:).
net gemaidened. jemig, wat vliegt dat heerlijk:). Goed zweven, maar ook snel raggen.

jg4adz.jpg

315zw9x.jpg

2n0vpza.jpg

Laatst bewerkt:
Back